• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

    Jag blev nog lite snabbt irriterad här - det var först igår som vi artikulerade frågan "var ska vi gå och äta brunch?" - sorry! 


    MEN jag tycker fortfarande att det är så att det är häpnadsväckande få som räcker upp handen och vill hålla i trådarna när det planeras trådgrejor. 

  • fru AM

    Bra, Vickan! (Då gäller det att komma ihåg vilket namn som gäller då ... Inte Viktualia ... )


    Till något helt annat: har ni sett detta supersmarta sätt att skicka inbjudningar: http://www.paperlesspost.com/

  • fru AM

    Dels blir inbjudningarna jättefina och man får öppna kuvertet virtuellt och sedan kan man hålla koll på gästlistan, vilka som osat osv ...

  • MSW
    passionsblomman skrev 2010-10-26 20:32:30 följande:
    Vickan, Mäh? Nähä! Jaha, ja men då jobbar du väl där du jobbar då!Hattis, ÅH vad gött att du mår bättre! MSW, jag vill också gå på afternoon tea där!  och på brunch också för den delen.Afternoon brunch kanske?  Hejsan Sweet!
    Vi var väl dra ihop en afternoon brunch här neråt, med alla småläningar och skåningar.. Hade varit trevligt!
  • MSW
    MSW skrev 2010-10-27 10:58:17 följande:
    Vi var väl dra ihop en afternoon brunch här neråt, med alla småläningar och skåningar.. Hade varit trevligt!
    Och för alla andra som vill också...

    Idag är jag riktigt ur gängorna! Är så trött och samtidigt rastlös, och vet inte vad jag ska göra, vill få en massa gjort, men har ingen lust att ta tag i ngt! Jaja.. så är det ibland!


    Kramar på er!

  • Lapinette

    Toppen Vickan, har antecknat 11.30 på söndagen, den 7 november.

  • muggles

    MSW: då joinar jag gärna om jag kan!


    Koko: ingen risk att jag börjar gråta men jag har sånt temperament så jag får verkligen behärska mig för att hålla mig professionell i de lägena.


    AM: herregud vilken följetång den där Yasuragi! Att han ens orkar gå till hyresnämnden...

  • BrudSommar2006

    God morgon alla!


    Snorkis, vilket elände att behöva råka ut för två sådana obetänksamma typer, skräp! Fast din chef verkar vara väldigt bra, önskar att jag hade en sådan chef (tror jag?). Där jag jobbar blir man chef på andra meriter än att man faktistk är bra chefsämne.


    Jag ser fram emot att börja bruncha med er igen när det blir lättare för någon annan att ha hand om skrik-Astrid. Som det är nu börjar hon storgråta om jag så bara går in i ett annat rum och kryper efter vilt snyftandes och drar mig i byxbenen.


    Fast jag har faktiskt precis bokat biljetter åt mig och maken för att gå på julkonsert så då blir min mamma tvungen att försöka klara av henne ett par timmar. Jag tog eftermiddagsföreställningen i alla fall och så får vi skynda oss hem. Anledningen att jag alls bokade är att vi varje år har lyckats komma iväg på just den konserten och det är en sådan tradition vi helst inte vill missa. Lite svettigt blir det ju för stackars mamma som får gå och bära på en ledsen bebis men, men.

  • viktualia

    MSW - jag sitter och småfryser och tittar ut på ett rätt trist väder. Inspirationen att göra nåt vettigt nu när Trollet sover är noll. Hm... kanske läge för en kopp te åtminstone?!? *skickar över en till dig också*

  • BrudSommar2006

    AM, fast lite elak är han väl i alla fall, den där Yasuragi?!


    Jocke har fått flytta ut i uterummet, jätteskönt. Visserligen gick det bra när maken tog sina allergitabletter men det blev ju ändå så jäkla skräpigt i vardagsrummet så jag fick gå och sopa hela tiden eftersom han envisas med att hoppa upp och sätta sig på sitt hus och bajsa och sedan när han hoppar ner far pluttarna åt alla håll, suck. Sedan kan inte makens mamma komma och hälsa på så länge kaninen bor inne och det var ju bättre att sätta ut honom nu så att han hinner vänja sig vid att det blir kallt där. Bra också tänkte jag att vi kan ha luckan framtill öppen på dagarna så kan han hoppa in och ur buren som han vill. Fast där tänkte jag tydligen fel för han har inte klivit ur buren alls än och dagarna går... Till och med när jag lyfter av hela gallret för att göra rent stannar han i buren så det där med att hoppa runt och se sig omkring verkar inte vara hans grej. När jag inte lyfter ur honom vill säga, för då går det ju inte att få tag på honom.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!