• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

    Muggles – Åååh Bajsa, måste skriva upp det på vår namnlista. Låg fint i munnen liksom.


    Lappis – jo men kanske inte tillräckligt...?!?


     

  • Parnassia

    Vickan - självklart får du stanna här även på hemvägen! Jag hade aldrig satt mig i bilen själv med barn så långt. Det hade varit det samma som harakiri, eller iaf stort risktagande med den mentala hälsan.


    Jag har funderingar på om vi inte tom kan klämma in oss i en bil på vägen till PB...

  • lunagarden

    Ore - läskigt med mask, har haft turen att slippa det på mina små. Min väninna gav sin son pumpafrön mot masken vilket hon påstod hjälpte. Ofarligt att prova iallafall!


    September - skorna får vila nu


    Lappis - det är nog vanligare än man tror med ofrivillig barnlöshet, det pratar man ju inte så vitt och brett om...


    Vickan - ska kolla inboxen


    Parnassia - mera mat!!!


    Muggles - buddhismen är ingen religion, utan en livsfilosofi. Dop finns inte, men en del buddhister tar sina barn till kloster för att få dem välsignade av en munk.


    Vi vill att våra barn ska få välja själva när de är vuxna

  • muggles

    AM: hur går det med LCHF:andet för din del? Jag själv har gått upp i sommar, jeansen sitter mer än lovligt tajt Nu har jag kört igång höstträningen på allvar, skönt att komma igång.

  • Parnassia

    Luna - för mig är livsfilosofi och religion i princip likställt. Jag menar båda två handlar ju om hur man lever livet, bemöter människor, svårigheter, glädjeämnen osv. Menar du att det finns en större skillnad? *nyfiken*

  • muggles
    lunagarden skrev 2010-08-17 11:21:58 följande:
    Muggles - buddhismen är ingen religion, utan en livsfilosofi.
    Ahaaa, det visste jag inte! Intressant.
  • Lapinette

    nenne - jösses vad du måste äta mycket då?! Önskar jag kunde skylla min mage på graviditet .

    mugglan - vi får se om det blir dop ... lite beroende på ålder på barnet etc samt att man inte ska släpa iväg barnet på några stora tillställningar med massor av folk typ det första halvåret. Gällande namn så kommer vi att ge vårt barn ett namn men behålla det namn han/hon redan har som andra namn. Jag har alltid varit sur över att jag aldrig fick ett japanskt andra namn.

    Och självfallet kunde jag inte låta bli att kommentera på bloggen eftersom hon hade fått några kommentarer i still med "slappna av". Skrev först lite väl argt men ändrade mig och höll en lite lugnare ton . Typiskt mig att dyka upp som gubben i lådan så fort någon nämner att de har svårt att bli gravida.

  • viktualia
    Parnassia skrev 2010-08-17 11:19:55 följande:
    Vickan - självklart får du stanna här även på hemvägen! Jag hade aldrig satt mig i bilen själv med barn så långt. Det hade varit det samma som harakiri, eller iaf stort risktagande med den mentala hälsan. Jag har funderingar på om vi inte tom kan klämma in oss i en bil på vägen till PB...
    Jaa.. vi får fila på det! Nu siktar jag mest på att våran snälla bil ska bli glad igen... och på diverse galna uppdrag/utflykter innan den 7:e... ska bland annat vara barnvakt åt Trollets pyttiga kusin.. eftersom ungens morbror fått för sig att gifta sig och bett brorsans fru att sjunga på vigseln... som råkar gå av stapeln i min jobbstad.. jaja.. två vrålande ungar i max 45 min kan väl inte vara så farligt.. (måste ta med mig Trollet dit.. så risken är att jag har en 6 månaders och en 3 veckors lirare som vrålar i kanon...ha ha). Tänkte helt enkelt sitta utanför kyrkan/i bilen
  • muggles

    Parnassia: men är det inte lite så att en filosofi inte är lika rigid med fasta regler som religion? Filosofi är väl mer att man funderar över saker och försöker komma fram till ngt, typ "vägen är målet"  och man försöker hitta svaren medan i religionen har man redan hittat svaret och trummar ut det. ??

Svar på tråden Livets toppar och dalar