• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Sorry, inser att jag intresserar mig mindre och mindre om graviditetskrämpor och förlossningar. Förut var jag åtminstone en gnutta nyfiken men nu när jag är inställd på att det aldrig kommer att "drabba" mig så är jag väldigt ointresserad. Borde nog bry mig mer eftersom alla i min närvaro råkar ut för det ... men jösses, just nu "sveper" jag bara sånt jäkligt snabbt.

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-08-19 16:22:34 följande:
    pb - säger så här jag sveper gärna ... bara det är gott!

Ja SÅ´N svepning kan jag ju iofs gå med på-fast jag blir så odräglig då, så det är bäst jag låter bli.

Själv kom jag mer att tänka på liksvepning och det där första, med hinnorna är jag ungefär lika gärna utan känner jag spontant.

• Piggelin1

Vickan - Amanda har bara varit förstoppad en enda gång (peppar peppar) & det var ism att hon började äta mat också. Katrinplommon, russin, rivet päron minns jag att vi körde med, & så lite olja i ersättningen med för attt smörja extra ordentligt.

• Lapinette

pb - jag tänker mest på roliga saker och jag tror inte alls du blir odräglig.

• Piggelin1

BrudSommar2006 skrev 2010-08-19 10:59:47 följande:
    Jag känner alltid hur ilskan stiger i mig så jag får blodstörtning när någon ligger där och skriker att nu klarar de inte mer, och man vet hur jävligt det är och att ingen människa ska behöva uppleva sån smärta nånsin så står det nån jävla BM där och säger att det här går så braaa, du är trygg här, allt flyter på som det skaa, nu går jag en stund, typ. Hade jag kommit åt dem genom tvn hade de inte levt längre de jävlarna. Det är deras fel att jag blivit tvungen att gå på auroraterapi inför barn nr två. Nej nu blir jag så arg så jag får gå och lugna ner mig ett tag.

BS - åhhh, vad jag fnissade så himla gott & igenkännande åt det du skrev! Jag har redan flaggat två ggr för mannen att om samma militanta übermajorska (sorry, överbarnmorska ) skulle lyckas dyka upp igen denna gång, då får han be henne dra åt pepparn & om inte han gör det så kommer jag att göra det. Ingen aning om vad hon hette, men är rätt säker på att jag ändå skulle känna igen henne om hon dök upp (har rätt bra ansiktsminne). Jädra kärring, blir förbannad bara jag tänker på henne

• passionsblomman

-Sedär Vickan, det blir till att plocka päron hos Tant Passion!

-Piff och Puff kallade mig tanten, och Nenne var tanten med den stora magen. De hade frågat Tinga när de åkte vidare till nästa tant om det också var en med stor mage. Tinga sa nej.
    Hon måste ha missat det där med att det är fult att ljuga!

• Lapinette

pb - du är för rolig ... men nu måste jag dra iväg till träningen. Ha en härlig kväll tjejer!

• lunagarden

Hinnsvepning är ingen höjdare kan jag säga

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-08-19 16:32:32 följande:
    pb - jag tänker mest på roliga saker och jag tror inte alls du blir odräglig.

HAHA!  Ja, själv har jag sedan barnsben haft en förkärlek för sorgliga historier-som Mio min Mio och Bröderna lejonhjärta tillexempel, och så har jag dessutom ett jobb där döden ofta gör sig påmind...
    På det stora hela tänker jag nog på allt möjligt-och alldeles för mycket många gånger. Jag skulle behöva en Off-knapp. Särskilt på natten.

Svar på tråden Livets toppar och dalar