• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

    Galet med hemma-svepning!


    ang sirapen hade jag inte bytt. Är inte brödsirapen mörkare och maltigare? Kan ha fel...

  • Parnassia

    Ta med väskan för Guds skull! Håller med PB!


     


    Och frys mazarinerna utan glasyr!

  • passionsblomman

    Snigel, ja jag fattar iallafall inte riktigt hur jag ska få tallriken till en krage...häfta ihop den med häftapparat efter att ha klippt först in i den och sedan ett hål?
    -Tacka fan att inte jag är ingenjör...
    Och joo, det är kanske lite långt att skicka kissen på besök till Nenne. Hon är dessutom inte att lita på för närvarande. i fråga om att ens vara hemma menar jag då.

  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-19 11:53:31 följande:
     Vickan – kött är väl väldigt svårt och tar lång tid att bryta ned även för oss så jag skulle nog vänta med kött.
    Sant men nån gång ska man ju börja... och allt annat har funkat bra... kanske får testa med kyckling eller fisk först.. hm...

    ... och katrinplommon får han redan, men dosen kanske måste öka... hm...


    Nu vaknade herr Troll så jag får nog masa mig ut i köket och fixa lunch åt både honom och mig...

  • snaily

    Liten och Vickan
    Tack för erbjudanden!
    Börjar väl med att prova Telis jacka så hör jag av mig sen!
    Öppen jacka tror jag går fetbort oavsett hur mycket gravidkamin jag blir - här snackar vi bistert fjällklimat i stora doser. Jag vill nog kunna vara ute mycket om jag mår bra och inte är alltför otymplig.
    Å andra sidan tror jag ju Ynglet kommer redan i september eller oktober så jag kanske aldrig får några problem med jättemage i kombination med kyla.

  • nennesjuttioåtta

    snaily/passionsblomman, äh vi gillar att leva lite "farligt" Men ok kanske är bäst att ha med den i bilen iaf...


    Parnassia – ja jag har för mig det, varför ha flera sorters sirap annars liksom. Men det är det jag har hemma... 


    Vänner – ooh jag frågade ju efter dig också! Vad kul att höra från dig!

  • BrudSommar2006

    Fast kommer man upp i sexmånadersburkarna så är de ju inte vegetariska längre.


    Klockarbol, jag kan inte klaga på min BM nu gång nr två, inte heller på någonting som hände på förlossningen. Men det hjälper inte, gång nr ett har satt så djupa spår att när jag hör personalen prata som de gjorde i det där programmet igår, då blir jag så jäkla arg att jag skakar och inte kan behärska mig. Som sagt, jag ska bara inte titta på de där programmen...

  • snaily

    PB
    Ja, ditt förslag med häftapparat var kanske inte så dumt!
    Prova annars att klippa ett runt litet hål i mitten av tallriken och sen några "slitsar" från hålet också så det går att vika den till en strutform och trä på över huvudet. Sen kommer ju problemet att få den sitta kvar på huvudet! Säkert inte det lättaste... Nej, jag vet inte jag, om jag hade katt skulle jag nog köpa en plastkrage som man kan fästa med halsband.

Svar på tråden Livets toppar och dalar