• prinsessanogrodan

4/6 2011 någon mer?

Hej alla blivande brudar!

Här samlas vi som gifter oss 4/6 2011!

Jag och m2b har bokat kyrka och börjat kolla catering. Jag har redan bestämt frisyr och stil på klänningen M2b har kanske börjat inse att det ä rlite att planera....

Jag ska bli M's fru! Tjoho!
  • Svar på tråden 4/6 2011 någon mer?
  • Semlorna

Åh, roligt att se vad andra med samma datum pysslar med!

Vi har bokat lokal och kyrka samt bestämt bukett, tårta, färgtema och lite aktiviteter under kvällen. Har också hittat klänning (svärmors) och bestämt hur jag ska se ut i håret. Gästlistan är i princip färdig och vi ska ut och ordna inbjudningskort och ljus till borden i veckan hoppas jag.

• Myskulla

Nu har vi bokat pastorn också, så nu är kyrka,lokal och pastor inbokad, så det känns bra. Ikväll ska vi göra lite save the date kort som vi ska skicka iväg. =)

• nsdtr

Hej!!
    Vi ska oxå gifta oss en 4/6 2011 i Motala.
    Har bokat kyrka, präst, festlokal och dj. känns skönt att de viktigaste bitarna klara, sitter nu och spånar på vad för slags buffe vi ska ha, inte lätt att bestämma... Gästlistan är till 99% klar o vi har bestämt oss för en barnfri fest. Känner att jag måste börja fundera lite över festprogrammet, ska ju skriva lite om varje gäst så det lär nog ta sin lilla tid,,,

• Fröken Skölds

Hej!

Här är en till som gifter sig 4 juni 2011. Kyrkan bokades igår och festen ska vi faktiskt ha hemma. Ridhus är bra till mycket!

Ska ut och kolla på lite klänningar i Malmö nästa vecka för vad jag har förstått så är det rea på gång nu.

Längre än så är vi inte kommna. Jo, gästlistan är klar och save the date går ut i nästa vecka.

• prinsessanogrodan
    Fröken Skölds skrev 2010-08-19 14:20:55 följande:
    Hej! Här är en till som gifter sig 4 juni 2011. Kyrkan bokades igår och festen ska vi faktiskt ha hemma. Ridhus är bra till mycket!Ska ut och kolla på lite klänningar i Malmö nästa vecka för vad jag har förstått så är det rea på gång nu.Längre än så är vi inte kommna. Jo, gästlistan är klar och save the date går ut i nästa vecka.
    Japp, det är rea på gång. Brudbutiker brukar ha rea slutet av augusti,september,oktober och november.Kolla även på Blocket eller på Köp/sälj här på BT....brukar vara flera annonser så här års än i början av sommaren. Jag köpte min klänning på rean nu i måndags! 50% rea! Lycka till med klänningsletandet!
  • mysan33

hejsan hoppar in här på er tråd. hos oss är planeringen i full gång kyrka och lokal är bokat. en del dekorationer är på gång. min underbara klänning av märket la sposa är beställd. nu blir det att försöka sakta ner tempot, annars har jag allt klart i januari=)
    har även beställt tärnklänningarna och näbbklänning ska sys.
    gästlistan är ochså klar men inte bordsplaceringen som känns lite tidig, tänk om nån inte kommer?

• prinsessanogrodan
    mysan33 skrev 2010-08-19 20:12:35 följande:
    hejsan hoppar in här på er tråd. hos oss är planeringen i full gång kyrka och lokal är bokat. en del dekorationer är på gång. min underbara klänning av märket la sposa är beställd. nu blir det att försöka sakta ner tempot, annars har jag allt klart i januari=)har även beställt tärnklänningarna och näbbklänning ska sys.gästlistan är ochså klar men inte bordsplaceringen som känns lite tidig, tänk om nån inte kommer?
    Vi har gjort en bordsplacering redan Hoppas att alla kan komma....Och vem vet kanske kommer både gästlista och bordsplacering att ändras? Vi har spikat gästlistan också, men sånt kan ju ändras fram tills inbjudningarna går ut egentligen. Jag vill hålla på och planera och boka allt redan nu Man kan ju alltid börja fundera och skissa lite på en bordsplacering...och egentligen kan man börja fundera allt annat också....tänk så skönt att man har tid att fundera och välja och kanske tänka om och välja på nytt Och det finns alltid vissa grejer att göra de sista månaderna som tex bekräfta bokningar, ha samtal med prästen (en del präster vill ju ha flera samtal också), ha möte med floristen och bestämma slutgiltigt vilka blommor man ska ha, kanske ha möte med frisören och göra provuppsättning och man ska låta en frisör fixa håret, ev möte med fotografen om var bilderna ska tas, kanske en tur till en sömmerska för att göra ev ändring på klänningen....Och så skönt att slippa stressa tiden innan bröllopet!

Här är en till som vill göra ALLT nu!

• Myskulla

Bordsplaceringen håller jag på att fundera på lite.
    Jag har bjudit mina tyska vänner, och då vill jag ju ha någon som kan tyska också, kom sen på att min bror är ju också bra på tyska, så om de kommer placerar jag dem
    bredvid varandra ochså kan han kanske agera lite tolk också.

Tänker göra ett vigselprogram på tyska också, jag hoppas att de kommer.
    Jag åkte på deras bröllop, men nu har de ju två småbarn också.
    Barn är välkomna på vårt bröllop och festen =)

Festen kommer vara alkoholfri, så surfar runt lite på bål och andra drycker. =)

prinsessanogrodan skrev 2010-08-19 20:38:37 följande:
    Vi har gjort en bordsplacering redan Hoppas att alla kan komma....Och vem vet kanske kommer både gästlista och bordsplacering att ändras? Vi har spikat gästlistan också, men sånt kan ju ändras fram tills inbjudningarna går ut egentligen.
  • mysan33

hejsan jo jag vill gärna med ha allt bokat och klart men vet inte riktigt när man kan börja boka hotell?  jag är ganska säker på gästlistan men kanske slinker det in ett par stycken till.
    funderar däremot på att börja med inbjudningskorten snart, jag ska pyssla en hel del med det, så det kan ta tid.
    har köpt lakan nu så tänkte provsy överdrag och även provduka.

• prinsessanogrodan
    mysan33 skrev 2010-08-20 18:25:25 följande:
    hejsan jo jag vill gärna med ha allt bokat och klart men vet inte riktigt när man kan börja boka hotell?  jag är ganska säker på gästlistan men kanske slinker det in ett par stycken till. funderar däremot på att börja med inbjudningskorten snart, jag ska pyssla en hel del med det, så det kan ta tid.har köpt lakan nu så tänkte provsy överdrag och även provduka.
    Man kan ju alltid börja kolla runt på inbjudningskort och få lite inspiration....Vi har till 99% bestämt vilka vi ska ha....tänkte skicka dom redan runt jul för att vara ute i god tid (kanske ovanligt långt innan, men det är också då familjen och vännerna får reda på att vi ska gifta oss, vi håller det hemligt fram tills dess ) Kolla in kortdesign.se....
Svar på tråden 4/6 2011 någon mer?