• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Daa

    *kramar om fru E* Jag känner att det är naturligt att reagera så på andras plus. Hur roligt det än är, så känns det bara än tydligare att man själv blivit utan (eller som jag, precis efter mf:en). Du får gärna älta i inboxen om du vill det.

    Jaha. Nu kom det en akutgrej. Precis när jag skulle skriva, posta och sedan äta. Mina kära arbetskamrater har en tendens att smita tidigare på lunch, så jag var den enda här. Typiskt.

  • Ninnnis

    Finaste Fru E! Jag förstår så väl att det känns tufft. Det är inte så konstigt med allt som snurrar kring er. Min inbox (och telefon, och ytterdörr) är alltid öppen, det vet du! *kramar hårt och gör mig redo att hålla handen*

  • passionsblomman

     


    Fru E skrev 2010-07-29 11:27:01 följande:
    Ninnis, Blommis-lite mycket på alla håll och kanter bara..........ju närmare hösten vi kommer och ju fler som får ett plus (naturligtvis jätteroligt tro inget annat!) desto lägre sjunker jag (vill inte älta för mycket här eftersom alla som får ett plus ska kunna glädjas och inte dras ner av mig). Detta tillsammans med renoveringen av huset, bo på två ställen som har kaos, mckortet mm gör att energidepån är nere på - och tårarna ligger och lurar men jag biter ihop......så färdig ältat........ Förmodligen gör vi ett frysförsök i mitten av september men det är inget som jag ser framemot....... Lanovia-klart ni vågar få ett syskon!

    Men EA! Nu måste jag stampa lite med foten!

    Vaddå "dras ner av dig?" Va??? Vi är väl alla där vi är och vill väl vara här för varandra i BÅDE plussitiv glädje och denna smärtsamma längtan efter barnet vi så gärna vill bära och dela framtiden med!

    Och jag då? Om inte du är här med mig, är det ju bara jag som ältar då!

    jag förstår förresten precis hur du känner med frysförsöket. Jag ser  verkligen inte fram emot Ivf.en heller. Den känns mest som ett nödvändigt halmstrå, som inte är mycket för en snart 40-årig, ganska överviktig kvinna att hänga i.

    Jag vet inte om du läste mitt totala psykbryt i trådarna här nyligen, men psykbryt, det har jag i varje fall haft och det  hela är alldeles outhärdligt.
    Och du har det lika intensivt runt dig som jag hade det den här tiden förra året verkar det som. Det är inte konstigt om det rinner över.

  • Ninnnis

     


    Ninnnis skrev 2010-07-29 11:39:10 följande:
    Jag fick inlägg 2222 Yey!

    Det lät alldeles för hurtigt efter EA´s inlägg... Sorry!

  • Fru E

    Blommis- visst läste jag ditt psykbryt men på något sätt känns det mer "ok" att andra har det än jag logiska tankar är inte så högt prioriterat här

  • passionsblomman

     


    Fru E skrev 2010-07-29 11:58:37 följande:
    Blommis- visst läste jag ditt psykbryt men på något sätt känns det mer "ok" att andra har det än jag logiska tankar är inte så högt prioriterat här

    Hörru, jag tänker vara med och träna dig i att DELA med oss. I vått och torrt du vet. Jag kan bli din PT.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...