• prinsessanogrodan

    4/6 2011 någon mer?

    Hej alla blivande brudar!


     


    Här samlas vi som gifter oss 4/6 2011!


    Jag och m2b har bokat kyrka och börjat kolla catering. Jag har redan bestämt frisyr och stil på klänningen M2b har kanske börjat inse att det ä rlite att planera....


    Jag ska bli M's fru! Tjoho!
  • Svar på tråden 4/6 2011 någon mer?
  • EmmaochTommy

    oj va ni är duktiga!!
    Vi gifter oss på påskafton(dvs 23e april) och jag känner att vår planering går ganska trögt. Vi kommer skicka ut inbjudningarna i samband med julhärlsningar och ha OSA senast 1a mars. Vi kommer ha en bröllopsblogg med den mesta infon. Klänningen tror jag att jag hittat redan på NIXA. Skönt:) Känner att jag skulle behöva mer ledig tid till detta. inköp och att titta runt, tar tid.

  • Myskulla

    8 månader och 23 dagar kvar nu. =)


     


    Igår var jag i församlingsgården där vi ska ha festen och tittade runt lite.


    Finglas har de gott om, och vanliga glas och plastmuggar till barnen och haklappar och t.o.m ett par pipmuggar.


     


    Lekrum finns så man kan fixa en lekhörna i festlokalen och tripptrappstolar utan byglar och sen vanliga bebisstolar.


    Tycker att vi har valt en fin lokal och sen kan man ju möblera hur vi vill ha det. =)


     


    Sen är det ju bara knappt 10 meter att gå från kyrkans ingång till församlinngsgårdens dörr och då har man tak över huvudet. =)

  • Moemoe

    Jag ansluter mig till brudarna 4/6-2011. Bokade lokalen idag och är så himlans lycklig! Vi ska gifta oss borgligt så nu ska vi försöka komma på var vi vill vigas, blir förmodligen vid sjön där mina morföräldrar har fritidshus, men det är ju alltid lite chansning att vara utomhus även fast det är juni. Men vi får se! Är hur som helst väldigt lycklig! :)


  • BlivandeFruW

    Här är ytterligare en som blir Fru den 4/6 2011 :)
    Kyrka och lokal är bokat!! Vi är båda Stockholmare men bröllopet kommer att äga rum i Åhus, Skåne där våra hjärtan bor.

    Ska strax börja med inbjudningarna men det pappret vi ville ha har utgått =/ Någon som har tips på butiker eller sidor som säljer typ mönstrade papper?
    Jag längtar!!

  • 4Juni2011

    Hoppar också in här om det går bra...

    Vi har bokat kyrka,festlokal, fotograf för stillbilder och film hela dagen (har en vän som e fotograf så får bra pris tack och lov), prelbokat band som ska spela på festen.

    Vi har bestämt färger rosa, silver och vitt...
    Brudbuketten ska ha rosa rosor med pärlor..
    Vi har även bestämt vilka servetter och inbjusdningskort vi vill ha, så nu ska det inhandlas så att vi kan börja göra korten och programmen.
    Var iförra veckan hos guldsmed och diskuterade ring, vi har dock inte bestämt oss än...
    Har även haft kontakt med en cateringfirma angående maten blir förrätt, buffe och efterrät tror vi...
    Håller på och kollar upp olika tårtfirmor..

    Vi tänkte också ha barnfritt men vet inte vilken åldergräns vi ska ha, några tips?

    1 av 2 toastmastrar är till frågade.

    Vi har även bestämt vilka tärnor och marskalker vi ska ha men hur ska vi fråga dem?

  • 4Juni2011

     


    BlivandeFruW skrev 2010-09-17 10:52:17 följande:
    Här är ytterligare en som blir Fru den 4/6 2011 :)Kyrka och lokal är bokat!! Vi är båda Stockholmare men bröllopet kommer att äga rum i Åhus, Skåne där våra hjärtan bor.Ska strax börja med inbjudningarna men det pappret vi ville ha har utgått =/ Någon som har tips på butiker eller sidor som säljer typ mönstrade papper?Jag längtar!!

    Ett tips är att gå in på http://www.svenskscrapbooking.se/ där finns det länkar till flera scrappbookingbutiker..

  • Semlorna

    Mycket börjar falla på plats nu och i helgen var jag hos guldsmed och provade olika modeller och pratade om hur min ring ska se ut.

    Bestämt:
    Gästlista, bordsplacering, bukett, färgtema (lime, vitt och rosa) och att vi ska göra egen buffemat

    Bokat/ordnat: 
    Klänning, lokal, kyrka, toastmasters, tärna

    Vet var vi ska köpa tårtan, kvar att provsmaka och bestämma sorter. Inbjudningskort tittar vi på men lite kvar. Hittat ett par skor jag gillar men vet inte om jag vill ha så höga klackar. Program ska nog släkting göra, inte viktigt för mig men sambon vill ha det.

  • nsdtr

    hej på er,, tycker tiden går ganska snabbt nu, snart bara 8 månader kvar ju  ska åka o kolla på klännigen nästa vecka o prova lite, vet någon hur lång tid innan bröllopet man får ta hem sin klänning om man ska hyra en? har beställt jättefina saker till dukning o lokalen, min jobbarkompis o jag ska sätta oss p åfredag o spåna på inbjudningskort...

  • Fragola

    Åh va kul!
    Vi ska också gifta oss då..förhoppningsvis..vi måste bara få svar från prästen så kan vi boka både kyrka och lokal.
    Vad bör man ta tag i sen?? Fotograf, sminkös, inbjudningar??
    Vilket jobb det är phu..

  • prinsessanogrodan
    Fragola skrev 2010-09-22 20:01:29 följande:
    Åh va kul!Vi ska också gifta oss då..förhoppningsvis..vi måste bara få svar från prästen så kan vi boka både kyrka och lokal. Vad bör man ta tag i sen?? Fotograf, sminkös, inbjudningar??Vilket jobb det är phu..
    Gratulerar och välkommen hit! Vi har bokat kyrka och nästan bokat lokal (inte bestämt oss helt än), har köpt klänning,beställt skor, bestämt min frisyr,och blommor, bestämt inbjudningskort och placeringskort och sånt,kollar på fotograf, funderar på tårtan.....Det är en del att tänka på! jag funderar (nojjar ) mest över tidsschemat under bröllopsdagen och är rädd att gästerna ska ha tråkigt....Har fått nån fix idé där Har själv varit på ett låååångtråkigt bröllop så det är väl därför jag nojjar, kan jag tro.

    Om ni vill beställa färdigtryckta inbjudningar så kan jag rekommendera kortdesign.se. Vi ska köpa våra därifrån. Man kan beställa hem ett prov så man får se inbjudningskortet i verkligheten innan man bestämmer sig.Sen finns ju calligraphen.se  också och vistaprint.se.


    Kan vara bra att kolla efter klänning nu också. brudbutiker har rean nu under hösten nämligen. Brukar vara rea från slutet av augusti till november. Jag köpte min på rean, halva priset! Skulle egentligen bara in i affären och prova och se vilken modell jag passar i...för att sen köpa billigt på Blocket meeen så sa damen i affären " Vår rea börjar på måndag, jag kan kolla med ägaren om du kan få klänningen för reapriset, 50%..." Och så gick det som det gick


    Börja bläddra i tidningar för inspiration också. Jag har fått många ideér på det viset. och så finns ju nätet så klart. det finns ju helt galet många sidor om bröllop på nätet...


     

Svar på tråden 4/6 2011 någon mer?