• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

    Det där om att bli gravid snabbt efter ett MF har jag också hört om och vet flera exempel där det fungerat. (Jag själv tex.)

  • fru AM

    Men September! Vad tråkigt! Stora varma kramar!


    Får ni hjälp i form av ngt lätt blodförtunnande (för visst kan det vara små proppar som orsakar missfall)? Ska det utredas på något sätt?

  • MSW

    Åh september: Vad ledsen jag blir! Men har ni inte fått tre missfall nu, så att ni får utredning? Eller är det egentligen bara progg man får iaf?*kram kram kram*


    Grattis MOa på 3års dagen!!! *hurra hurra hurra*


    A fyller juh 2 imorn.. Så idag för två år sedan var vi jäkligt nervösa hr hemma (blev juh igång satt och visste att det förmodligen skulle bli som i morgon)! Jäkla känsla att ha "jaha, vad ska man göra sista kvällen innan man får barn"...  *tänker på nenne*


    Idag har vi varit på dagis och tagit kort förresten, ska bli spännande att se hur de blir... Det gav iaf hopp inför dagis start för han verkade inte bry sig nämnvärt över att komma dit, och var nyfiken på alla leksakerna... *hoppas hoppas att det kommer gå bättre (snabbare) än i våras*


    Igår var vi på IKEA och A ramlade ur kundvagnen.. Han fick bula i huvudet men han landade på rumpan först.. Obeahligt, mest jobbigt för maken för att han och A gick till bilen och jag var och köpte korv när det hände, men A har varit precis som vanligt, men kollade med 1177 för säkerhetsskull i går när vi kom, idag är nästan bulan borta..


    Åh, hur tror ni det går för vår lilla prick? Jag drömde om dem i morse när klockan ringde, det avr en liten kille, och han var så söt så söt, och föräldrarna var så stolta och glada (nahe!).:


    Nu har vi skickat iväg maken för att spela golf med sin pappa, så då passar jag på att titta in till er! Maken är inte så förtjust när jag sitter här för mycket när han är hemma.. Fast han har full förståelse för att jag måste checka hur det går med nenne...

  • fru AM

    Dels är jag så glad för att Nenne och P ska få träffa Pricken snart, och dels känns det ju lite jobbigt att veta att Nenne kanske har väldigt ont ...


    NU vill vi att Pricken ska komma UUUUUT!

  • Fru E

    September-kram men visst måste ni få gjort en riktig utredning nu!?! Säger som AM kan blodförtunnande vara något eller akupunktur *tänker vilt* Usch och fy för att ni ska lida igenom det så många gånger......

  • smint

    kram till september  Fy så trist.  Har också hört av en kompis att dom körde snabbt efter deras MF.   

  • Fru E

    AM-men Nenne är ju taggad till tusen så hon kanske jublar vilt vid varje värk

  • MSW

    Hm, om jag ska försöka mig på att skriva lite om huset också.. KOmmer inte riktigt ihåg vad jag skrivit om det men jag börjar väl så får vi se, blir det tjatigt får ni hoppa över de delarna!


    Huset är ett 60-tals tegelhus på ca 100 kvm. Det är slitet men hyffsat fräscht, så det är fullt inflyttningsbart som det är, vilket är tur för att vi kommer byta, så vi köper hennes hus och hion flyttar till vår lägenhet. Det krävs nya tapeter i alla rum egentligen, och lite nya golv och så.. Köket är ganska litet, och slitet, och badrummet såg besiktningsmannen som ett renoveringsobjekt, mest pga det läcker in vatten runt dusch avloppet..


    Köket och toan kommer vi dock inte göra förrän jag är färdig med skolan och vi har lite mer ekonomsika möjligheter.. I källan finns där en typ gille stuga, som den är byggd så är det med största sonnolikhet mögel under, men det ska inte vara någon fara för själva hus konstruktionen, men det ska juh också åtgärdas på något sätt.. P åsikt kommer vi förmodligen att bygga ut en "Vinkel", för att få plats med fler sovrum (finns egentligen bara två som är bra som sovrum) och större toa och kök.. Har tänkt föröska ta lite kort hur det ser ut sedan när vi flyttar in, så man har lite före och efter (så småning om) bilder..


    Tomten är på 1200kvm och det finns garage under huset eller hur man ska säga..


    Preliminär inflyttning: 15-16/10..


    Har jag missat något?

Svar på tråden Livets toppar och dalar