• Martinaa

    JUNI 2010 del 5

    Ibland går tiden fort. Så fort att man inte hänger med. Som nu till exempel. Förra tråden har redan blivit för gammal, så nu är det dags för en ny tråd för oss juni-brudar 2010! Och tänk, när den här tråden stänger, då är vi alla här GIFTA! {#lang_emotions_laughing}


    Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Jag vill se listan växa nu, så är du ny är bara att hoppa in i diskussionen! Och nu hoppas jag på massa liv här inne, inget inlägg är för litet, konstigt, pinsamt eller för obetydligt för att postas här. Och det finns inget "OT", här pratar vi om sånt som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra också! {#lang_emotions_smile}


    Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

    Okej, då kör vi! {#lang_emotions_cool}


     

  • Svar på tråden JUNI 2010 del 5
  • ona

    36 dagar?!?!?! Hur ska man hinna? Nu börjar den riktiga paniken komma, snart bara en månad kvar och jag har ingen ork att göra något.. Har blivit för mycket på hög på sista tiden, har inte haft energi att göra det jag måste, och nu vet jag inte hur jag ska göra för att reda upp allt. Imorgon är det dessutom ett år sedan sambon friade, och dagen kommer att firas genom att sambon är på Åland och jag är i Stockholm för att försöka reda upp allt. Jättekul..

    Ännu en dag då man önskar sig ett litet, enkelt, borgerligt bröllop.. Nåja, får glädjas åt att bandets boende är fixat iaf. Nu är det bara allt annat kvar.

    Förlåt, dålig dag idag.. {#lang_emotions_death}

  • Martinaa

    Skogshuggarbrud:


    Jasså får din blivande hjälpa till med sånt pyssel? Haha! {#lang_emotions_laughing} Här är det jag som pysslar ensam. Sambon är inte ett dugg intresserad av det och jag är för mycket kontrollfreak för att överlåta nånting till honom, hahaha!

  • 19juni

    Hej alla junibrudar!!

    Jag ska oxå gifta mig den 19 juni 2010!!

    Jag o min blivande man har varit ett par nu i 12 år och tyckte att det nu skulle bli av. Vi har ju pratat om det länge men aldrig kommit till skott!

    Vårt färgtema är naturvitt, rosa o ljusgrönt som väldigt många utav oss som gifter sig i sommar.

    Vår kyrkliga vigsel ska äga rum i vår trädgård. Bara släkten är bjuden för vi vill spara våra pengar så gott det går till vår resa till Kreta i sep. Så vi blir ca 35 st.

    Vi har hyrt ett partytält för 100 personer så om det mot förmodan skulle regna så kan vi ha vigseln inne i tältet!

    Vi kommer troligtvis att bjuda på;

    Välkomstdrink med smak utav fläder
    Snittar

    Grillbuffè vin, öl, vatten o läsk 

    Bröllopstårta med avec, kaffe

    Chips o annat snacks, godis.

    Tyvärr har vår toastmaster blivit dålig så han har tackat nej till uppdraget. Funderar just nu bla på vem som ska tänkas vara det i stället. Jag själv älskar ju lekar o annat spex. Så det vore tråkigt att inte ha ngt sånt med. OCh jag kan väl inte själv stå med allt?

  • 19juni

    Hej Martinaa!

    Lägg gärna upp mig! Jag skrev nyss i förra inslaget!!

  • Thuja

    Hej Martinaa!
    Lägg gärna upp mig. Vi gifter oss den 12 juni, på Skansen.

  • Martinaa

    19juni, Thuja och Skogshuggarbrud, ni är alla med på listan nu!


     


    Jag behöver fråga er om råd här. Vi vill gärna ha Beatles "All you need is love" som utgångsmarsch, och då är det ju fint att ha någon som spelar trumpet till. Jag fick tre olika namn från vår kantor och ringde idag den yngsta av dem, en tjej i 20-årsåldern som hon trodde skulle bli billigast att hyra in. Hon var ledig och kunde ställa upp, men tar då 500 kronor för det. Det känns lite saftigt för ett "gig" på typ 3 minuter. Visst, hon måste antagligen träffas och öva ihop med kantorn nån gång innan, men vad tycker ni? Skulle ni betala 500 spänn för att få låten ni vill ha som utgångsmarsch?? {#lang_emotions_undecided}

  • Loveyoutoo

    Hej Martinaa och alla andra i denna tråd!


    Även vi ska gifta oss den 19 juni, men vi skijer oss lite från mängden vad gäller färgtema. Vi har färgtema vitt, rött och blått.


    Lägg gärna till mig i listan!


    Jag håller med dig om att 500 kr för trumpetspel är dyrt. Ni kanske känner någon som känner någon som spelar trumpet.


     

  • 19juni

    Jag tycker oxå att det är lite saftigt med 500 kr för en låt som ni säger att det ska bli!

  • Bettertogether

    Nååå, har ni rakat benen och tvättat håret nu då??? ;)

Svar på tråden JUNI 2010 del 5