• Martinaa

JUNI 2010 del 5

Ibland går tiden fort. Så fort att man inte hänger med. Som nu till exempel. Förra tråden har redan blivit för gammal, så nu är det dags för en ny tråd för oss juni-brudar 2010! Och tänk, när den här tråden stänger, då är vi alla här GIFTA! {#lang_emotions_laughing}

Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Jag vill se listan växa nu, så är du ny är bara att hoppa in i diskussionen! Och nu hoppas jag på massa liv här inne, inget inlägg är för litet, konstigt, pinsamt eller för obetydligt för att postas här. Och det finns inget "OT", här pratar vi om sånt som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra också! {#lang_emotions_smile}

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi! {#lang_emotions_cool}

• Svar på tråden JUNI 2010 del 5
  • Kribban

Här har de inte varit varken möhippa eller svensexa än men jag tror min blir på lördag, lite små saker runt om kring mig som gjort mig misstänksam. Så vi får väl se {#lang_emotions_smile} Svensexan bli den 22:a men jag har ingen aning om vad de ska utsätta honom för. Har lovat att ytterdörren här hemma ska vara upplåst vid 8:30 (och att jag ska vara någorlunda anständigt klädd då de kommer storma in ex antal män i vårt sovrum då)

Placeringskorten är klara och de finns bilder i galleriet för den som är nyfiken. De är kombinerade kort och "gåvopåse"med godis. (Då ha jag svarat på en fråga till) {#lang_emotions_smile} Gåvor till de som hjälper oss blir en hotellnatt på själva bröllopsdagen (gifter oss på Åland och de är tillresta) Sen har vi tänkt försöka få ihop en middag här hemma för alla, kan bli svårt samtidigt då de bor utspridda över sverige men försöka kan man ju alltid. Annars tar vi det var och en försig med deras respektive. Kanske slinker med varsin dalahäst ljustake oxå bara för skojsskull och för att jag inte lär behöva 14st gröna hästar efter den 5:e juni{#lang_emotions_smile}

Nä nu måste jag sova lite, gnatt på er!

• Martinaa

Wiii, en månad kvar idag!

:-O

• Bettertogether

Det låter ju lite jobbigt martinaa!! :/ Och inte har jag någon lösning på det heller.

och på tal om underkjolar, klänningar och sånt har jag hemlånat underkjolen tills imorgon, så nu har mamma varit här hela kvällen och måttat, nålat och tråklat alla lagren på klänningen :) Så nu passar den alldeles perfekt längdmässigt!

Det var ju också första gången jag provade med underkjol idag, och klänning fick verkligen ett lyft (bokstavligen!). Och den var så vacker, och JAG kände mig så vacker :D

• Martinaa

Hihi, jag har mina aningar angående lördag. Fick det idag. Skulle bara kolla schemat på jobbet, lite allmänt så. Jag jobbar ju i kassan och jobbar precis tvärtom mot den andra kassörskan, så jobbar hon är jag ledig etc. Så såg jag att hon inte jobbar lördag, när det är hennes helg. Trodde helt sonika det blivit fel i schemat, så när hon tittade förbi på jobbet frågade jag om inte hon skulle jobba lördag. Nä, då har hon tagit ledigt. Men hon jobbar fredag och söndag som vanligt.

Hmmmmmmm tänker jag då!

(Hon är alltså en av gästerna till bröllopet)

• Bettertogether

Haha, ja du ska se att du hamnar på möhippa i helgen ;) Jag håller på bli nervös inför denna helg nu. Och jag är också lite misstänksam. M2b vill ha med mig till en större stad i närheten (där vi bodde i 4 år innan vi flyttade hit i julas) där alla våra vänner bor, för att shoppa! Hör på den, min m2b vill åka och SHOPPA! :P Så ska min närmsta vän som också är den som drar i trådarna för möhippan till samma stad (för att flytta ur deras lägenhet innan de också ska flytta hit)... och den kvinnliga delen av våra programvärdar ska också bort.... Säger de.

