• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • ingenjörsbruden

     


    Fru E skrev 2010-08-02 11:06:26 följande:
    Ingis-hur känns det idag

    Det känns oförskämt bra faktiskt! Inget ont i magen o inga grav.symptomer så jag kunde äta vanlig frukost!

    Hur är det själv? Inte sönderstressad va? Var rädd om dig!

  • ingenjörsbruden

     


    Ninnnis skrev 2010-08-02 10:58:14 följande:
    Hej Ingis!Hur mår du? Är det överstökat nu?Duktiga lilla Busan! Ja, jag jobbar denna veckan också sen har jag semester i två veckor. Ska bli skönt!

    Det är du vääääl värd! För då blir det väl fint väder igen?

  • Ninnnis

     


    ingenjörsbruden skrev 2010-08-02 11:10:23 följande:
      Det är du vääääl värd! För då blir det väl fint väder igen?

    Hihi, jag hoppas det blir fint på Kefalonia i alla fall Då gör det inte så mycket om det inte blir kanonväder sista veckan.

    Vad skönt att du mår efter omständigheterna bra. Kram på dig!

  • Sonja68

    Hej svejs!


    Kefalonia *drömmer mig bort* Hoppas ni får underbart där!


    Jag har varit och joggat 3.5 km nu på morgonskvisten. Duschat, käkat frukost, ringt till Fritids o dagis och ordnat så barnen får komma en vecka tidigare tillbaka till dem. Maken skulle ju varit hemma själv med dem nästa vecka, men med gips upp till ljumsken, hoppandes på kryckor så är han väl inte så väl lämpad att se efter två små huligantjejer, medan jag jobbar.


    Det verkade i alla fall okej att de kommer, piuuuh, tur det. Vi har liksom ingen vi kan lämna dem till en hel vecka medan jag jobbar.


    I Moskva hade vi +35 - +40 grader och sol varje dag. Här är 16 idag och mulet och blåser... Brrrrrrrr, fryser!!!


     


     

  • Daa

    Heloise: så härligt att känna sparkarna! Det är rätt att du kör med Panzer när han nu har ordnat det så fint i garderoben.
    Jobbigt att du har så ont.
    Vi får för övrigt lita på dem som säger att mufflan kommer att bli sig lik igen.

    Bruttan: ojojoj, så dramatiskt det blev. Fördärvade smådjur. Hoppas ni får det lugnare framöver. Och snart får du träffa fina, fina Blommis!


    lanovia 08 skrev 2010-08-02 09:48:10 följande:
    Och när vi nu sitter här o pratar förlossningar: idag är det 6 månader våran lilla älskling tittade ut. Tänk vilka underbara 6 månader det har varit, mina 6 lyckligaste.

    *hjärtar lilla E*

    Ingis: skönt att du mår bra. *kramar*

    Fru E: Håller med, stressa inte ihjäl dig under veckan. Snart får du ta det lugnare (hoppas jag iaf).

    Ninnis: åh, så härligt med semester. Det är du verkligen värd.

    Sonja: det var väl att tjejerna får komma till fritids/dagis.

    Än så länge går det bra att jobba (har ju klarat av hela måndag förmiddag! ). Det var riktigt tungt att komma upp på morgonen, men det tror jag är för att det blev för lite sömn under helgen.

  • Fru E

    Ingis, Ninnis-energin tryter fortfarande, därför jag inte kommenterar så mycket men fårn lördag så bor vi förhoppningsvis endast på ett ställe. En hel del kvar att göra men de stora delarna kommer på plats denna veckan förutom köket då

  • Heloise

    Ja Daa vi får tro på de som säger att mufflorna blir sig lik


    Nu har ajg varit och lämnat av Panzer på hans team building/ internutbildningsresa med nya jobbet. Han kommer hem på fredag em, jag som hatar när han är borta, kan knappt sova och bara strosar runt och är allmänt olycklig. Grät en skvätt i bilen på väg hem( riktigt så jollig brukar jag däremot inte vara).


     


    Ang förlossningen Lanovia, så skulle jag vilja säga att jag känner en slags kontrollerad skräck, mest för att jag väljer att inte tänka på att bebisen faktiskt ska ut... Jag får för mig att jag kommer hantera det som  jag hanterar alla andra jobbiga saker, låta bli att tänka på det tills jag inte har ngt val och då får man bita ihop. Tror ni det fungerar?


    Vad skönt att då mår bra idag Ingis och att busan sover gott.


    Så lilla E är 6 månader Härligt


    Var barnvakt i morse åt guddottern som också heter på E( Elsa), hon är så härlig, hon har fått en tand och visar gärna upp den( hon är 7 månader).


    Om vi får en flicka kommer hon att få heta på E, det blir många e-flickor både här i tråden och bland irl kompisar, vi har redan Elsa, Ella och Ester


     

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...