• lyckan ler

    Augusti brudar 2010

    Såg att det fanns en tråd tidigare, som blivit stängd. Så jag gör en ny, och hoppas att det dyker upp flera brudar att diskutera med!

    Kopierar in info från förra tråden:
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

    14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

    21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

    28 Augusti
    cplusj
    lyckan ler

  • Svar på tråden Augusti brudar 2010
  • mLi2010

    Hej! Va kul med alla augusti brudar, vi ska gifta oss 14/8!


    Mycket att fixa men jag tror vi är på banan.


    Såg att ni listade menyer, vi gjorde klar vår precis:


    Förrätt : Fruktig kräftsallad i glas
    Buffe´n: Parmaskinkslindad melon


    Stekt grön sparris med hyvlad parmesan och pinjenötter 
    Tomat- och mozarellasallad 
    Citronmarinerade oliver (kalamata)
    Vitlöksmarinerade färska champinjoner 
    Västerbottenspaj 
    Crostini med tapenade 
    Rostade rotsaker (potatis, palsternacka, morötter tex) 
    Tigerräkor med vitlök och chili 
    Marinerad fläskfilé (citron, rosmarin och vitlök)
    Aioli
    Chevrecreme
    Leilas bröd 
    Brieosttårta med hemgjort tomatmarmelad 
    Kex


    ÅÅ jag längtar så! Är det någon av er som ska köra på cupcakes istället för tårta? Funderar nämligen på det själv...


    =)


     


     

  • bobods

    Här kommer vår buff till den 7 augusti:


    BBQ-glacerade revben


    Örtstekt kyckling


    Citrusbakad lax med koriander och parmesancrème


    Tryffelrostade rotfrukter


    Potatisgratäng


    Tomat- och fetaostsallad med färsk mynta


    Grönsallad


    Aioli


    Hummes


    Brilliant Savarin


    Tallegio


    Marmelad


    Kex


    Vindruvor


    Melon


    Hembakad foccacia

  • Superstarfia

     


    bobods skrev 2010-04-28 21:18:00 följande:
    Här kommer vår buff till den 7 augusti: BBQ-glacerade revben Örtstekt kyckling Citrusbakad lax med koriander och parmesancrème Tryffelrostade rotfrukter Potatisgratäng Tomat- och fetaostsallad med färsk mynta Grönsallad Aioli Hummes Brilliant Savarin Tallegio Marmelad Kex Vindruvor Melon Hembakad foccacia

    oj, revben.. är det verkligen bra mat på ett bröllop? tänkte det är ju inte direkt så att man inte bli kladdig om fingrar av att äta det.. ;)

    annras låter det sjukt gott.. :)


  • fryser

     


    Superstarfia skrev 2010-04-28 19:54:25 följande:
      Men "eran" präst kan ju faktiskt ha semester eller ha ledig helg.. präster måste ju också få ledigt.. :)själv får vi en vikarierande pensionär.. :(

    klart de får ha sem men blev så besviken ändå. tycker ju så mycket om "våran" präst..
    jaja inget att göra åt

  • bobods
    Superstarfia skrev 2010-04-28 21:19:57 följande:
      oj, revben.. är det verkligen bra mat på ett bröllop? tänkte det är ju inte direkt så att man inte bli kladdig om fingrar av att äta det.. ;)annras låter det sjukt gott.. :)
    Jag frågade cateringföretaget precis samma sak! Och det är tydligen revben som är kokade i någon sås, och sen är benen borttagna. Så man äter med kniv och gaffel. Själv är jag vegetarian så jag vet inget om det där
  • Skimmra

     


    mLi2010 skrev 2010-04-28 20:01:05 följande:
    Hej! Va kul med alla augusti brudar, vi ska gifta oss 14/8! Mycket att fixa men jag tror vi är på banan. Såg att ni listade menyer, vi gjorde klar vår precis: Förrätt : Fruktig kräftsallad i glas Buffe´n: Parmaskinkslindad melon Stekt grön sparris med hyvlad parmesan och pinjenötter  Tomat- och mozarellasallad  Citronmarinerade oliver (kalamata) Vitlöksmarinerade färska champinjoner  Västerbottenspaj  Crostini med tapenade  Rostade rotsaker (potatis, palsternacka, morötter tex)  Tigerräkor med vitlök och chili  Marinerad fläskfilé (citron, rosmarin och vitlök) Aioli Chevrecreme Leilas bröd  Brieosttårta med hemgjort tomatmarmelad  Kex ÅÅ jag längtar så! Är det någon av er som ska köra på cupcakes istället för tårta? Funderar nämligen på det själv... =)    

    Jag har definitivt funderat på cup cakes istället för bröllopstårta, men jag skall gifta mig i Göteborg och har ingen aning om det finns något bageri som gör sådana där. Dessutom vill jag inte att de skall bli dyrare än eventuella tårtor som vi tänkte köpa eftersom varken jag eller M2B är några efterrättsfantaster. Jag föreslog cup cake-upplägget för M2B men han har inte återkommit med någon åsikt än *supriiise*

  • lyckan ler

    Cupcakes istället för tårta? Hm, trevlig idé som jag aldrig hört talas om innan. Alltså typ stora muffins med frosting då eller?

    Kul att läsa era menyer! Fler som är klara?

    Superstarfia: ni hoppar alltså desserten och kör bara tårta istället? Tycker det är så svårt det där. Jag vill helst ha både och, men eftersom vi har så litet bröllop så blir det liksom ingen naturlig paus mellan dessert och tårta/kaffe. Så vi får nog välja antingen eller.

  • Skimmra

    Precis, muffins med frosting. Här är några länkar där man ser bilder på hur man har ställt upp dem för att efterlikna en bröllopstårta (ibland har man översta lagret som en tårta, det som blir brudparets tårta).

    http://sarahlambersky.files.wordpress.com/2009/07/wedding-cupcakes.jpg

    http://www.unique-wedding-favor-idea.com/images/weddingcupcake1.jpg

    http://www.unique-wedding-favor-idea.com/images/weddingcupcake1.jpg

    De är ju sååå fina

  • lyckan ler

    SKimmra: häftigt! Dock lite svårt att göra nåt sånt med endast 10 cupcakes...

  • fryser

    ååå idag har vi skickat alla inbjudningskorten.. är såå nervös o pirrig...

Svar på tråden Augusti brudar 2010