• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

    Var tvungen att kika in på galleriet en sväng med juh.. Och tänkte på att min mage nog är ungefär lika stor nu i v33 som mugglans i v24.. Men här är juh bara en, och sf-måttet ligger strax över den lägsta kurvan, så inte så konstigt..

    Liten: (budget) länken jag nämnde: www.overblick.se/hem Men har som sagt inte testat den...

  • MSW

    Åh, morotskaka....... Fast maken har bakat chokladbröd och nu är det kanelbullar i ugnen, så jag ska nog överleva utan morotskaka...

  • Lapinette

    pb - lite pang-pang är det ju aldrig fel på !


     


    Liten - visst är det jobbigt när man MÅSTE fika fast man inte ens är hungrig . Samma problem här.


     


    Och nu har vi åkt ned en placering i kön ... som sagt ... INGENTING har hänt på eeeevigheter. För att förgylla tillvaron beställde jag precis skaldjursplatå på Melanders för avhämtning imorgon av maken. Själv ska jag på babyshower (på eftermiddagen).

  • passionsblomman

    *håller för ögonen medan kakorna rullar förbi*



    Jag tog ingen chokladboll igår btw. Faktiskt.
    Men kanske köper jag en lakritspipa på OKQ8 när vi åker och tankar...


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • start september

    Tjoho för alla glada fredagsnyheter! Middagar, köplatser, promenader och annat.

    Grattis Izzie! Men usch att  det skulle bli så igen. Vill gärna höra mer om och när du orkar. Hur funkar det nu?

    Hattis, det är mysigt med de små som sover på en om än ej sömngivande.

    Modigt att ta tag i jobbsituationen Ore, hoppas så det kan bli bättre.

    Och vad roligt med resultat av slitet Tinga! Mycket bra jobbat!

    Och PB - vad roligt med en ny dörr som öppnar sig!

    Hoppas det gått bra för AM idag.

    Här är fredagen också bra, vid dagens vägning hade lilla gått upp till födelsevikt. Trots förkyld näsa. Åh så skönt, att man kan bli så nojig för så lite.


    Och om slutet forum. Jag som väl är den sista anonyma tycker inte att jag har rätt att yttra mig om slutet forum, jag kan mycker väl förstå er även om jag personligen kommer sakna er. Tråden är viktig för mig och har varit en trygg plats under fem år, men jag har ju ändå inte valt att släppa på anonymiteten.  Att låta mig vara med anonymt kan väl ändå inte funka   Blir det så så har jag ju själv valt min sits.


     

  • passionsblomman

    September-men isåfall skulle vi ju få exakt samma tråkiga situation i ett slutet forum-eller vilken förändring som helst känns det som. Alla följer inte med och i den befintliga hoppar andra av. Det blir ju förlust hur som helst. Och jag vill inte välja vem jag ska förlora. Jag vill ha kvar alla! *pb fem år stampar med lilla foten*

    Skit, jag har köpt alldeles för kort nya skosnören. Värdo!

    Nu, promenad. Hej´rå!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

    September – jag föreslog att vi kunde vara våra avatarer men om du inte vill avslöja dig ännu mer så... men hallå, du hör ju som till!

  • nennesjuttioåtta

    Liten – tänkte baka i helgen, vi får besök på måndag så då "måste" i ju ha annat än torra kanelklipp från Pågens att bjuda på. joho så är det. Och bagarn måste smaka både smet och färdigt resultat.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!