• vinterbrud81

    Skelleftebrudar 2011

    Finns det nån fler än vi som planerar bröllop under 2011, i Skelleftetrakten? Vore bra om det fanns andra att byta idéer med och ge tips.
    Vi planerar att gifta oss i november 2011, så nu är det ganska precis ett år till. Vigselförrättaren är bokad men inte så mycket mer. Så jag tar gärna emot tips om lokaler som rymmer 50-60 personer, cateringfirmor, florist, frisör etc.
    Så om det finns fler hör gärna av er.

  • Svar på tråden Skelleftebrudar 2011
  • Moas

    Nu är vi oxå inne i lokal hysterin!
    Några ideér på vart man kan vara för festen..
    Gärna i närheten av Byske

  • J och J

    så kåge inte det bästa ändå. stor kostnad om man ska ha tillgång till köket.
    så nu får vi försöka hitta catering som kan klara det. med disk o allt o hyra av porslin om vi vill va där.

    nån som har tips om hur man kan lösa transport?

    moas: byske... hmm faktiskt ingen aning.
    kolla hembygdsgårdar i byar runtomkring. nån skolmatsal? församlingsgård?
    byske havsbad kanske har nåt? 

  • vinterbrud81

    Kåge matsalen är jättefin, men det där med att ha tillgång till köket för med sig en rätt stor kostnad. Man vill ju gärna hålla nere så kostnaderna så mycket som möjligt utan att det blir "snålt".
    Byske har jag dålig koll på, så där kan ja tyvärr inte hjälpa till så mycket.

    Vi har bytt inriktining nu, från att ha tänkt ha borgerlig vigsel utomhus så blir det nu kyrklig vigsel. Idag bokade jag Österjörns kyrka, den är så himla fin. Så ska vi höra om det går att hyra herrgården som ligger i anknytning till kyrkan. Känns riktigt bra och nu behöver vi inte ha en backup-plan ifall det är dåligt väder.

    Jag har funderat på att göra inbjudningarna själv, men då hittade jag www.calligraphen.se där jag hittade färdiga inbjudningar, fördigtryckta, med kuvert och snöflingetema som vi ska ha för 700 kronor, så då kommer det nog att bli där vi köper inbjudningarna.

  • Moas

    Jag har oxå hittat inbjudningarna. Och betalar bara runt 500 för 40 inbjudningskort, förtryckta med kuvert

  • J och J

    lucky heart: vad kostar din bröllopsfrisyr?

    vi ska åka och kolla på bureloge idag. inte billigt alternativ. men har alltid velat gifta mig i typ en lada eller loge. är den fin kan det nog bli där iaf.

    vi har resetema på vårt bröllop. osså lite rustic osv. så det skulle passa perfekt.

    caterar ni? från vilka, till vilket pris, och vad för mat? 

  • Lucky Heart

    J och J: Den kostar 3 600kr inkl makeup ( och brudnäbb och lite sånt)
    Har kollat runt lite och det verkar som om man hamnar runt den summan för hår + makeup (har självklart inte kollat överallt, så det finns säkert både billigare och dyrare)
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    Vi har tänkt beställa mat från Tyske Kocken. Vi har dock inte bestämt menyn än.

    Jag tänkte höra om det är någon som har koll på vart man hittar "bra" bröllopstårta? Vet ju vart man kan köpa tårta, men jag har ingen koll på om något ställer är bättre eller sämre än något annat....

  • Moas
    Lucky Heart skrev 2011-01-13 22:49:23 följande:
    Jag har bokat frisör nu. Blir Viveca på 'Snygg' som ska göra min frisyr och sminka mig.
    Känns riktigt bra {#emotions_dlg.flower}

    Ett tips om man söker lokaler i Skelleftetrakten:

    www.skelleftea.se/default.aspx?id=26671&ptid=

    Där kan man hitta olika samlingslokaler i omgivningarna runt Skellefteå. Står hur många som ryms, om det finns kök osv.
    Tack så mycket för länken!

    Vi hade hittat det perfekta stället att ha festen på, men idag när jag ringde om lokalen så hyr de inte ut under sommaren... Typiskt!!!
  • vinterbrud81

    Jag har hört att Tyske Kocken är bra, funderar på dom eller Nordanågården. Om vi nu inte gör maten själva, men jag tror att vi har lagt det åt sidan för att slippa stressa med det.

    Jag önskar verkligen att jag kunde rekommendera min syster till att göra tårtor till er, hon är sjukt duktig, men med tanke på att hon inte bor här i trakterna så går det inte.

    Jag klipper mig sällan i Skellefteå, brukar passa på när jag far till mina hemtrakter eftersom det är bra mycket billigare där, så jag har noll koll på bra frisörer här, men Karma har jag hört att ska vara duktiga så jag tror jag ska höra med dom.

Svar på tråden Skelleftebrudar 2011