• Niini

2011 brudar del 6

Åter dags för en ny fräsh tråd tjejer (o killar) :D

Den tidigare tråden finnes här: brollopstorget.se/Forum-1-22/m3636996.html

Datumen för våra vigslar finns här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3689918.html Nya brudar får gärna fylla i sitt datum :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 13:35
    Den gamla vigseltråden är stängd, här finns den nya! www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html

• Svar på tråden 2011 brudar del 6
  • Pyttsan

Allima: Grattis! Jättesnygg klänning!{#lang_emotions_laughing} Skulle ha en lång slöng som sitter ganska tätt på huvudet och inte breder ut sig över axlarna så mycket. Och kan du inte ha slöjan i kyrkan och sedan ta av den till festen, då får du ju visa hela snygga ryggen ändå, utan att känna dig naken i kyrkan. 

Puttekulan: Klart man kan börja tidigt med ett första möte så man får känna på olika modeller och vad man passar i. Sen kan man ju göra själva inköpet senare. Men det kan ju också vara skönt att betala en räkning i god tid före bröllopet då det är mycket andra utgifter samtidigt.. ;)

Jag gillar inte muffins så mycket, tycker också de kan vara lite trista, men man kan ju ha andra bakelser som är mindre och färdiga bitar så att säga. Cheescaka är ju enkelt att laga i små glas eller formar och kan lagas på förhand om man vill göra dem själv!

• Zia 20090618

Ja nu skulle jag ju inte kalla dem vanliga mufifns, är ju både fyllning och frosting på{#lang_emotions_wink} Men de kändes inte riktigt så bröllopsaktiga som jag ändå vill ha dem när det gäller ens bröllop.

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> 

candis.se/images/2009/cupcakes_25834012.jpg

Men uppenbarligen går det ju att få dem riktigt fina om man bara ger sig den på det.. 

• Pyttsan

Jo, snygga går det absolut att få dem! Och det roliga är ju också att man kan göra dem olika färger osv, det ser festligt ut! Har aldrig lagat med fyllning..då kanske. {#lang_emotions_smile} Jag skulle vilja ha tårtbuffé på vårt bröllop, men vi har inte kommit så långt i planeringen än. 

• mrsJR

Vi tänker nog ha en chokladmoussetårta då varken jag eller min blivande gillar söta gräddtårtor. Vi tänker oss en randig i tre lager med mörk-, ljus och vitchoklad. Vi funderar på att ha en större tårta och sedan små minitårtor/bakelser så gästerna får varsin. Vi har turen att blivande mannens syster är konditor/bagare och glatt tagit på sig att göra tårtan, undrar bara om hon är pigg på att göra 80 tårtor

Det här med cupcakes verkar ha blivit en stor trend, själv ska jag erkänna att jag aldrig har ätit det. Funderar på att göra det till min 25-års fest om tre veckor. Någon som har ett bra recept? Gärna med choklad i massor

• Greeneyes

MrsJR; Jag skrev ett recept på Chokladcupcakes i början på denna tråd tror jag (eller om det var i gamla?), jag brukar nämligen baka tårtor och Cupcakes på beställning och det receptet är jätteenkelt och populärt! Kika efter om du hittar det, annars skriver jag så klart det igen

• Liiisan
    Pyttsan skrev 2010-05-07 12:11:14 följande:
     Gillade länken Liisan! :) Kommer också att välja en klänning utan släp och ganska rak a-linje. Inget puff i kjolen. shop.textalk.se/se/article.php Den gillade jag, fast skulle lägga axelband på den. Finns ju många enkla lösningar. Har förälskat mig i spets och chiffong just nu. :)   
    Jaaa den du länkade var oxå fin... ja usch kommer blir svårt å bestämma sig.. men jag är så kort. är lite orolig för de faktiskt. på ett eller annat sätt måste jag iallfall lägga upp klänningen....
  • Pyttsan

Det brukar lösa sig att ta upp en klänning! Även om det är spets eller någon annan kant på den, då tar man av klänningen i midjan och kortar av och tar in lite i sömmarna. Funkar om det är miljesöm eller skärp i midjan. Och det kan ju lägga till annars.

Jag är tvärtom, båda ganska långa och stor. Inte direkt fet, men har både axlar, bröst och höfter. Kurvig och proportionerlig. Men i en puffig klänning skulle jag känna mig enorm bredvid alla andra och jag hatar att känna mig stor och klumpig, därför blir det sällan klackar också, känner mig som ett vingligt hus i dem. {#lang_emotions_smile} Inte alls som en fotmodellspira..

Svar på tråden 2011 brudar del 6