• prinsessanogrodan

4/6 2011 någon mer?

Hej alla blivande brudar!

Här samlas vi som gifter oss 4/6 2011!

Jag och m2b har bokat kyrka och börjat kolla catering. Jag har redan bestämt frisyr och stil på klänningen M2b har kanske börjat inse att det ä rlite att planera....

Jag ska bli M's fru! Tjoho!
  • Svar på tråden 4/6 2011 någon mer?
  • Myskulla

Hoppar också in här, tack prinsessanogrodan =)

Kyrkan bokade jag nu i veckan och likaså församlingsgården, alldeles lagom stor och inte dyrt heller.

Ligger i perfekt anslutning till kyrkan och skulle det bli ett väder man inte önskar, så kommer inte gästerna bli våta, då det är ett litet tak mellan kyrkan och församlingsgården.

Kyrkan valde vi då den är lagom stor för det antalet gäster vi kommer ha, ca 50 stycken och då blir kyrkan full.
    Sen så får gästerna titta ut mot en fin vinterträdgård också.

• Myskulla

Tittar lite på bordsplacering, honnörsbordet är ju inte så svårt, men sen får vi se på resten.

Har klippt ut lappar, och sen får vi se.

Tyska gäster kommer jag att bjuda, var bjuden på deras bröllop 2007, så vi ser hur det blir.

När jag var där var det ju lätt för dem, då jag ju kan tyska, nu får vi se hur vi ska göra med både vigsel och fest om de kommer, får sätta de vid någon som kan tyska, men annars är ju de(mina vänner) bra på engelska och det är ju vi här i Sverige också.

• prinsessanogrodan

Tror jag hittat klänning! Halva priset på rean! Passa på nu när det är rea tjejer!

• Myskulla

Idag gick jag in i kyrkan vi ska vigas i, och den är så helt underbar och jag bara blir så lycklig när jag går in dit. 

Nu har jag hittat två låtar som jag gärna vill ha på bröllopet, åtminstonde en av dem.

Mitt livs gemål och Håll i min hand =)

• Myskulla

Nu har vi berättat för alla att de ska boka denna dagen, alla glada och det är ju härligt.
    att man berättar det på sin födelsedag är roligt och härligt.

• prinsessanogrodan

Har min underbara klänning hemma i garderoben! I love love love it!

• prinsessanogrodan

Vi har hittills: bokat kyrka, bokat lokal, köpt klänning, valt inbjudningar, bestämt gästlistan, valt skorna som jag ska köpa, bestämt vilka blommor som ska vara i buketten, börjat kolla priser för håruppsättning och blommor, valt vilken ring vi ska köpa till mig (m2b vill inte ha en ring till, säger han nu iaf...han kanske ändrar sig senare , vem vet?)

• isof

Hej!

Idag bokade vi kyrka och festlokal (församlingshem) denna dag. Hade egentligen tänkt ha ett höstbröllop, men sen funderade vi lite och tycker nog att det vore skönt att ha semester efter bröllopet istället för innan..

Sen så förlovade vi oss den 4/6 i år och tyckte det var coolt att gifta sig samma datum fast exakt ett år senare!

Vi kommer att vara ett ungt gift par, är 21 och 23 idag. Vi har varit ihop i fem år och det ska bli så spännande:)

Blir nog relativt stort med ca 80 gäster och en budget på 20-30 000. Vet vilken typ av ring jag vill ha, Har redan hittat en klänning på www.brudklanningar.nu, är det någon som vet om den sidan är bra?
    Annars ska jag kika lite när jag åker till England eftersom det är lite billigare att köpa där :)

• prinsessanogrodan

Du kan också passa och försöka hitta klänning på rean! Brudbutiker brukar ha rea från slutet av augusti, september,oktober, november....jag köpte min klänning i måndags och där var det redan rea...50%!

• lule

Vi gifter oss också den 4/6-11 och har hittills bokat festlokal och vi skall även vigas i trädgården där. Vi blir ca 80 gäster med barnfritt bröllop.

Svar på tråden 4/6 2011 någon mer?