• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

    Har inte hunnit in här och definitivt inte läst ikapp - finns det en sammanfattning ngnstans?


    PB: har insett av folks kommentarer att du fått öka dosen, hoppas det ger resultat! Hur få folliklar var det? Åh, har Ninnnis plussat, hälsa och gratta från mig!


    EA: fortsätter hålla tummarna!


    Här har jag börjat må lite bättre efter att ha känt mig lite småbakis i ung 2v. Har inte spytt men matlusten har inte varit som förr - hungrig men samtidigt ingen matlust, svår kombo. Har absolut inte kunnat äta LCHF, för då har jag mått ännu sämre, så det har blivit HCHF


    Var och tränade igår och jag är nog den enda som går på det passet men som blir flåsigare och flåsigare vecka efter vecka, känner mig mer och mer otränad. Men det är ju som det ska vara...


    Magen sväller redan och på kvällen ser jag riktigt gravid ut, funderar på hur i 17 det ska gå att dölja på jobbet i minst 2v till?

  • Lapinette

    muggles - där är du ju! Jag tänkte faktiskt mail/smsa dig för att höra vart du tagit vägen. Eller har du varit inne och jag har missat dig?

  • fru AM

    Muggles: kommer ihåg det där med "hungrig men ingen matlust" ... Salta kex (tex Breton) kan hjälpa. Som tur är går det över så småningom! 


    LCHF och gravid tänkte jag chockat först, men det ska tydligen gå bra att kombinera detta (tack Google). 

  • muggles

    Lappis: nej jag har inte varit inne sedan i torsdags tror jag, känns omöjligt att läsa ikapp. Mkt på jobbet och hela helgen gick åt till bla tapetsering hemma.

  • passionsblomman

    Mugglan, bara tre stycken.
    Men, nu är det maaxdos rätt in i magen bá åsså full skjuts på de stackars äggstocksrna. Hoppas jag.

    Nu coachavslutningsmöte!

  • muggles

    AM: jag tänkte att det vore ett lätt sätt att hålla igen på viktuppgången när jag nu inte orkar träna på samma sätt som förut. Jag har inga ambitioner att vara "smal" under grav, vill bara inte gå upp okontrollerat. Men men, det löser sig sa kärringen som sket i Valhallabadet.

  • muggles

    PB: samma som mig då. Jag hade bara 4 folliklar men fick bara ut 3 ägg, varav två klarade befruktning.

  • fru AM
    muggles skrev 2010-10-26 09:51:16 följande:
    AM: jag tänkte att det vore ett lätt sätt att hålla igen på viktuppgången när jag nu inte orkar träna på samma sätt som förut. Jag har inga ambitioner att vara "smal" under grav, vill bara inte gå upp okontrollerat. Men men, det löser sig sa kärringen som sket i Valhallabadet.
    Det kan det säkert vara - och din kropp kommer säkert säga till dig när det funkar igen! Förresten: har du några cravings?

     


    Snorkis: vilka fina smycken du länkade till - ett Mammas Hjärta blir ju perfekt. (Jag blev plötsligt sugen på att beställa något därifrån också - gillade de där namnrullarna ... om man får byta kedja och ha det som armband istället - och plussa på med ett hjärta med makens namn kanske - men utan handavtryck )

  • Fru E

    Tack för alla pepp om att man inte ska nojja över symtom känner mig lite lätt löjlig över det här men det ligger rotat i mig att man BORDE känna av något om det lyckats *knäppt jag vet men sån är jag *


    Mugglan-vink vink!


    Snorkis-jättefina smycken, beställ!

  • Fru E

    PB-förresten vid vår andra ivf så hade jag bara 4 synliga äggblåsor innan de höjde dosen till den som jag hade förra gången och då jäklar växte de. 16 ägg blev det till slut varav 12 blev befruktade

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!