Men då hoppas jag också nästan att det blir den här helgen när jag är ledig hela helgen, och inte nästa när jag jobbar fredag, söndag och måndag... :P

Jag har också fått övertalat min bror att avslöja datum för svensexan när han får veta ;)

• Kribban

Har precis som dej Martinaa en på jobbet (som är bjuden) som bytt bort sin lördag med en annan tjej påstår att hon ska skjutsa sina barn mellan kalas men jag är osäker om det är riktigt rätt.  Men den som överlever helgen får se{#lang_emotions_wink}

Imorgon ska jag få hämta ut min ring, jippi och jag har fått tillåtelse av M att titta på den en gång men sen ska den ner i asken igen... Nu får de bli 5/6 snart!!!

• yatzy86

Därför det var lite dött i den gamla tråden haha.

Vi har inte mkt kvar nu. 30 dagar kvar!!

Festprogrammet är klart, vi har börjat skriva ut en del. Askar viker vi om varje gäst ska få, de ska även fungera som namnskyltar. Vigselprogrammet är klart och är mailat till vår präst då han ville gå igenom det först.

Min ring är hemma sedan länge, sambons ring blev klar förra fredagen men vi har inte hämtat den, ska bli spännande se hur den blir då han har gjort en yttre gravyr med mitt namn :)

Konsultation hos frisören gjorde jag i måndags och det känns bra :) Tärnans klänning provade vi idag så nu är även den klänning i vårt hus.

I morgon ska vi till kyrkan lyssna när kantorn ska spela så vi ska bestämma in och utgångsmusik då. Solosångerna är bestämna och vår kvartett har fått informationen. Bara vänta på dagen nu brudar!! :)

• yatzy86

oj, nu har jag snabb läst igenom lite :)

Här blir svensexan den 21 Maj, jag vet ii princip exakt hur allt kommer gå till. Utan att bett om det. :)

Vi har lite svårt med presenter till de som är med, Tärna, bestman och toastmaster. Men presentkort låter ju lovande. Vad sätter ni för summa då?

Jag hatar överraskningar. Men möhippan är väl till för att vara överraskande men jag har ingen aning om när det kan tänkas bli. Jimmy har inte mkt koll på vad jag bokar in på helgenra så de kan ju knappast dubbelkolla med honom haha. Men jag hoppas han ska fråga någon gång så jag kan lista ut att han dubbelkollar inför något :D Men idag träffades tärnan och en av mina kvinnliga gäster och de verkade aldrig ha träffats. Suck jag kanske inte får något?!?! Haha.

5 juni 14.30. Färgtema creme,silver. Vi har nte så hårt på färgtema direkt. Men de är färgerna vi har på trycksakerna iaf. Gud vad jag skriver jag blev så upprymd med tanken på det bara är 30 dagar kvar!! HAha :D

• April 99

jo visst nu är det inte långt kvar, mindre än en månad för oss 5/6 brudar!!!! o drygt en månad för er andra...

vad gulligt av dig Martinaa att göra mallar till mig, men jag såg dem efter att ajg fått ordning på mitt festprogram. japp ni läste rätt, jag har äntligen fått till stående A4festprogram och nöjd blev jag också! Nu till nästa fråga...skriver ni ut hemma eller vart gör ni? är ju rätt mycket papper att hålla på med...(dubbelsidigt att tänka på också)

Behöver återigen hjälp!
    de som sak sjunga på vigseln är en arbetskamrat till mig och hennes syster. min jobbar kompis vill inte ha något för det men hennes syster (som sjunger mycket på andras bröllop, dop och även på spelningar då hon är med i ett band) vill ha en symbolisk summa, samma gäller den person som kanske ska kompa på gitarr. Vad är lagom summa för en låt?

De måste ju öva innan och så, inte för lite och inte för mycket. vad är lagom i detta fallet? (min jobbarkompis ska jag till på 25-årfest helgen efter så hon får något extra då ist.)

• Bettertogether

Äh, så rakade jag tydligen benen i onödan i går iallafall ;D Vill ju ha möhippa NU! ;)

Vi ska iaf till grannstaden och shoppa idag, och dessutom hälsa på BM's vänner som precis fått barn. :)

Svar på tråden JUNI 2010 del 5