• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Liten med Mindre

Cicci - KRAAAM!

Var han tvungen att ta udden av frukosten genom att säga att det tog emot? Vad var vitsen då???

Nenne- heja dig! Du blir en sån som hinner fixa allt innan bebben kommer Och inte har det kvar att göra 3 år senare.

• Piggelin1

Känner mig lugnare nu ang GBS när jag varit hos BM. Jag visste ju att ni skrev om det tidigare i somras, men tror att det var precis före semestern, då jag var alldeles för stressad på jobbet för att hinna med i svängarna här, bara minns att jag såg förkortningen flera ggr & frågade vad det var, men glömde det lika snabbt a´la "det där gäller ju ändå inte mig"
    Oooops, det gjorde det visst...
    Tydligen rör det sig om sex timmar innan (inte fyra, som BS skrev), så när jag får mer ihållande molvärk så är det dags att ringa till förlossningen, dvs absolut inte vänta för länge - hur man nu riktigt ska bedöma det...
    Jag tänkte precis samma tanke som du, BS, vad gör man om det blir mindre än sex timmar då? Så jag ställde den frågan, & det blir ingen skillnad, de ger antibiotika i dropp på samma sätt & så hålller de extra koll på bebisen efteråt.
    Tydöligen är det de facto väldigt vanligt & ofta så far inte bebisen illa alls, men de garderar.

Under resten av graviditeten så kommer de att fortsätta att kolla extra noga på urinen för att kolla på nivån av streptokocker, tydligen var den nivån jag låg på nu väldigt låg, så det i sin tur ska innebära att det är hyfsat lugnt. Så länge jag inte har några symptom på uvi, så ger de ingen antibiotika. Om de ger för mkt antibiotika/för länge/i förskott, då kan det innebära att streptokockerna blir ressistena i slutänden & det vill man ju inte att det ska hända.

• muggles
    passionsblomman skrev 2010-08-19 12:00:01 följande:
    Snigel, ja jag fattar iallafall inte riktigt hur jag ska få tallriken till en krage...häfta ihop den med häftapparat efter att ha klippt först in i den och sedan ett hål? -Tacka fan att inte jag är ingenjör...
    Vik tallriken först på mitten och sedan en gång till på mitten (så att den ser ut som en strut) och så klipper du i spetsen till önskad storlek. Borde det inte funka?
  • passionsblomman

muggles skrev 2010-08-19 15:51:14 följande:
    Vik tallriken först på mitten och sedan en gång till på mitten (så att den ser ut som en strut) och så klipper du i spetsen till önskad storlek. Borde det inte funka?

Joo, så långt är jag också med...-men hur fasen ska man få den att stanna på huvudet sedan då? Min katt kommer garanterat att göra vad hon kan för att få bort sattyget-hon är ju för tusan inte ens van att ha halsband!

Nu har jag iallafall nyss gjort rent med Alsolsprit-hon gillar mig nog inte så mycket för närvarande. Jag gav henne just lite leverpastej så kanske hon glömmer...*hoppas fåfängt*

Å andra sidan gillar hon inte när jag ger henne avmaskningsmedel heller. Och än har hon ju inte valt att flytta åtminstone.

• muggles

Piggelin: skönt!

Cicci: så jäkla trist att läsa att du inte får den uppskattning som du förtjänar! En eloge för dina ansträngningar med familjerådgivning men vilken usel tajming! Största kramen till dig!

• muggles

Nu måste jag få veta vad hinnsvepning är! Jag fattar inte. Trodde det var ta hål på hinnorna men det verkar det ju inte heller vara...?

PB: ja det var ju den detaljen med...

• lunagarden

Piggelin - skönt att du blev lugnad hos BM

Muggles - vid en hinnsvepning sticker BM in sitt finger och lossar hinnsäcken som barnet ligger i, liksom "sveper med fingrarna". Syftet är att värkarna ska komma igång. Man tar inte hål på hinnorna.

När de gjorde det på mig var jag öppen 1 cm.

• Telis

nenne, men igångsättning måste dom väl även göra där ni bor även om dom inte gör hinnsvepning?!

snaily, du får läsa på om hur man gör hinnsvepningar för jag kan sätta pengar på att du vill pröva det om ett par månader - du som verkar klara av det mesta hemma själv.

Cicci, fy vad sorgligt att höra att ni har det SÅ jobbigt hemma. Jag hoppas verkligen att du blir superlycklig och får sova sked resten av livet snart - med den här gubben eller någon annan. Du är värd det!!

• Lapinette

pb - säger så här jag sveper gärna ... bara det är gott!

Svar på tråden Livets toppar och dalar