• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Aleta

    Kram Tinker, det var länge sedan!
    Bilar ska bara funka, usch för trasiga bilar.

  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-05-25 17:50:08 följande:
    Bilar är bland det dyraste elände man kan ha!
    Tell me about it...

     

  • passionsblomman

     


    Sonja68 skrev 2010-05-25 18:17:45 följande:
    Tell me about it...  

    Nä, det vet jag att jag inte behöver! Ordet bilverkstad är ju ångestframkallande å det grövsta!

  • Heloise

    Usch jag är så himla upprörd över det här med Viktoria! Helst vill jag bara åka till drottningholm och skrika att hon sviker alla! Men eftersom det antagligen inte skulle uppskattas av SÄPO så funderar jag på om jag ska vara snäll mot Panzer och gå ut med 200 fp blad, Jullebulle skulle helt klart kunna behöva motionen men å andra sidan gillar jag inte att stoppa lappa i folks lådor så att de ser och kan diskutera med mig, jag är feg och inte aktiv fp medlem

  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-05-25 18:26:28 följande:
      Nä, det vet jag att jag inte behöver! Ordet bilverkstad är ju ångestframkallande å det grövsta!
    Ja verkligen. OCH en källa till familjegräl, magkatarr,ruinerad ekonomi, logistikproblem blä urk tvi.
  • passionsblomman

    Heloise, jaså det är det Herr Panzer sysslar med nuförtiden, då han aldrig syns till...

    Här rullar ett oväder in i ruskig fart, så vore det jag hade jag rusat fort som den med de där bladen.

    Själv satte jag just årets första rabarberpaj i ugnen. Fast Den Rabarb jag hittade var lite få stjälkar på än, så jag har fyllt ut med lite frysta hallon. Sedan råkade jag glömma att det inte var äppelpaj, så jag strödde ingefära och kanel på den. Undrar hur det där kommer att smaka egentligen?
    Nåja, mycket vaniljsås så är det nog gott!

  • passionsblomman

    Förresten så har jag lust att ställa mig i ett jättelångt led med alla andra besvikna utmed Drottningholmsvägen med skyltar på ryggen och näsan i vädret "Nu vänder vi Kungahuset ryggen" ska det stå på skyltarna.

  • Heloise
    passionsblomman skrev 2010-05-25 19:06:16 följande:
    Heloise, jaså det är det Herr Panzer sysslar med nuförtiden, då han aldrig syns till...Här rullar ett oväder in i ruskig fart, så vore det jag hade jag rusat fort som den med de där bladen.Själv satte jag just årets första rabarberpaj i ugnen. Fast Den Rabarb jag hittade var lite få stjälkar på än, så jag har fyllt ut med lite frysta hallon. Sedan råkade jag glömma att det inte var äppelpaj, så jag strödde ingefära och kanel på den. Undrar hur det där kommer att smaka egentligen?Nåja, mycket vaniljsås så är det nog gott!
    Härligt med rabarberpaj! Hallon och rabarber gifter sig fint, och jag är säker på att ingefära och kanel passar bra in! Lite cross-over baking sådär!

     


    Herr Panzer är aldrig hemma *surläpp* han bara tar hand om ligistungar hela dagarna eller hänger med fp. Känner mig övergiven och tragisk! Fast jag är stolt oxå, ligistungarna gillar verkligen Panzer och föräldrarna krävde ett extra föräldrarmöte där de krävde att han skulle få vara kvar nästa år, för ungarna tyckte så bra om honom. Så jag borde väl vara en bra fru och ställa upp för min man. *Tar på mig pillerburken, fyller handväskan med fp blad och  tar på mig kappan i sann Jackie Kennedy anda. Här skall vinnas röster, klart folk ville ha blad från en glåmig mysfes gravid kvinna som sörplar trocadero och äpple!

  • passionsblomman

    Heloise,

    Gör det du! "Stand by your maaaan" *sjunger med utslagna armar*

    Jag är helt övertygad i själ och hjärta att Panzer passar fin-fint ihop med ligistungar. Detta säger jag i den mest positiva bemärkelse.

Svar på tråden Tantvarning del 8