• Niini

    2011 brudar del 6

    Åter dags för en ny fräsh tråd tjejer (o killar) :D

    Den tidigare tråden finnes här: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3636996.html

    Datumen för våra vigslar finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3689918.html Nya brudar får gärna fylla i sitt datum :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 13:35
    Den gamla vigseltråden är stängd, här finns den nya! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html

  • Svar på tråden 2011 brudar del 6
  • jeami174

    Nej jag tror egentligen inte det ett "halv populärt" i Linköping :) Men bonden som hyr ut muttrade något om brudar som väljer att vara ute i god tid, vilket jag valde att ignorera

  • Niini
    jeami174 skrev 2010-04-19 21:00:42 följande:
    Nej jag tror egentligen inte det ett "halv populärt" i Linköping :) Men bonden som hyr ut muttrade något om brudar som väljer att vara ute i god tid, vilket jag valde att ignorera
    Haha :D oj om han hade vetat hur tidigt jag började planera o köpa ;)
  • MsRW

    Får man hoppa med här? Jag och min fästman bestämde datum i helgen och i går bokade vi kyrkan. Den 12 februari 2011 ska vi gifta oss :)

  • Mizfis och LillRolf

    Hej! Har precis skrivit upp mig på "listan" 2011-brudar. Vi gifter oss 26 februari i Östersund. Kändes nästan lite overkligt att skriva det, att se det på pränt. Som om det inte var på riktigt innan jag sett bokstäverna. Hmmm... :)

    För två veckor sen köpte jag min brudklänning! Trodde absolut inte att jag skulle hitta den så här tidigt (ca. 10 månader innan) utan snarare att jag skulle köpa den i november eller nåt. Har iofs inte så bra koll på när man "ska" köpa klänningen men jag blev så "kär" i min klänning att jag var tvungen att köpa den!

    För övrigt har vi preliminärbokat restaurang/lokal och pratat med kyrkan. Tvärtemot vad Jeami174 upplevde (att de var sent ute) tyckte både kyrkan och ansvariga på restaurangen att vi var jättetidigt ute. De hade inte ens kalendrar för 2011 än, så de har skrivit upp på lappar. Får nog ringa och påminna dem om några månader. Jag tyckte iaf att vi var sent ute. Konstigt det kan vara. Antar att det beror på vilken månad man ska gifta sig. Februari är ju inte direkt en bröllopsmånad.

    Jeami174, vilken sorts lokal ska ni vara i?

    Niini, är du duktig på att göra kort? Vi ska också göra våra egna inbjudningskort. Ska köpa färdigvikta kort från Matton och sen skriva ut inlagor och klistra in. Men jag har aldrig gjort kort innan så jag får nog beställa lite papper nu snart och experimentera lite.

    Vi bor inte i Sverige så det är verkligen en utmaning att planera ett bröllop på distans. Man måste ta hjälp av släkten och delegera många uppgifter till de som bor på orten. Och lita på att det som bestäms och ordnas är bra utan att man själv har sett det.

    Ha en fortsatt bra dag, my fellow brides to be! :D

  • Niini

    Mizfis och LillRolf skrev 2010-04-20 14:56:08 följande:


    i?Niini, är du duktig på att göra kort? Vi ska också göra våra egna inbjudningskort. Ska köpa färdigvikta kort från Matton och sen skriva ut inlagor och klistra in. Men jag har aldrig gjort kort innan så jag får nog beställa lite papper nu snart och experimentera lite. Vi bor inte i Sverige så det är verkligen en utmaning att planera ett bröllop på distans. Man måste ta hjälp av släkten och delegera många uppgifter till de som bor på orten. Och lita på att det som bestäms och ordnas är bra utan att man själv har sett det. Ha en fortsatt bra dag, my fellow brides to be! :D
    Haha, njää de skulle jag väl inte säga att jag är :D Usel på att rita är jag i alla fall :P Men men, vi ska ha rätt enkla kort så förhoppningsvis ska vi klara av det. Om inte får jag delegera det åt mamma o mommo som e så sjuuukt bra på allt va pyssel o ritande heter :)
  • Mizfis och LillRolf
    Niini skrev 2010-04-20 15:02:42 följande:
    Mizfis och LillRolf skrev 2010-04-20 14:56:08 följande:Haha, njää de skulle jag väl inte säga att jag är :D Usel på att rita är jag i alla fall :P Men men, vi ska ha rätt enkla kort så förhoppningsvis ska vi klara av det. Om inte får jag delegera det åt mamma o mommo som e så sjuuukt bra på allt va pyssel o ritande heter :)
    Ahaa, så kan man ju göra också. Jag är också sjukt dålig på att rita. Är inte särskilt pysslig överlag. Min mamma har erbjudit sig att göra placeringskorten (eftersom hon vet att jag skriver som en kratta) så hon kanske kan övertalas att göra några utkast på inbjudningskort också...och skriva ner steg för steg hur man gör, så kan jag ju fixa det själv sen. Nog det jag tycker är svårast när det gäller pyssel, vilken ordning man gör allt.

    Jaja, det är ju ett tag kvar, jag ska nog inte stressa. :D
  • Niini

    Nyss hemkommen från biblioteket efter att ha fått en fix idé om att söka bröllopsinspiration där. Blev inte mindre än FEM böcker :)

  • Therese142

    Nu har vi kommit hem efter ännu en visning av en festlokal.. Det känns som vi har prel bokat över hela Göteborg nu :) Hur många är det som har fallit för festlokalen som visades bland de första ?

  • Niini

    Nyss hemkommen från centrum, hade tråkigt på förmidda så jag skulle bara för skojs skull kolla in lite kortsetter. Visade sig att första affären jag besökte slutar till helgen. Visste jag förståss inte när jag provade o föll för en av deras kortsetter, tvekade eftersom den kostade 1236.91 kr, liite över vad jag tänkt mig! Dock var ju allt på -60% så den blev endast 494.76 kr {#lang_emotions_laughing} Ännu ett bevis på att det löns att vara tidigt ute!


     


    Observera att jag konverterat från euro, därav de exakta priserna ;)

  • Niini
    Therese142 skrev 2010-04-20 20:33:54 följande:
    Nu har vi kommit hem efter ännu en visning av en festlokal.. Det känns som vi har prel bokat över hela Göteborg nu :) Hur många är det som har fallit för festlokalen som visades bland de första ?
    Tjaa.. vi har bara kollat på en och bokat en annan :P Den var helt ok den vi kollade på men rätt långt från kyrkan o väldigt populär. Stället vi bokat (och andra tänkbara ställen) har jag varit på flera gånger under mina 22 år så jag vet hur de ser ut :)
Svar på tråden 2011 brudar del 6