• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

nennesjuttioåtta skrev 2010-08-19 12:12:21 följande:
    nej, man behöver ju inte skicka den i uppfällt tillstånd, tar jag isär den blir det nog platt. Inboxa mig adressen, hoppas jag kommer ihåg att posta den bara.

Jag inboxar!

• BrudSommar2006

Hinnsvepning kan ju inte fungera innan man är öppen...

En tratt måste ju gå att köpa hos veterinären för en billig peng? Fast risken är väl att de övertalar en till en undersökning också, men ser det inte bra ut snart gissar jag att en undersökning ändå är på sin plats eftersom det så lätt blir bölder?

• nennesjuttioåtta

BS, nej, det blev ju ingen hinnsvepning eftersom han knappt hittade tappen, men tanken var god. Sånt gör de inte heller här , BM vi träffade i tisdags viste knapt vad vi menade (vadå, ta hål på hinnorna? Det kan ju göras under förlossnignen. Jo vi vet men.... jaja...)

• nennesjuttioåtta

nu har vi packat upp alla delar till vagnen. Men fattar inte, åkpåsen verkar ju skitkrånglig med dragkedjorna liksom nedåt. Hur fan får man i och ur ungen???

• Lapinette

Oj, vad ni tjattrar!

Hinnsvepning vet t o m jag vad det är. Har en "kompis" som gjorde det vid ett par tillfällen för att sätta fart när hon gick över tiden.

snaily - ok, vecka 35 (antecknar). Jag hade skrivit in dig torsdag vecka 34. Snacka om noll koll.

• FruCicci

hej....

inte är det nice att sitta på familjerådgivning om det är det ni tror, hade gärna gjort det en annan dag och inte just på min bröllopsdag.
    Det var  pajkastning på hög nivå o jag var mest ledsen och tårarna rann.
    Men för att förtydliga så att ligga sked o vara gullig mot varandra är kanske lycka för mig för jag lever ibland i ett hemskt äktenskap.
    Vi gick därifrån idag utan att ens säga hej då till varandra.
    Hemma igen ringde jag upp min man och sa att han är vedevärdig och aldrig tar mig som nummer 1, sen kastade jag på luren (o tusen svordommar med.... ska jag tillägga hans med)...
    Inte särskillt sugen på att fira ett skit förhållande och inte särskillt säker på nummer 3 heller.
    Jag har alltid velat ha 3 barn och blir sugen så fort jag ser nyfödda, men jag tror inte det kommer hända med denna mannen iaf inom de närmaste åren om ens då, det blir nog med ny färsk frukt i så fall.

Ja ja, kanon deppig på "min" dag....

nenne, dagen är ju inte slut, så du kanske gör den minnesvärd  iaf....

Nytt datum för mig är antingen i morgon, annars den 23e

• Lapinette

Cicci - vad ledsen jag blir att det blev pajkastning på mötet och att det bara känns skit! Usch, för att bråka! KRAM

• passionsblomman

...och jag vet alldeles för väl hur jävligt det kan vara både på familjerådgivningen och före/efter. Det där är en lång process! Och en j-o-b-b-i-g!

• Parnassia

Usch Cicci. Det låter hemskt. Vad ledsen jag blir för din skull. Kram!

Svar på tråden Livets toppar och dalar