• lyckan ler

    Augusti brudar 2010

    Såg att det fanns en tråd tidigare, som blivit stängd. Så jag gör en ny, och hoppas att det dyker upp flera brudar att diskutera med!

    Kopierar in info från förra tråden:
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

    14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

    21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

    28 Augusti
    cplusj
    lyckan ler

  • Svar på tråden Augusti brudar 2010
  • VB blivande VD

    provade klänningar idag!!!
    hittade 2 favoriter som satt perfekt enda problemet är att jag håller på att gå ner i vikt och kommer nog att tappa minst 5 kilo till antar att jag får snart bestämma mig, mer ner i vikt eller vänta tills efter bröllopet så klänningen inte blir allt för stor

  • Sörön10

    Jag ska också gifta mig i augusti!! 7e närmare bestämt!

    Har beställt klänning och ring,
    köpt skor till både brud och gum
    köpt kostym, väst och plastrong till gum.
    bokat festlokal
    bokat präst
    börjat bestämma musiken till vigsel och fest. väntar på svar

    men inte skickat ut inbjudan ännu, har ni det?? Vi försöker göra klar vår hemsida först! haha, men det tar tid!

  • lyckan ler

    Nej, vi har inte skickat ut inbjudningar ännu. Vill kolla med våra tilltänkta vittnen först, så de inte är uppbokade på annat det datumet! Vill även kolla med mamma, så att datumet är ok för henne... Så då vet ju de flesta om vigseln innan vi skickar inbjudan! Men det gör väl inte så mycke.t

  • bobods

    Jag har inte heller skickat ut inbjudningarna (7 augusti här), tycker verkligen inte det är sån panik med det! Vi siktar på att få iväg dom i slutet på april, början på maj. Räcker gott tycker jag, och dessutom vet de "viktigaste" redan om datumet.

  • celinaina

    Ska också gifta mig i augusti(28:e), har dock inte kommit så långt än med förberedelser.. men det är väl ingen tokbrådska än. Nu är det väl festlokal som ska väljas.. funderar på om vi ska vara hemma(i tält), hyra församlingshemmet eller fortsätta leta efter en annan lokal.. vore bara skönt att ha det bestämt..:)

    Det som är klart är: att kyrka och präst är bokad, klänningen köpt(ska hämtas i veckan), gästlistan hyfsat klar, tostmaster utsedd, tärnan tillfrågad och brudnäbbarna likaså...

    Resten får vi ta efter hand.. det blir nog nån reda med det med..:)

  • LindaAndreas

    Jag ska gifta mig 28:e augusti 2010. Vårviks kyrka i Gustavsfors.
    Har nog kommit ganska långt i planeringen men åkte på en baksmäll igår. Vår kock har fått förhiner så nu är jag på cateringjakt och kockjakt! Sov knappt en blund inatt, drömde om mat!

    Men detta är klappat o klart:

    Festlokal bokad
    Vigselförättare bokad
    Kyrka bokad
    Musiker bokad
    Sånger och musik under vigseln
    Bestman och tärna tillfårgade och de har tackat "ja"
    Gästlistan är klar
    Inbjudningarna är utskickade
    Vigselprogram är klart
    Transport klart
    Hår o smink bokad
    Klänningen är inköpt
    Fotograf bokad
    Serveringepersonal tillfrågade
    DJ tillfrågad
    Bubbel bestämt vilket vi ska ha

    Värdar/värdinnor (toastmaster) är inte tillfrågade än men vi vet vilka vi ska fråga.

    Solister är inte tillfrågade men vi vet vilka vi ska fråga och de kommer att tacka "ja".

    Det vi har kvar är:
    Ring
    Brudgummens kläder
    Skor till brud o brudgum
    Mat
    Tårta
    Festprogram/häfte
    Brudvalsen (vilken musik vi ska ha)

  • Superstarfia

    Yes!! Nu är bröllopsresan bokad, vi far iväg till Bali 2 dagar efter bröllopet och blir borta i 14 dagar.. :)

  • TheSecret

    Inte helt fel!! :)


    Superstarfia skrev 2010-04-09 10:35:25 följande:
    Yes!! Nu är bröllopsresan bokad, vi far iväg till Bali 2 dagar efter bröllopet och blir borta i 14 dagar.. :)
  • minia

    Den 14 augusti här, i Jönköpingstrakten.

    Har fått ut inbjudningskorten, mycket för att jag började tycka att det var svårt att hålla tyst ;)

    Dessutom är det flera av gästerna jag hade tänkt att be om att hjälpa till med grejer, som sång o ev även en del musik i kyrkan, ev vigseltalet, baka bullar, frallor och ostkaka (min småländska man kunde inte tänka sig nån annan dessert ;) ), festfotograferande osv. så då kändes det också som om det var lika bra att folk visste om att det var på gång.

Svar på tråden Augusti brudar 2010