• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Daa
    Det är ju jättenära med allt, ju!

    *hyperventilerar av spänning*
    *glömmer bort att hålla tummarna i all hyperventilering*
    *kommer ihåg det igen*
    Fru E skrev 2010-03-08 13:45:05 följande:
    Så nytt UL avklarat och fått lite info om liten omorganisation. Har dessutom fått halsont så är lite nojjig om det kan påverka utgången, motar bort det med alla dess sorter av halstabletter, varmt te och apelsiner (haha nu börjar startskottet för Ea med alla nojjor som går )Doktorn var nöjd med alla mina/våra äggblåsor och nu återstår bara en ovitrelle spruta ikväll och sedan slipper jag alla nålar *YES*Äggplock blir på onsdag kl 9 och återföring på fredag eftermiddag, börjar bli lite föööööör spännande nu med allt!
  • Fjällbruttan

    Sonja, härligt att kvinnodagen blev så uppmärksammad hos er...
    Här konstaterades den mest för att vi såg den i almenackan....jag och döttrarna såg det  maken jobbar både dag och kväll, så han ser jag imorgonbitti när jag vaknar...
    om jag orkar Så nån frukost på sängen blev det inte här

  • Villemoa

    Insåg precis att jag missat läsa en massa sidor! :-0

    Blommis: vad bra att blödningen kommit, det är verkligen spännande grejor på gång. Skönt att du inte tar BT-paus för BT är inte detsamma utan dig!

    EA: spännande grejer händer hos dig också!

    Sonja: skönt att du lyckades ta dig ur det där förhållandet!

    Kramar till alla!

  • Daa

    Det är mycket nu, Villemoa, men jag tror du kommer att fixa det.
    Och blir det för mycket kanske ni kan hitta ett sätt att bromsa upp allt litegrann. Jag hoppas att du snart kan få känna dig mindre orolig vad gäller graviditeten, men det är svårt.
    Hur är det med migränen? *kramar om varsamt*


    Villemoa skrev 2010-03-08 17:14:46 följande:
    Själv är jag fasligt trött och mår illa på kvällar och morgnar. Känner mig rätt överväldigad av allt; nytt jobb på 100%, vara borta från Moa så mycket (vilket jag ju inte är van vid) och orolig för nytt missfall. Känner att jag inte riktigt räcker till nånstans och undrar hur jag ska orka balansera allt. Inatt blev det inte mycket sömn och som ett brev på posten kom migränen. Har gråtit rätt mycket idag men har bestämt mig för att jag ska fixa det här även om vägen kommer vara mycket krokig.
  • Daa

    Jag tänker också tycka att det är lite spännande. *kryper ihop i fosterställning och håller tummar, tår, knän och allt annat som kan hållas.*


    passionsblomman skrev 2010-03-08 14:37:35 följande:
    Hallå hörni!!! Jag har fått min blödning!! Så nu ska vi på undersökning på onsdag och få besked om när jag ska börja med sprutorna!
    [/citat]
    passionsblomman skrev 2010-03-08 14:55:50 följande:
    [citat]
    Fast nu blev jag gald åt att något ändå händer här med allt sprayande, så nu känner jag mig inte så deppig alls längre! *vaddå instabil och vinglig*
    Hmm... tycker det låter som att du har all rätt i världen att svänga i humöret.
  • Daa

    Jag tillbringade lunchrasten hos kuratorn idag och hon tänker släppa ut mig bland folk. Inte värre än så, alltså.

    Nyfriserad är jag också. Med tanke på tidigare diskussion känner jag mig tvungen att precisera: huvudhåret. (även om vissa andra delar verkligen skulle behöva en ansning... )
    Frissan fönade till en frisyr som gör att jag känner mig som att jag rymt från ett annat årtionde. Men hon hävdade att det är modernt med mittbena igen.

  • passionsblomman

    Hemma en mycket snabb sväng mellan handboll och hämta sambon på jobbet....

    ...oj vad ni har skrivit!

    *Skickar in ett gäng kramar och kör vidare i mörka kvällen.*

  • Jenny står brud 090801

    *Kramar blomman hårt och länge*


    passionsblomman skrev 2010-03-08 13:56:48 följande:
    EA, jag har också ont i halsen! Och din spänning är bara den tillräckligt läskig för att jag knappt ska stå ut. Min egen klarar jag inte att tänka på en gång.Jag har allvarligt funderat på en rejäl BT-timeout, för jag känner mig som att jag hamnat i en grå förfärlig bubbla där jag bara kan kika ut på alla andra som går i vårsolen och som lever sina liv som man borde. Jag har verkligen åkt ner i brunnen. Det är inte alls en massa medvetna tankar eller så. Mer som om någon lagt en filt över mig eller något. Precis som när PMS blir riktigt jäklig eller som jag hade det under depressionen.Jag har ingen lust att sitta och leta tusen biverkningar av hormonsprayen, men samtidigt är det ett sådant starkt förändrat känsloläge och i min bok ändå rätt logskt att det blir jobbigt även mentalt frör kroppen att kastas in i en ny livsfas-på konstgjord väg.jag tänker på att gå in i puberteten eller att bli gravid eller vad det nu är. Detta är ju klimakteriets hormonförändring. Kanske är det inte så konstigt.Men suger gör det!
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan