• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

    BS - ja visst är det så. I fjol var den bästa dansaren Brandon och han kom tvåa, minns även när Benji vann då skulle ju Travis ha vunnit och när Sabra vann (hon var visserligen ett under då hon bara hade dansat i två år) men ack, ack vad Danny var duktig (som självfallet kom tvåa).

  • Oms

    Hello girls!

    Vabbar idag (iaf halvdag, skiftbyte vid 1-2 sådär) och just nu sover lillskruttan så jag har lite BT-tid - hurra!!

    hur e läget i tråden? Vet att Vickan e på G sådär håller jag tummarna såklart - speciellt en dag som denna då min stora tjej fyller 14 år!!!! shit jag har en 14-åring - hur gick det till?

    lillskruttan Mathilda mår inte bra alls, ni vet ju att hon föddes m gastroesofagal reflux som vi medicinerade mot i ca 1 år. Sen har den varit rätt så ok men hon har inte kunnat äta ngn fast föda efter 5 på kvällarna för då kräks hon upp det efter några timmar i liggande läge. Nu på sista tiden har hon börjat äta större porioner med mer "avancerad" mat och då hon inte är världens bästa tuggare så blir det så mkt jobbigare när hon sen kräks. Inatt vaknade hon runt 10 kräktes vid 01 grät o gnydde till 3 somnade sittande i mit knä till 5 var vaken till 6 somnade om vaknade igen osv osv så nej, ingen dagis idag va.

    summa summarum är att vi ska ta en ny vända m barnläkare utredning osv o se vad felet är. Det borde ha växt bort nu men när det inte gjort det är frågan om det är övre eller undre magmunnen som spökar. jag tror det är nedre.

    nu blev det lite ego, ska läsa på o kolla läget med er andra, hoppas ni alla mår bra??!!

  • Lapinette

    Omsan - vad jobbigt det låter. Hoppas läkarna hittar något som kan hjälpa.

  • Tinga

    Oms - usch, kräkningar är jobbigt; det har vi också mycket erfarenhet av. Vårt hopp står också till att det ska växa bort, men om problemet ökar igen är det ju vettigt att träffa en läkare.

  • Oms

    Jaha o nu har hon vaknat efter en timmes sömn, ja det e ju bättre ä ingenting - på m disney channel och tur för mig så visar de Young einstein - en av favoriterna!

    Lappis o Tinga - Tack, ja jag hoppas också på att man får en förklaring till vad det är. tyvärr är sådan undersökningar svåra att utföra på små barn o resultatetn är inte helt tillförlitliga förrän de är runt 5 iaf så vi har ett par år till att härda ut- oandra sidan så är det mkt mkt sällan man gör ngn operativ åtgärd utan det är konservativ beh som gäller, inte ens medicinering i alla fall. och hon är ju faktiskt 100 gånger bättre än vad hon var under sitt första levnadsår!

    Lappis igen - visst är det så att du tävlingsdansat förut? fick lite vibbar om det när du kommenterat "so u think u can dance" bakåt i tråden. VAd dansade du? gud så roligt jag har alltid älskat dans o såhär i vuxen ålder beklagar jag att jag inte är en kändis för då hade jag kunnat vara med i lets dance

  • Oms

    men har min lilla "fjantbulle" hittat in i de här tråden också vad skoj muffinsen - hmm, e det bebisprojekt på gång eller det pga vårt bristande engagemang i "den andra tråden"?

    en till muffins hade tydligen hittat hit också välkommen säger jag som förvisso var med i början men som numera är en av de sporadiska skrivarna som tittar in ibland, typ en gäst skribent eller så, haha

  • MuffinsTönt

    Morrn tjejer och hej min favo flodhäst!

    Haha, bebisprojekt. Nope, jag är fortfarande singel om du minns. Det är mer att ALLLA hänger här...

    Bs
    Japp, restaurang e dt. Fast jag är inte utbildad inom det alls. Min utbildning lutar mer åt sweetans håll. Fick det här jobbet på ett bananskal(rättt uttryck?)

  • Lapinette

    Omsan - har tävlingsdansat, 10-dans ... så där som de gör i Let's Dance.

    MuffinsTönt - så inga barnplaner? Eller har du satt upp någon gräns/mål som några av mina singelväninnor, typ när jag är 35 (fast nu har de båda passerat och ändå inte gjort något) så ska jag ställa mig i adoptionskö.

  • Lapinette

    Muffinstönt - du får säga till mig om jag blir för "personlig" och du inte vill svara.

  • MuffinsTönt

    Lappis
    Närå, det är lugnt.
    Jag har inga såna deadline. Jag är en av dem få som varken gillar ärkenskap eller barn. Så jag kan inte tänka mig ha ett barn på egen hand. När jag var tillsanmmans med Grabben (mitt ex) så pratade vi faktiskt om dessa två ämnen. Då kändes helt ok. Med ok menar jag att det kommer inte bli lika skrämmande och skumt som jag har trott, speciellt om man är två. Så jag kommer fundera på det igen när jag hittat prinsen med P. Men innan dess, nej tack.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge