• prinsessanogrodan

4/6 2011 någon mer?

Hej alla blivande brudar!

Här samlas vi som gifter oss 4/6 2011!

Jag och m2b har bokat kyrka och börjat kolla catering. Jag har redan bestämt frisyr och stil på klänningen M2b har kanske börjat inse att det ä rlite att planera....

Jag ska bli M's fru! Tjoho!
  • Svar på tråden 4/6 2011 någon mer?
  • mysan33

hejsan såg att ni var på gång med inbjudningarna=)  ser att ni tänkt skicka inbjudningarna redan i jan-feb... börjar undra om jag ska tänka om ,hade tänkt skicka mina i april med osa maj. ger jag gästerna för lite tid?

• Jojon86

Egentligen tror jag inte att gästerna behöver mer än 3-4 veckor att svara och hur tidigt man själv vill ha svar beror ju på. Själv är jag ett kontrollfreak så jag vill veta tidigt. Dessutom kan jag inte hålla mig så länge med att skicka ut inbjudningarna :)

• Semlorna

Det är en intensiv tid i och med alla skolavslutningar och det är dessutom är en långhelg så den finns nog många i släkten som kommer planera annat då så jag tänker skicka ut inbjudningar tidigt och istället strunta i "save the date".

• nsdtr

ja så har jag me tänkt, tidigt utskickade inbjudningar istället för save the date, man vill ju som sagt veta i god tid hur många man blir

• Semlorna

nsdtr skrev 2010-08-23 20:23:05 följande:
    ja så har jag me tänkt, tidigt utskickade inbjudningar istället för save the date, man vill ju som sagt veta i god tid hur många man blir

Ja vi behöver dessutom boka in vilka som ska bo vart också eftersom vi hyr både lokal och rum så jag kommer nog skicka ut injudningar redan i vinter och ha osa i februari nånstans.

• Myskulla

Idag kom katalogen från Danmark med Lillyklänningar och där hittade jag en favorit =)

08-3096, ringde min syster som ska vara tärna och pratade lite.

Det är så härligt att få prata bröllop och hon har ju varit gift sen 2004 och då var jag tärna på hennes bröllop. =)

• Myskulla

9 månader och 7 dagar kvar nu =) dagarna tickar på för oss och jag längtar, men vi har en del att fixa.

Var in i en bröllopsaffär för att se om de hade några kataloger, men det hade de inte, skulle återkomma om ett par veckor och den bröllopsklänningen jag pratade om hade de inte kvar, men sa att den kunde finnas på rea på nätet, men jag vill prova klänningar också innan jag köper någon.

Så jag väntar till 2011 katalogen och ser vad det finns där.

• Ronja8

Åh vad roligt att så många som ska gifta sig den dagen. Jag och min älskling ska också gifta oss den 4 juni 2011. Vi har bokat festlokal och kyrka. Känns så himla bra att ha gjort det. Har hittat en jättefin festlokal som känns så himla rätt för oss, har varit svårare att hitta festlokal än vad jag trodde.
    Vi har bestämt oss för att hyra våra kläder, jag har hittat en kanonfin klänning och M2b ska hyra en smoking. Vi känner att vi vill lägga våra pengar på att få en riktig rolig fest med mycket dans, vi är dansfolk och alla våra kompisar dansar.

Inbjudningslistan är nästan klar, 40 pers, och det mesta av planeringen är klar, det är mer att genomföra allt. Jag känner att det är skönt att börja planera i tid och inte behöva stressa med alla detaljer i sista minuten.
    Vi kommer ha cateringfirma med buffe, vill inte att våra gäster ska känna att det är för "fin" mat som de inte vet hur de ska äta utan en mer avlappnad miljö. Vårt färgtema är vitt, grönt och rosa.
    För tillfället håller jag på och letar efter tärnklänningar, svårt att hitta när den ena tärnan är 1,60 och den 1,80, men vi ska iväg till den butiken där jag kommer hyra min klänning och se om hon har något som passar. Tycker att alla de här smådetaljerna är jätteroliga och skulle inte vilja att någon annan gör dem åt mig.

• kapellösa

Samma datum här med 9 månader och 1 dag kvar!

Förövrigt håller jag på att bli galen, tycker att jag snart sprungit i varenda bröllopsbutik i stockholm som har klänningar i strl 42 och det finns tamigtusan inte en endaste klänning jag skulle kunna tänka mig att gifta mig i. Eftersom jag vet att 42 tydligen är en mkt ovanlig strl för sthlmbrudar så tänkte jag vara ute i god tid för att hinna hitta Klänningen med stort K, men just nu känns det tämligen tröstlöst...

Förutom klänningsmissären så är lokal,präst,kyrka,fotograf & bröllopsnatt bokat. Maten och spriten är bestämd i stora drag och ungefärliga kostnader för detta uträknat (gör maten själv och köper på systemet alt. tyskland), gästlistan relativt utarbetad. Ska försöka träffa en särskild guldsmed om några veckor för att prata vigselringar. Börjar fundera lite på in- och utmarsch och eventuella solosånger i kyrkan... ja det är ungefär så långt vi har kommit.

• Myskulla

9 månader kvar idag, än är det mycket kvar att fixa, men tar det lite lugnt än så länge.

Väntar på att Lilly 2011-katalog ska komma, men när den kommer vet inte jag, vill ju titta på dem också och sen prata med min tärna lite.

Svar på tråden 4/6 2011 någon mer?