• Niini

2011 brudar del 6

Åter dags för en ny fräsh tråd tjejer (o killar) :D

Den tidigare tråden finnes här: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3636996.html

Datumen för våra vigslar finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3689918.html Nya brudar får gärna fylla i sitt datum :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 13:35
    Den gamla vigseltråden är stängd, här finns den nya! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html

• Svar på tråden 2011 brudar del 6
  • Niini
    mrsJR skrev 2010-05-05 15:21:17 följande:
    Har mejlat till hotellet där vi ska bo under bröllopshelgen så snart kanske det är bokat också Måste bara kolla runt bland våra familjer och se hur många som behöver rum.  Har varit ledig i i två dagar så har kunnat ägna mig åt lite bröllopsfix men imorgon börjar nya kursen så då blir det in i pluggdimman igen. Trist, bröllopsdimman känns så mycket roligare just nu. 
    Kan tänka mig det! Dendär pluggdimman brukar nästan aldrig locka..
  • Niini
    mrsJR skrev 2010-05-05 15:27:27 följande:
    Hoppas du lägger upp en bild efter bröllopet så man får se
    Absolut!
  • mrsJR
    Niini skrev 2010-05-05 15:28:54 följande:
    Kan tänka mig det! Dendär pluggdimman brukar nästan aldrig locka..
    Oftast gör den faktiskt det .  Det jag pluggar är otroligt intressant och spännande men det är också så krävande så man hinner inte med något annat. Men snart är det ju sommar och ledigt, även om man måste repetera lite då och då för att inte tappa för mycket.
  • Greeneyes

Jag tänker nog beställa min klänning från kina, fast det beror snarast på att jag blivit kär i en klänning på millybridals hemsida, och den finns ju inte att köpa någon annan stans.. Men tänker nog beställa nu i  sommar när det är typ ett år kvar, så jag har tid att hitta en annan om jag inte blir nöjd. Men ska nog åka in o prova klänningar snart, främst för att få en bild av vad jag passar i osv (och framför allt att det lär vara superkul!)

Skor har jag redan köpt, hittade jättefina på brandos.se  och idag hittade jag faktiskt en superfin ivory-färgad axelbandslös behå i spets på H&M! Så jag slog till och fick sen gömma den hemma så inte blivande maken råkar se

Vi har nog det mesta klart som går att planera för så här långt i förväg, men sen är det mycket längs vägen som man inte kan göra så ännu...

• Ceylan

Hmm...får jag också klämma mig in här? Vi gifter oss 16 Juli 2011

• Rosen2011

Hoppas in här också, gifter oss i juli 2011 och hittills är bara kyrkan och solisten bokad.
    Dock ska vi iväg o kolla på ett alternativ till bröllopsmiddagen om några veckor, så hoppas på att kunna boka det direkt där och då :)

Vi kommer ha runt 80 gäster i kyrkan och sedan åker vi iväg med familjerna (ca 30 pers)
    och äter någonstans.

• Zia 20090618

MrsJR: Jo jag är också lite så, därför har jag stor ångest över huruvida jag ska prova den "riktiga" klänningen från Maggie Sottero, jag får ju såkalrt se om jag verligen vill ha den men å andra sidan är jag rädd att kvalitén på tyget eller så ändå kommer skilja sig från Kinaklänningarna. En skillnad som jag kanske inte hade tänkt på om jag inte provat den från Maggie {#lang_emotions_undecided} Inte lätt detta!{#lang_emotions_wink}

• mrsJR

Det är sant, jättesvårt det där! Känns ju som om kinaklänningarna borde vara sämre i materialet eftersom de är så billiga men sen är frågan hur mycket det märks, det är nackdelen med att inte få se den innan man beställer. Man får nog fråga sig hur mycket man tycker det är värt att betala för tryggheten i att veta exakt vad man får.

Jag har kollat runt lite bland olika designers och gillar också Maggie Sottero. San Patrik och Garamaj är inte heller dumma, och Pronovias. Hjälp hur ska man kunna välja? Gissar att de alla ligger i samma prisklass, vissa kanske över? (Tur att det är kära mamma som betalar klänningen så att inte min stackars studentplånbok får en chock)

• Zia 20090618

Jaa det är ju det.. Men å andra sidan tycker inte jag att man har så mycket att förlora. Har hittat den klänningen för 1200 inkl frakt, så skulle det vara för dålig kvalité känns det ine som största förlusten direkt.. Haha ja jag känner desamma! Min studentplånbok är inte heller tjock, och jag tror att min kära far kommer vilja betala klänningen men tror inte jag vågar be om en för 15 000.. Men men, man kan ju hoppas på begagnade här på BT eller liknande {#lang_emotions_smile}

• Greeneyes

Zia & MrsJR: Precis så resonerar jag också, jag är lite rädd att man köper grisen i säcken så att säga.. Men eftersom budgeten inte riktigt tillåter en klänning för 20 000 typ (blev kär i typ alla Maggie Sottero när jag kollade runt!) så tänker jag chansa. Men jag har inte så stora förhoppningar, så slipper jag bli besviken ifall jag inte gillar den! Just Sottero-klänningarna har ju så mycket detaljer och sånt som är väldigt svårt att få en exakt kopia av tror jag, men vill man ha en enklare klänning så tror jag att man har större chans att få en bra version av kina-ställena. Eller vad tror ni?

Svar på tråden 2011 brudar del 6