• Martinaa

JUNI 2010 del 5

Ibland går tiden fort. Så fort att man inte hänger med. Som nu till exempel. Förra tråden har redan blivit för gammal, så nu är det dags för en ny tråd för oss juni-brudar 2010! Och tänk, när den här tråden stänger, då är vi alla här GIFTA! {#lang_emotions_laughing}

Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans! Jag vill se listan växa nu, så är du ny är bara att hoppa in i diskussionen! Och nu hoppas jag på massa liv här inne, inget inlägg är för litet, konstigt, pinsamt eller för obetydligt för att postas här. Och det finns inget "OT", här pratar vi om sånt som inte nödvändigtvis har med bröllopet att göra också! {#lang_emotions_smile}

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi! {#lang_emotions_cool}

• Svar på tråden JUNI 2010 del 5
  • Skogshuggarbrud

Ingen möhippa här heller, men de hade jag inte väntat mig :P

Sitter och målar en massa keramikhjärtan och klistrar på pärlor och vita rosor, blir finfint! Lite drygt bara, men perfekt väder för att sitta inne och pyssla utan att få dåligt samvete.

Hur går de för er andra?! All shopping klar eller ni har fortfarande som en annan lite smågrejer kvar att skaffa?

Kram

• Kribban

Oj oj vilken helg jag har haft.. Började med att hämta ut min ring i fredags och den är precis så fin som jag mindes den.

Blev dessutom kidnappad i går på H&M vid Hötorget. (Skönt at ha fixat benen i torsdags) {#lang_emotions_wink} Var där med en kompis som skulle kolla på nya kläder. Jag har ju anat att möhippan skulle ske denna helg så jag blev inte jätte överraskad när en den ena och en den andra av mina vänner böjade dyka upp i butiken men jag blev väldigt glad att alla de som var där var med {#lang_emotions_laughing} Sen hade jag en fantastisk rolig dag (trots spö regn men ser det som ett gott tecken två av tjejerna har det regnat på under deras möhippor, de gifte sig samma dag som Stockholmmaraton gick av stapeln och de hade KANONVÄDER på sina bröllop.

Så tjejer 5:e juni kommer det att vara strålande solsken, det har jag fixat){#lang_emotions_wink}

Jag blev utklädd med fint vitt förkläde med volanger, krona och slöja och lite andra fina detaljer sen fick jag skumpa och lunch där de delades ut lite uppdrag. De skulle fotas saker som speglade min och M's framtid och 12 ätpinnar skulle fixas. Sen bar det av till en lokal där det skulle sumobrottas. Oj va roligt det var. Var längesedan jag skrattat så mycket men det var även as jobbigt och svettigt så bastun hemma hos mina päron efteråt var välbehövlig (de var bort jagade på bio) Efter bastun med hårinpackning och skrubbar var det middag, gör din egen shusi. (Fick dessutom spela Marcus jeperdy, stavar de så?Ja ja kul var de iaf) Ni har väl vid de här laget oxå listat ut att temat för dagen var japan {#lang_emotions_smile} Så självklart fortsatte vi in mot stan för att köra lite karaioke i eget bås vid Odenplan. Otroligt roligt! Sen vart det lite barhäng som avslutades hemma hos mor och far (tre av tjejerna sov där) Så vi satt och pratade och drack mer vin till strax före halv fyra... Som sagt en fantastiskt rolig dag som jag aldrig kommer att glömma. Väntar med spänning på att få se alla bilder och med bävan för videofilmen{#lang_emotions_sealed} Nä, jag kommer nog skratta gott på bröllopet...

Hoppas att även ni haft en bra helg tjejer!

• Bettertogether

Låter som en härlig och välplanerad möhippa!! :D Kul att de filmat också så du får se det på nytt sedan ;)

• yatzy86

Hur har ni gjort med presenterna till toastmaster,tärna och bestman? =)

Läste några som funderade på presentkort. Vad är en rimlig summa då?

