• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

    Izzie: det är en jättehög andel av tidiga grav som slutar i missfall så du kan ha rätt att det har varit så 2 omgångar i rad. Det tyder väl på att nästa gång borde gå bättre? Att du haft en frisk grav och blivit gravid nyligen är ändå positiva tecken.

  • _koko_

    EA - Hoppas hoppas hoppas fortfarande, men jag förstår att det känns svårt...

    Tinga - Det finns ju diadem i barnstorlek på accessorize bla om det finns i dina krokar? De kan man ju klä som man vill och enkelt fästa öron på också. Kanske bekvämare än ett snöre under hakan också?

    AM - Trist med überjobbiga hyresgäster...

    izzie - Kram!

    Måste jobba!!

  • Lapinette

    Tumhållning för EA!

    Och lycka till imorgon mugglan!

    Febern har gått ned något men har avverkat ytterligare en svettig natt. Sitter nu och jobbar lite men det går trögt och jag ska nog gå tillbaka till sängen.

  • Izzie

    Muggles - Men va kul! Skönt att vul gick bra - Grattis! Fortsatta symptom känns ju oxå positivt i det här läget, även om illamående aldrig är kul. 


    Krya på dig Lappis!


    Vinkar till Koko!


     


    Nu - off to work!

  • passionsblomman

    EA, kramar dig i den här tråden också!

    AM, vilken jäkla fest! Vad var det det var hundratals av på gården förresten? Det kom bort där i slutet av inlägget. BRA att du lämnade lapp! (och att svägerskan ringde på också)

    Tinga, jag skulle just säga samma sak som Koko, diadem borde funka, både att få tag i färdigt och att pyssla till.

    Vickan, hoppas du har en bra första jobb-dag. Något säger mig att du är jätteglad och i ditt esse just nu...

  • kängu

    EA, jag håller fortsatt tummarna och hoppas att det bara är en nidis!! KRAM!!

  • Telis

    Tummar till EA!


    Grattis till Vickan som ääääääntligen har fått börja jobba igen! Vad tyckte maken om första dagen som pappaledig?


    Kryapåkram till Lappis! Vad trist att bli sjuk när man har gäster!


    snaily, halllåååååååå du är ju ledig, vad gör du hela dagarna eftersom du inte har tid att hänga här?! Håller du på att fylla frysen precis som nenne?

  • Telis

    Provade förresten laxstroganoffen igår och den var mycket mumsig!

  • Telis

    PB, hur länge blir ni borta? Du uppdaterar väl någon i tråden med sms så att vi får veta hur det går om du inte har dator med dig? Ett stooooooooort fett LYCKA TILL om jag inte hinner säga det innan du försvinner!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!