• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • start september

    AM,

    vi har blodförtunnande av enklaste sorten, första graviditeten vi provade det blev dottern. Jag tror att det är sådana proppar som var boven i mina två supertidiga MF (2006 och 2007).

    De säger tre raka MF av samma sort sedan utredning. Här vet vi inte riktigt vad det MA jag hade i våras var, det finns en möjlighet att det var T13/T18 som gjorde det. Jag väntar fortfarande på svar på det moderkaksprov som togs vid skrapning. Gyn tror att det var en kromosomskada och då är det inte tre MF på raken, alltså vänta med utredning. Jag har kollat var jag vill gå i så fall (det finns en FL-grupp som har en otrolig kunskap om just upprepade missfall och avancerade behandlingar) och den läkaren har lång kö. Jag ska ställa mig i den idag för säkerhets skull. 

    Jag tror ändå att det slumpen som varit elak och att den medicinering jag har räcker. Till slut ska det bli syskon här, men vägen sliter nog för dj-vligt. Nu börjar lilla tjejen blir så stor att hon fattar också vilket känns utmanande. Alltså hon har inte fattat denna gång, men förra gången var det på vippen.

     

  • Ore

    Fick också höra 24 timmar som normalt vid första förlossningen
    Så vi kanske får vänta ett tag till.


    September: Neeeej, vad tråkigt. Undrar också hur det blir med utredning...
    KRAM!


    AM: Finns det någon möjlighet att tvinga 17-åringen i fråga att själv städa? Alternativt anlita städfirma och skicka en dubbelsaltad räkning till den avskydde herr Yasuragi?


    BS: Hur har det förresten gått med dagiset? Ni var ju inte så nöjda med Iris dagis, men jag tror inte jag hört något om byte?


    MSW: Stackars A. Skönt att bulan verkar vara borta!

  • Parnassia

    Jag har hjärnsläpp! Maken ska till IKEA idag och då skulle han behöva köpa ett sånt där tyg/skydd som man drar över en madrass eller resårbotten. Inte typ plastad frotté som hindrar att sängen blir förstörd av tex kissolyckor utan ett som mer skyddar bara mot smuts, som är lätt att ta av och tvätta. Någon som fattar vad jag menar? Vad heter de? Jag hittar inga på ikeas hemsida, men har köpt där innan...

  • start september

    Vi började utredning på Sophiahemmet innan dottern så vissa grejor vet vi var ok då. Simmarna ok, de simmade bra hos mig, Äl regelbundet oh jag spolades då. Sköldkörteln var ok. Jag är testad för en mutation som ger blodproppar som vi har i släkten, negativt.

    Det ska jag kolla igen nu snart är sköldkörteln. 

     

  • Parnassia

    MSW - härligt med hus! Åh, vad kul, jag känner pirret i magen som jag kände när vi köpte och flyttade till hus. Grattis!


     


    September - har du inte fått svar på moderkaksprovet än!? Det tog lång tid... Men bra att ställa sig i kö, jag hoppas ju förstås att det inte ska behövas, men ändå. Kram!

  • Fru E

    Parnassia-heter det inte madrasskydd? Vi köpte dra på lakan igår men det är mer vanliga lakan....

  • Parnassia

    Jag trodde det också, men det verkar inte så enligt hemsidan...


     


    Nu har jag kollat galleriet!


    Kan bara hålla med om att Snailys mage är galet fin och att kortet på Televinken är galet bra!


     

  • Fru E

    Parnassia-du menar inte en sådan tunn "madrass" som man lägger ovanpå den riktiga? Något annat hittar jag inte, runt den tjocka madrassen är det väl dra på lakan som gäller....

Svar på tråden Livets toppar och dalar