• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2010-04-19 12:00:34 följande:
    Tror du ja! Min sambo har egentligen fullständigt NOLL intresse av att jobba i trädgården. Tack och lov är en del av det som måste göras nu sådant där han ser snabba resultat och-inte att underskatta-känner sig STARK när han gör, typ sågar och släpar ris, eldar och grejar. Lite som att det han helst gör inne är dammsuger, för då ser han ju dammkorvarna åka iväg och hör hur det rasslar i slangen.För egen del kan jag en del i teorin, men har egentligen aldrig gjort särskilt mycket av det, då vår förra tomt var mer av en naturtomt. Men jag VILL ju göra fint. Fast jädrar vad ont det blev i armarna. idag städar jag inne än så länge. Det är så skitigt att jag får skämmas. Nästa vecka kommer min mamma, min syster och hennes lilla tjej. Två av dem är allergiska och en av dem är pedant...jag vet inte vilket som blir värst! Iallafall känns det som om jag skulle kunna städa och plocka varenda dag tills de kommer och ändå ha prylar överallt och så långt som till putsade fönster...ja det är bara att glömma.
    Visst...två kroppsarbetsälskande o starka trädgårdsarkitekter kanske hade varit ännu bättre för er trädgård.....men o andra sidan så har jag inte mkt gott att säga om arkitekter.....så jag tycker ändå att ni är BÄST!

    Putsa för allt i världen inte fönsterna.....då syns ju alla grejor extra mkt....
  • ingenjörsbruden

    Igår var det städdag.....o idag ska jag hjälpa syrran...så fort målaren har åkt....full rulle här!

    Tänker massor på er alla...men hinner inte kika här så mkt......just nu ritar jag på trädgården......vill jag ngn gång ha rabatter...så måste de förberedas när markarbetena görs....för mkt sten i marken...typ makadam strl större.

    Men massa kramar o :ar t alla!

  • Ninnnis

    Kram tillbaks!

    Fru E skrev 2010-04-20 10:53:45 följande:


    Grattis till Bruttan med familj Och en stor kram till Ninnis
  • Sonja68

    Jag vill också ha kramar!!!! *kramar om allihop*

    Jag är spy, spy, less på mina feta, svullna ben. På morgonen är det okej men på kvällen... Blä
    Hormonellt mest troligt men kul är det _inte_, vad det än beror på.
    Igår skulle jag vara så hurtig och forstätta min nya bana "smyga in motion i vardagen". Ja, yes. Hmmm...
    Kom på att istället för att köra dottern till hennes dansklass för att sedan köra hem, för att sen köra tillbaka och hämta henne om 45 min, så skulle vi cykla. Vi cyklade dit, jag lämnade henne, jag cyklade som en dåre i 45 min. Vår lilla håla cyklar du 2 varv runt på 45 min konstaterade jag. Sen hämtade jag henne, vi började cykla hemåt. Jag tänkte just att "det här med att cykla är ju bra vardagsmotion"... pyyyysssssssssssss....
    "Mamma vad är det som låter?" Yes. Ni anar rätt, punka på däcket INte för att jag cyklade på nåt vasst, tror jag, utan för att däcken är så gamla och slitna sen tidigare (och dessutom är de ojämna och några ekror av) och gummit alldeles sprucket. Så nu måste jag köpa ett nytt hjul...
    Tror jag fortsätter vara bilburen, lat, soffpotatis istället!

  • Ninnnis

    Jotack, det är hopp om livet.

    Har ganska mycket att göra, så jag är lite smygläsare för tillfället


    Daa skrev 2010-04-20 11:35:11 följande:
    *kastar mig också in i Ninnis-kramkalaset*Hur är det, vännen?
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan