• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2010-04-18 08:07:10 följande:
    Haha! Ni sover väl en söndagmorgon!
    Helst.

    Men här har jag haft två morgonmarodörer....

    Min son har sin polare här på översovning (det står väldigt högt i kurs just nu)och då ska de såklart vara uppe så länge de pallar. De slocknade väl runt 23-tiden har jag för mig. Men VARFÖR ställer de då VÄCKARKLOCKAN på FEM nästa morgon?
    Jag körde helt sonika ner dem i sängen gen. Gå och lägg er det är natt.

    ...bara det att då hade jag ju vaknat själv redan och eftersom magen kurrade och mina träningsvärkande armar skrek hur jag än la dem i sängen så kunde jag ju inte somna om. Jo, smånngo, menjag är INTE pigg just nu.
  • Hvidbrud

    Gullungar! Minns hur det var när man skulle sova över hela tiden, ja åtta bar jag nog. Vi skulle sova på konstiga ställen, badkaret, i trädet, under köksbordet, i våtdräkter i trädgården (med nylonstrumpor över huvudet istoppat toapapper i foten...) osv osv... Man ville inte sova, bara leka!

  • Hvidbrud

    Blommis: ett varmt bad är vad du behöver! Och se till att vattnet går upp över axlarna- å i med lite rosmarin!

  • passionsblomman

    Hvidis, i våtdräkt? Fick ni det?
    Jag är en hård och orubblig mamma som skickar dem raka vägen till sängen....

    Varmt bad, ja det får det lov att bli! Men jag måste städa badrummet först. Inte minst själva badkaret. Jag har badbomb från Lush kvar sedan jag handlade i Sthlm.

    Nu ska jag höra med sambon ifall han är redo....

    ..för lite kaffe. (vad trodde du?)Han har jobbat inatt så han KAN vara lite svårväckt gissar jag. Då är färdigbryggt kaffe bra.

  • Hvidbrud

    Ja, dett fick vi... De visste ju att det skulle bli kallt så vi kom in igen vid vargtimmarna... Har precis fått ett foto på fb där vi hade virat in os i toapapper- mumier.... Men då var jag lite äldre.... Nu är jag vuxen och förståndig! Ha ha!

    Vad jag trodde? Att ni skulle ta och hoppa i badet med bomben båda två... Myyyysigt! Men kaffe är inte illa det heller. Tror att du är en underbar sambo så till vardags! (och helg)

    liten sover sött brevid mig. Borde sova lite jag också... Snart kommer hennes pappa hem från jobbet och så ska vi laga lax med risotto och vitt vin... Mmm....

    Bruttan, hur går det idag? Har du fått fart p grodan? ( hopas att du inte tycker jag tjatar!...) hur gick det med plåttaket?

  • Fru sy

    Hej tjejer. Nu är jag hemma igen efter en underbar långhelg i Göteborg. Har varit så roligt att träffa alla kompisar, gamla kollegor och så syrran såklart. När vi kom hem nu har det verkligen blivit vår i trädgården. Påskliljorna blommar, kejsarkronorna har jättestora knoppar, gräsmattan är vit av vitsippor och det bästa av allt... det har kommit små, små blad på en del träd Jag älskar verkligen VÅREN

    En kompis som jag träffade igår, hade samma problem som jag med att mensen inte kom igång efter p-pillerna. Men nu helt plötsligt är hon gravid. Cykeln fattade tydligten hur den skulle vara i februari och så blev hon gravid vid första försöket. Känns ju underbart att det funkade för dem nu och ger faktiskt mig lite hopp också. Samtidigt som jag blir ledsen för att det inte kunde funka "lite smidigt" för oss oxå...

  • Fru sy

    Nu skall jag slappa i soffan en stund innan det är dags för lite mat. Har varit ute och fotat allt fint i trädgården så tänkte blogga det nu så jag har det dokumenterat. Tänkte även kolla hur vi ligger till tidsmässigt i trädgården jämfört med förra året.

    Hoppas ni får en härlig avslutning på helgen!

  • Leksi
    Hvidbrud skrev 2010-04-17 14:19:56 följande:
    Åh, leksi, det där minns jag... Fy, det är inte roligt alls! Ta det bara lugnt och skicka maken på inköpstur! Du sover med en kudde mellan knäna väl? Det hjälper jätte mycket! Snart kommer din lilla loppa! Vet ni om det blir en tjej eller kille?
    Kudde mellan knäna, jajemän, det har jag haft sen i julas tror jag. Har känt av foglossningen länge men det har varit hanterbart ända till nu. Har tid hos MVC imorgon och funderar faktiskt allvarligt på hur jag ska ta mig dit... Det är ca 500 m att gå från busstationen, känns helt sjukt att det ska vara ett problem, jag som är van att cykla och flänga runt överallt i normala fall. Nåväl, bara jag åker i god tid ska jag väl kunna halta mig dit. Ska bli spännande att se vad min barnmorska säger, om det finns något att göra eller om det bara är att stå ut nu den sista tiden. Eftersom BF är idag är det ju max två veckor till det gäller, sen blir det igångsättning.

    Vi har inte tagit reda på könet men jag tror det är en pojke!
  • Leksi

    Hej Fru Sy!
    Ja visst är det härligt med våren!! Vad kul att ni hade en så bra helg i Göteborg, hoppas din kompis passade på att smitta dig med massa gravid-baciller nu!

    Vad duktiga ni är i trädgården Blommis! Visst är det ett evighetsjobb men väldigt givande också. Allt ni gör kommer ju bara göra det bättre! Lät hemskt mysigt med korvgrillning nere vid ån. Varför vill man frivilligt gå upp klockan 5 en helg?!

    Bruttan - menar du att det tar tre månader efter förlossningen innan bäckenet är stabilt igen?! OMG - det trodde jag faktiskt inte! Jobbigt... Men jag slår vad om att er groda kommer före vår!! Är ni fortfarande kvar på sjukhuset? Hur ser planen ut nu?

    Idag har vi varit och ätit smörgåstårta & kladdkaka (yummie!) hos min mamma som fyller år. Och eftersom klockan snart är 19 och ingenting har hänt här kan vi väl härmed tämligen säkert konstatera att hon får behålla sin födelsedag för sig själv.

  • Fru sy

    Oj, vad nära det är för er nu Leksi. Låter ju som din mamma får ha sin födelsedag för sig själv, men man vet ju aldrig

    Jobbigt att du har ont, men som du själv skriver är det max 2 veckor kvar nu tills er lill* prins/prinsessa är hos er.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan