• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Aleta
    passionsblomman skrev 2010-07-28 22:07:28 följande:
    Om man skulle vara så wild and crazy att man la sig i sängen och läste, medans käkar popcorn...En mammas idé om att leva vilt och gränsöverskridande.
    Tjoho! Vilken bra idé! Undrar om det funkar med ostbågar också?
  • passionsblomman

     


    Aleta skrev 2010-07-28 22:12:16 följande:
    Tjoho! Vilken bra idé! Undrar om det funkar med ostbågar också?

    Självfallet!
    Och jag ska ha ett glas läsk på nattygsbordet och läsa samtidigt i min deckare. Och *viskar* jag kanske tom struntar i att komma ihåg att gå upp och borsta tänderna innan jag somnar.
    *kikar för säkerhets skull så att inte tandläkar-Didis stryker mkring här i tråden*

  • passionsblomman

     


    Heloise skrev 2010-07-28 22:37:34 följande:
    Ett stort varmt grattis till er Aleta!! Åh så roligt

    Visst äré ballt?! Massor av vinterbebisar hos både den ena och andra tanten!

  • Heloise
    passionsblomman skrev 2010-07-28 22:41:19 följande:
      Visst äré ballt?! Massor av vinterbebisar hos både den ena och andra tanten!
    Störtballt

     


    Åh popcorn och deckare och sängen, bättre kan det nästan inte bli


    Jag håller på och läser Mons Kallentoft, den är väldigt bra, men hans stil påminner mig om Åsa Larsson, fast jag är otroligt förtjust i henne, så jag retar mig lite på att han använder sig av precis samma litterära detaljer i Höstoffer som hon gör i Tills dess din vrede upphör, bara det att hennes bok utkom 1 år tidigare, det kan vara ett sammanträffande, men hursomhaver blir det lite härmapa för mig.


     

  • Heloise

    Måste erkänna att jag drabbades av köpdjävulen i dag Köpte fina sängkläder till nya sängen och höll på att köpa överkast och kuddar, men då vaknade jag till och tänkte att 2500kr är rätt mkt pengar för några kuddar och ett överkast. Ibland kommer jag in i någon form av shoppingfeber, den var ganska lätthanterlig idag, annars brukar den hålla i sig under flera timmar och när man kommer hem så undrar man vem f-n som köpt allt

  • Aleta

    Tack Heloise, jag hade också UL igår men var för feg för att säga något.
    Har du läst shopaholic-böckerna?


    Men vilka klipp Passionsblomman, förfärligt och otroligt.
    Hoppas att deckaren är bra, och jag ska inte skvallra för didis. (Förresten, kan man inte fuska och ta ett fluortuggummi istället? )

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...