Här har de i princip bara 2 lördagar att välja, för sista lördagen sitter jag hos frisören i 3 timmar. Haha :D

• Plutten2010

yatzy86 skrev 2010-05-10 09:13:22 följande:
    Hur har ni gjort med presenterna till toastmaster,tärna och bestman? =) Läste några som funderade på presentkort. Vad är en rimlig summa då?   Här har de i princip bara 2 lördagar att välja, för sista lördagen sitter jag hos frisören i 3 timmar. Haha :D

Tycker det beror helt på vilket arbete som de har lagt ner och ska lägga ner, vilken relation ni har osv. Till våra kommer vi lägga mellan 500-800 kr/person på presenter/presentkort vilket är ganska mycket men vi känner att det är rätt nivå för oss. Summan som ni lägger ska ju kännas bra för er så känner ni för ett lägre belopp så är det inte fel!

• Martinaa

Hihi, jag fick också min möhippa i lördags!! Klockan nio stod tre tjejer i trapphuset och ringde på dörren och hade med sig en rejäl frukost. En tjej till hemifrån Småland blev upphämtad på stationen (så överraskad att hon kom! :D) och sedan fick vi en lektion i chairdance! Efteråt fick jag en snygg leopard/tigeroutfit och tigeransiktsmålning (älskar tigrar) och så bar det av ända till Göteborg och Liseberg där jag fick fotouppdrag och så tävlade vi i femkamp.

Hemma i Borås igen så var det riktig tjejkväll hemma hos en av tjejerna med god mat, massa vin, kex och ostar och maaassa tjejsnack tills vi tog taxi ner till stan och hann dansa av oss en liten stund på Grand Hotell.

Vill ni läsa den lååånga versionen så finns den här --> martinaa.bloggworld.se/2010/05/09/min-mohippa/

Jag är så otroligt tacksam för den här dagen! Det var "bara" fyra vänner som kunde delta, men ingen av dessa kände varandra sen innan så jag är så imponerad hur de lyckats ordna en sån här fantastisk dag FÖR MIG. Vilka underbara vänner jag har! Blev alldeles rörd när jag skulle hålla ett litet tacktal för dem på kvällen, haha.

Nu är jag ledig tre dagar så nu blir det bröllopsfix. Imorgon ska jag på skönhetssalong och "fixa mig lite", sen ska vi hämta nya tårtprover, på onsdag ska vi till feststället och snacka, sen kommer prästen på besök. O nån dag ska jag hämta klänningen som m2b's faster har sytt upp åt mig!

Sen blir det nog en hel del pyssel med trycksaker, festprogram och allt sånt i dagarna med. Tänkte faktiskt börja precis just nu!

• miaik

Kul att läsa om era möhippor!
    Jag är rätt säker på att jag inte kommer att ha nån, men min hubby kommer att ha sin svensexa den 22a, det ska bli sååå kul, jag gissar att den kan bli ganska vild.. haha!

• Bettertogether

Martinaa: vilken fantastisk möhippa!!! :D Jag var tvungen att läsa den långa versionen med bilder!

• Martinaa
    Bettertogether skrev 2010-05-10 21:16:06 följande:
    Martinaa: vilken fantastisk möhippa!!! :D Jag var tvungen att läsa den långa versionen med bilder!
    Ja, ord kan inte beskriva hur tacksam jag är för den dagen! Jag sa tack flera gånger om, men det känns ändå inte tillräckligt.

Lyllos er som har er möhippa kvar att se fram emot! {#lang_emotions_wink}

• Bettertogether
    Martinaa skrev 2010-05-10 21:33:33 följande:
    Ja, ord kan inte beskriva hur tacksam jag är för den dagen! Jag sa tack flera gånger om, men det känns ändå inte tillräckligt. Lyllos er som har er möhippa kvar att se fram emot!
    Och jag tippar på att den kommer nu på lördag! :D Jag förstår inte annars varför en kompis är så väldigt mån om att veta hur jag jobbar den här veckan ;) Jag tror det är tre gånger hon på något sätt har frågat när jag jobbar nu ;D
Svar på tråden JUNI 2010 del 5