• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • lunagarden

     


    viktualia skrev 2010-07-25 21:48:16 följande:
    OCH!!! Man har "öppet köp" på spiraler - 6 månader har jag för mig att det är. Funkar det kass så får man pengarna tillbaka.

    Kostar hormonspiralen? Min kopparspiral har alltid varit kostnadsfri

  • _koko_

    Vickan - Åhåå, det var bra info! Jag har aldrig varit orolig för att bli gravid, kan man verkligen förutse sånt??? Fast nu vet jag ju att jag faktiskt KAN på egen hand, så nu är det lite annorlunda.

    Tänk dock att vara 17 år, få endo-diagnos, och få höra att det bästa sättet att "bota" är att bli gravid...

  • _koko_

     


    _koko_ skrev 2010-07-25 21:52:21 följande:
     Tänk dock att vara 17 år, få endo-diagnos, och få höra att det bästa sättet att "bota" är att bli gravid...

    Förtydligar: Det har alltså inte hänt mig, jag fick diagnosen när jag var 28.

  • sweetstreet

    Heja heja MSW för en superbra trådstart!!!1 och en ny tråd!


    Här egnar det nu. Mend et är fortfarande sjukt varmt! Puh hoppas faktist på lite kyla i Sverige när vi väl kommer dit hahha! MEN jag förstår att det är trist för alla som just gått på semester och som jobbar under det fina vädret där. Själv är jag dock rätt mätt på värme... Pust!!!!!


    Har inte hunnit läsa så noga bara skummat den nya tråden. Men vill säga VÄLKOMMEN till vår nya presenterade smygläsare! KUL!


    och så såg jag att du bokar nu Koisen!!! JEEEHOOOOO!!!!!


    SJÄLVKLART ska vi ses! Om du och din mams kan tänka er att ta ledigt från shopping, och turistsaker något så ska vi nog se till att få till en dejt! Låter även fint att du mår lite bättre nu. 


     


    Snorkis tack för uppdateringarna även om jag hoppats att du nu skulle varit utan "magen".... Men förhoppningsvis är det verkligen inte långt kvar. Förstår dock att du njuter av det svalare vädret!


    Vickan jobbigt med din mjölkstockning men hoppas du snart är bra! 


     


    Sedan det där med måltider och mat tror jag är väldigt indivduellt. Just om man vill/kan äta ett eller två mat om dagen. Själv MÅSTE jag oftast ha två lagade mål om dagen. men så äter jag som en häst också. Eller kanske emr som en flodhäst hahahhahaa! Det jag slarvar med numer är oftare lunchen än middagen dock. Vissa dagar "hinns" lunch bara inte med.... men men Jag VET att det är dåligt och fel men det blir så. 


    Middag äter vi dock alltid. och jag känner att även OM JAG inte skulle vilja ha lagad mat på kvällen (vilket jag ALLTID vill....) så skulle jag alltid fixa lagad mat till dottern!!!!!!! Dessutom tycker jag att just middagarna är så mycket socialt också. Att samlas hela familjen kring bordert och prata om dagen som varit och äta tillsammans. Det känns viktigt för mig. Vad man KAN göra om man själv inte orkar laga mat varje kväll till sig själv och de vuxna i familjen, är ju att laga mat till barnen och frysa in i mindre portioner. Då kan man ju tina och värma dessa på kvällarna. Vi gör det ibland till Lillskruttan om vi själva äter mat som hon inte gillar. Då brukar vi ta fram ngt ur frysen till henne. jag lagar ju rätt mycket till henne eftersom vi här ju även är tvungna att själva fixa lunchen till dagis! Så jag brukar göra saker som egna köttbullar, fiskbollar eller pastasåser etc vilket är lätt att frysa och sedan enkelt att tina o värma. 


    Så det GÅR ju att fixa lagad mat till sina barn även om man själv inte vill äta lagad mat på kvällarna.... OM man VILL allltså....


     


     


     

  • Fru E

    Ingen som vill underhålla mig idag första dan på jobbet


    Nästan skönt att börja jobba igen så att man hinner vila upp kroppen ordentligt efter all renovering, och bara det att känna sig fräsch och snygg ahhhh säger jag bara!


    Lunagarden-välkommen! Det är väl nästan bara (skyller på dåligt minne) jag och Lappis kvar i tråden som inte har några barn trots idoga försök

  • Fru E

    Nenne-du vet att det är daglig rapport som gäller nu va eller du kanske redan är inne


    Lappis-välkommen hem! Har du förresten testat akupressur eller kinesiologi (antar att det är en kombination av akupunktur/akupressur mm) någon gång??

  • Oms

    Jag börjar jobba nästa vecka och är ff inte utvilad känner jag... o då har jag varit ledig i 3 veckor nu... det är så mkt som snurrar i huvudet rörande jobb, pengar, vänner familj etc så jag känner mig stressad - trist när man för en gångs skull har lång semester...

    Maken har ju världens sämsta arbetsgivare, en slavdrivande girig egenföretagare som har företaget som en inkomstkälla för andra företag... upptäckte precis att han inte fått ngn lön än, och den borde finnas på kontot nu... det är inte första gången utan nu börjar jakten på personen och sen ska det fixas o lovas hit o dit så i värsta fall tar det en vecka innan pengarna kommer (de kommer alltid tillslut iaf)... o hur kul e det när jag har en och han har 2 semesterveckor kvar med planer som kräver pengar...

    nu tjänar han inga jättepengar på sin deltid men ändå - det är pengar man räknar med - speciellt nu när vi varit på kryssning i torsdags m barnen och har 2 födelsedagar i veckan, ett poolparty på annan ort som kräver boende etc och ett skansen besök, en resa till sundsvall för make o barn och en resa till oslo för maken samt att vi ska gör aom hemma i köket o köpa färg etc...

    jaja, det är väl bara o gilla läget... igen... kankse loggar in o jobbar lite ikväll så att man får ner balanserna lite - kollade min jobbmail igår och den ser ok ut om än att några av mina jobbiga kunder har hört av sig och vill ha besked... och de ligger inte högt upp på priolistan tyvärr...

    nä, nu ska jag tvätta duntäcken! tjingeling

  • lunagarden

     


    Fru E skrev 2010-07-26 10:57:38 följande:
     Lunagarden-välkommen! Det är väl nästan bara (skyller på dåligt minne) jag och Lappis kvar i tråden som inte har några barn trots idoga försök

    Tråkigt att höra, måste vara kämpigt

    Tack för välkomnandet

  • MSW

    Hej alla! Här är det också två lagade mål mat om dagen (lagar mat på kvällen och äter resterna till lunch dagen efter).. Ibland om vi verkligen inte orkar blir det mackor/yoggi/kräm, eller att man köper typ grillad kyckling och potatis sallad eller så.. Min bror med familj lagar lunch-mat och äter typ kvällsmat (fast han har diabetes och hans sambo är ganska noga med maten, så tror att det är typ omelett och liknande, och inte så mycket kolhydrater)!

Svar på tråden Livets toppar och dalar