• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

    Nu har jag vårsnaggat Hektor med vår trimmer. Resultat: han ser kralligare ut hela han. Smart drag inför ettårskontrollen imorgon (de tyckte han var lite för sparrislik sist)

  • fru AM

    Nenne: en magbild mot en bok!!! (tips: passa på innan eventuella bristningar. Fast jag håller tummarna för att du slipper sånt)

  • Liten med Mindre

    AM - ingen dålig skuta ni åkte med.

    Tinga - heja dig när det gäller förhandling. En annan hade säkert vikt sig och grämt mig oerhört. Måste bättra mig efter såna förebilder som du.

    Nenne - kommande bristningar eller kanske gravidklåda? Har inte fått någondera så jag vet inte hur det känns.

    Jag vill oxå till NY. I och för sig har jag än så länge inga problem med att gå här i förorten o dra, men snart kommer längtan bort bli STOOOOR. Får väl förstås börja med att masa mig till stan och kanske jobbet. Sen blir det landet och naturen.

    I morse blev det långpromenad i väntan på BVCs öppen mottagning. Lilleman har ett navelbråck som inte drar ihop sig, så de lägger på någon gucka. 2 gången nu. Får väl se om det hjälper.
    Har nog precis lyckats söva honom i korgen efter städning o mat. Ska försöka söva mig själv med, kanske svårare efter stor dos vit choklad (hoppas att den är bättre än mörk choklad för lilleman - han verkade få ont av den senare).

  • Snorkfröken77

    fru AM - Blev helt såld på "er" båt Vad kostade resan? Bokade ni själva eller genom någon resebyrå? Hur länge var ni ute? Om du inte vill skriva här i tråden kan du väl inboxa mig?

  • passionsblomman

    Exakt det här undrar jag också...


    Snorkfröken77 skrev 2010-04-20 13:28:41 följande:
    fru AM - Blev helt såld på "er" båt Vad kostade resan? Bokade ni själva eller genom någon resebyrå? Hur länge var ni ute? Om du inte vill skriva här i tråden kan du väl inboxa mig?
  • Oms

    hej tjejer

    jobbar hemma idag igen (efter att ha varit hos tandläkaren och op:at en tand) och passar då på att kila in här, har skumläst en hel del och sett att vissa bebisar ha tittat ut och att andra ff är på ruvning hos lyckliga soon-to-be-mums or mother of several - kul! har också hunnit med att se att några ff får påhälsning av tanten vilket jag verkligen beklagar - när ska gud bli rättvis är min fråga?

    Nu är jag lite knäckt av verkligheten o skriver ett negativt ego inlägg är - ber om ursäkt men vill bara beklaga mig lite! hoppa över om du vill behålla bilden av den idylliska familjen och inte bryr dig så mkt om vad jag den-mystiske-frånvarande-trådmedlemmen tycker

    ta vara på tiden som kommer ed era små den är ju sååå underbar och det är så härligt när man får dela sin kärlek med sitt barn för sen kan det komma en dag då de tittar dig rakt i i ögonen och säger högt jag HATAR dig mamma - du suger och jag önskar att du kunde försvinna ifrån jordens yta..för att sen direkt efter smälla igen dörren o gråta och där står du kvar o kan inget göra för stunden för din tonåring släpper inte in dig i sitt liv just då.

    Här hemma har det varit mer galet än ngnsin, min 14-åring suger all must ur mig och många har dagarna varit då jag gråtit mig rödögd det är så oerhört jobbigt med en tonåring som
    1:är sååå poppis att hon vänder ut o in på sig själv för att hinna med att tillfredställa alla vänner o då själv mår dåligt
    2: hatar skolan - verkligen h a t a r att sitta på lektioner m lärare som e helt dumma i huvudet (osv osv)
    3: inte gör läxorna, tar hellre möten m lärare o övriga än att göra läxor -då det är tråkigt o inte viktigt i livet - ingen ska tala om för henne vad hon ska göra osv osv

    ovanpå detta äter hon knappt ngt, jo ngn chokladkaka och mackor m messmör typ men annars ingenting... inga sporter då det bara tar tid tycker hon... sen har det varit en hel del skolk tillsammans m vänner samt själv och sjukt många sena ankomster för hon e ju faktiskt trööööött osv osv

    ja ni ser, jag har lite att tänka på och arbeta med, minns inte när jag senast kollade mail fb etc - den egna tiden total försvann iom att högstadietiden infann sig, önskat många gånger att man hade en kille istället - de går inte igenom samma sak i puerteten eller åtminstoende en tjej som ville sporta eller läsa böcker, eller vara med oss vuxna eller vad f-n som helst! bara inte ngn som är som min tjej är nu...

    vi har haft möte, skrivit kontrakt, pratat konsekvenser och belöningar, diskuterat hur hon vill ha det, pratat förväntningar, förhoppningar, lag o rätt och livet i stort. Jag har vänt in o ut på mig själv och jag o hennes olika ämneslärare samat kompisara föräldrar har kontakt ca 5-10 ggr i veckan - nu ska vi börja träna tillsammans för att på så vis kombinera aktivitet med egen tid - gymkorten är köpta och vi börjar m en gyminstruktion nu på torsdag - hoppas hoppas att detta hjälper tillsammans m allt det andra vi diskuterat fram.

    så. nu har jag beklagat mig.

    I övrigt mår vi bra, lilla galana snat 2,5 åringen är helt fantastiskt vild o påhittig och vi har alla väldigt roligt åt henne jobbet går ba om än att jag har galet mkt att göra o hinner ingenting typ mkt pga stora dottern och då blir det en negativ spiral så just nu känns allt väldigt tungrott.

    Nu måste jag jobba vidare, har skadestock genomgång som ska göras under april o jag har inte börjat än...

    kram på er alla!

  • passionsblomman

    Oms, först och främst : KUL att se dig!

    Och sedan: STYRKEKRAMAR! om det någonsin varit befogat med just styrkeramar så är det i lägen som det du beskriver. SKITjobbigt!

    Jag måste bara invända mot det där med pojkar. Det där tror jag verkligen är en myt. Det är personer det är fråga om. Min syrra har varit i helvetet när det gäller hennes nu 16-årige son. Dottern, som nyss fyllde 18 har haft sin frigörelse hon med, men den har varit som en krusning på vattenytan mot pojkens.
    Det har varit riktigt rejält åt helskotta, med polis, socialen och gud vet allt. Och ä är det inte över.

    När syrran och jag vr i samma ålder var det henne det stoarmade runt, och mig och vad jag hade inom mig märktes knappt, då det alltid var 100% rock´n roll runt henne...

    Jag hoppas ni har stunder då ni kan mötas mitt i allt!
    Och att du har någon som du kan ventilera med och få stöttning av! Kram igen!

  • Lapinette

    Skickar massor med stödkramar till Omsan! Är själv (fast jag inte ens lyckats att få till någon knodd) livrädd för den där perioden. Tänk dig när man står där med sin adopterade son som man älskar som sitt eget kött och blod och han skriker "du är inte min mamma!". Är livrädd för den dagen för oj vad hjärtat kommer att brista.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge