• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Heloise
    Sonja68 skrev 2010-06-04 13:05:43 följande:
    Heloise; vänta bara tills de börjar stryka dig på magen
    Mm äsch jag har inga problem med det haha, folk ar trott att jag varit gravid i 10år, så himla skönt att kunna säga JA, jag är inte bara fet utan jag är faktiskt gravid också haha.
  • Sonja68

    Vet ni, går det att ändra sitt Nick och ändå ha kvar profilen med foton och allt annat? Eller är det bara avregisterar och registrera på nytt som gäller här på BT?
    Jag får nämligen för mig att åsynen av mitt födelseår får unga bridezillas som vill, vill, VILL gå in med sin pappa till altaret blir extra triggade/provocerade när de ser mitt födelseår. Att de känner att de blir tillsagda av "mamma" liksom. Kanske bättre om de tror att jag är i deras egen ålder. Men jag kanske inbillar mig.

  • Sonja68

    I o f s vet jag ju inte hur gamla DE är alla gånger heller! De kanske också är 40+??? Men av någon anledning så tror jag inte det...

  • Sonja68

    *fortsätter min monolog*
    Vet inte om jag berättat vad min sjuåriga T sa i förrgår morse.
    Plötsligt började lilla K tjura ang kläder och ville minsann bestämma vad HON skulle ha på sig. Lite skämtsamt sa jag åt henne att "nu beter du dig som T brukar göra. Ska du också bli trotsig nu. Hur ska mamma orka med TVÅ trotsungar?"
    Då säger T: "Men det behöver du inte, du kommer bara ha EN"
    "Vad menar du" undrar jag.
    "Jag har slutat vara så'n där nu"

    Det lät ju lovande... vi får se!

  • Aleta

    Passionsblomman!!! Jag ska genast gå och dansa en riktigt effektiv frukbarhetsdans för dig i dansrummet!


    Sonja, grattis till trotsslutet, jag håller tummarna att det stämmer.


    Angående gravid och tjock så var det en tant (läraren på barnens framtida skola) som kom fram och gratulerade mig härom dagen. Jag fattade ingenting först, men sedan sa jag att jag bara var tjock. En av de andra mammorna som var där sa glatt. "Oj, bäst att jag håller in magen!"
    Det värsta är att jag tycker så synd om henne som sa det, hon skämdes ju förfärligt. 

  • Im yours

    Heeeeeeeeeej söta tanterna! Ställer in en maräng-jordgubbstårta i vår sköna kaffehörna, fyllde ju som gulliga Sonja nämnde 51 år igår. Firade på slottskrogen, och på Bishop, (vin, karlar och sång). Så vi hade tårtkalas nu ikv istället, bland flyttkartonger, kläder och skor


    Vad härligt att vi väntar bebisar här i tråden, mmm ....... så myspysigt, och passion du vet var mina tankar finns. Heloise så skönt att få se barnet för 1.a gången.


    Hallå, jag gjorde oxå bort mig två gggr, då jag undrade om en och samma affärskollega väntade barn. Jösses!!!


    Här i Örebro är det greklandssommar, börjar få värsta bonnbrännan, haha alla brudars värsta fasa. Huvvaligen ...... Tur att jag är för lat att skriva i typ överlämningstrådar, haha. Men iofs så valde jag inte nicket Liz59. Föresten Sonja du kan låna det nicket om du känner för att vara mormorsmor åt nått/nånn.


    Nej, nu ska jag vila fötterna, imorg drar jag ut på stan igen. +25 på Strömpis, hihi. Men ta för er av cybertårtan, jordgubbarna är himmelsk goda.


    Nattinatt/ Tant Liz

  • Kjell Präst

    Passionsblomman: Jag fattar förstås inte ett dugg av det du skriver (jag är ju man, och vi förstår oss ju bara på bilar och sport) men jag förstår ju vad det handlar om - och med så många präster på det här forat bara måste det väl gå bra. Jag ska göra vad jag kan i böneväg!

  • passionsblomman

    Kjell, . Haha åja, nog tror jag du har snappat upp ett och annat på andra områden i tillvron förutom bilarna och sporten... Du är ju inte bara man, du är ju exempelvis präst, Ullaredsproffs och kattutställare också! För att bara nämna något.

    Och jag är djupt tacksam för allt stöd jag har av dig och er allihop!

  • Cantaton

    Idag har jag mitt första heldagsbröllop - från vigsel, via champagnemingel och kaffe, till fest! Ska bli jätteroligt!

Svar på tråden Tantvarning del 8