• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

     


    passionsblomman skrev 2010-07-28 22:04:58 följande:
    Fy vad lätt allt var på den tiden då man inte kunde och visste så värstans mycket om allt som kan hända och hur mycket som egentligen ska till för att det ska bli ett plus överhuvudtaget.och sedan hur mycket som kan hända längs vägen. Jag gillade min coola okunnighet! *bestulen på den naiva oskulden*

    Ja, jag känner nästan mer o mer att jag inte vågar försöka få barn en gång till. Vi har ju haft sådan jäklans tur denna gång. Lätt graviditet, förlossning som gick som en dans, lättvindigt barn.
    Sedan hör man om barn som dör imagen, förlossningar som inte går lika lätt och barn som föds med allvarliga åkommor. Hur 17 skall man våga dra en lott till i den stora byttan?

  • lanovia 08

     


    passionsblomman skrev 2010-07-28 22:26:05 följande:
      Självfallet!Och jag ska ha ett glas läsk på nattygsbordet och läsa samtidigt i min deckare. Och *viskar* jag kanske tom struntar i att komma ihåg att gå upp och borsta tänderna innan jag somnar.*kikar för säkerhets skull så att inte tandläkar-Didis stryker mkring här i tråden*

    Hur gick det hur trotsig vågade du vara?

  • passionsblomman

    Mina senaste lästa böcker är:

    Gatans lag - Michael Connelly
    kul, för han väver ihop Harry Bosch karaktärens öden med advokatkaraktären från hans andra böcker.

    Blandat blod-Katarina Mazetti
    Första delen i en serie som heter Släkten och som -intressant nog- ska skrivas av olika författare! Den här sagan börjar i vikingatiden och jag älskar när det är "om förr i tiden"

    Flickan under jorden- Elly Griffiths
    Debutroman. En mordgåta som för samman en arkeolog-kvinna, singel, överviktig med två katter (hoppsan, det var vistt bara singel och arkeolog som inte passade in på mig där...) med en polis. Jag gillade den och sträckläste.

    Mörkrets alla färger-Peter Robinson
    Senaste i hans serie om poliserna Banks och Cabbot. Jag har läst alla de andra och det är denna jag är i början av nu.

    Innan dess läste jag senaste delen  i serien om Eragon. Jag vill att de ska ändra sig och göra film på resten av historian, inte bara första. Min son och jag älskar att se sagor med drakar, alver och tappra hjältar!

  • Aleta
    lanovia 08 skrev 2010-07-29 10:59:06 följande:
      Ja, jag känner nästan mer o mer att jag inte vågar försöka få barn en gång till. Vi har ju haft sådan jäklans tur denna gång. Lätt graviditet, förlossning som gick som en dans, lättvindigt barn.Sedan hör man om barn som dör imagen, förlossningar som inte går lika lätt och barn som föds med allvarliga åkommor. Hur 17 skall man våga dra en lott till i den stora byttan?
    Det är verkligen läskigt och blir bara läskigare! Mitt knep är att jag tittar på mina barn och konstaterar att det var värt all oro, illamående och smärta. När jag ser dem så inser jag att jag skulle göra vad som helst för dem. Om det lyckas så är det ju fantastiskt.
  • Villemoa

    Ooooh, du är allt en trotsig tant du *skrattar*


    passionsblomman skrev 2010-07-28 22:26:05 följande:
      Självfallet!Och jag ska ha ett glas läsk på nattygsbordet och läsa samtidigt i min deckare. Och *viskar* jag kanske tom struntar i att komma ihåg att gå upp och borsta tänderna innan jag somnar.*kikar för säkerhets skull så att inte tandläkar-Didis stryker mkring här i tråden*
  • passionsblomman

     


    Fru E skrev 2010-07-29 10:55:41 följande:
    Blommis-när börjar ni er ivf

    Få se nu...var det vecka 39...*går och kollar i almanackan*
    Jo, ngn gång under v 39 ska vi preliminärt up på ÄP igen, MEN nu har ju min cykel varit helknäpp här, med bara 25 dagar senast, men hela 41 dagar förr-förra gången. Jag blir så less, och eftersom både CvL och min gyn i Kalmar haft semesterstängt, så har jag inte kunnat fråga hur det blir. Men de MÅSTE ju kunna flytta en lite hit och dit, så man inte missar hela grejen och får boka om menar jag...

  • lanovia 08

     


    Villemoa skrev 2010-07-29 11:00:28 följande:
    *tänker även på Andbeyond och håller tummarna*

    Gör hon UL idag? *lite veck känner jag*

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...