• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Sweet - usch, vad trist att du blivit sjuk. Hoppas att sömnen gjort susen, så att du mår bättre idag. Kram och krya på dig.

Jag trivs riktigt bra med att jobba. Trodde iofs inget annat, men man kan ju aldrig veta. Nu har vi ju iofs fått bry våra hjärnor med en del "riktiga" problem under föärldraledigheten (tänker på maten, förstås), men det känns kul att få lite mer intellektuell stimulans nu. Jag känner mig väldigt nöjd med tjänsten jag fått också, för i höstas var jag lite orolig för att det bara skulle bli skräp, iom att min arbetsgivare sagt upp en del folk under min föräldraledighet. Sen umgås jag även privat med några tjejer som jobbar här, och det är kul att kunna ta lite fler luncher i lugn och ro med dem. Det sociala är ju en nog så viktig del av ens jobb.

Mrs Muffin - välkommen hit!

Snorkis - krya på dig! Du har inga föräldrar eller så i närheten, i vars hus du kan vara under dagen, så att du kan vila fastän ni har hantverkare hemma?

PB - den hejaramsan funkar ju ikväll också, när Björn Lind ska köra sprint. Så spännande det var igår kväll, förresten!

BS - hur går det egentligen för dig, när både Astrid och Iris är hemma? Iris verkar sova en del på eftermiddagen, så jag antar att det underlättar för dig?

Vickan - nu är du ju redan på KK, men jag håller tummarna för dig idag.

Snaily - jag gillar faktiskt att kolla på curling (om Sverige spelar). Tycker att det är ganska raffinerat.

Igår kväll beställde jag vårskor till Piff & Puff på barnskobutiken.se. De hade rea på en del grejer, så skorna jag köpte kostade 200.- istället för 600.-. Jag tog i lite lagom när det gäller storlek, så jag hoppas att de passar när det väl är dags. Extrapolerade lite utifrån hur mycket deras fötter växt det senaste halvåret.

I lördags handlade jag två par skor till mig själv. (Japp, jag är skofetischist. ) Footlight har en outlet här i stan, så det var riktigt bra priser; 180.- för det ena paret och 240.- för det andra, trots att de kostade 1 000.- från början. Me like. När man kan handla så billigt känner jag att det inte måste vara superanvändbara skor, utan man kan ta ut svängarna lite mer. Nu är väl iofs de här dåliga exempel på det, för jag köpte ett par svarta loafers i lack och ett par bruna med tofsar. Maken tyckte det var synd att han inte sparat sina gamla loafers med tofsar, så kunde jag tagit över dem istället.

• _koko_

God morgon i tråden!

Tack för sömnen snaily, den kan jag behöva!! Inatt åt lillebror minst varannan timme, inte vidare kul även om jag numera kan liggamma. Fast jag tänkte på det vid frukosten i morse att det gör inte så jäkla mycket nu när han är en sån solstråle på dagarna, då glömmer jag nästan att jag är trött.

Björn Ferry visste jag inte ens vem det var, men nu vet jag. Förvånar mig själv lite, för jag är trots allt lite sportintresserad när det kommer till såhär stora evenemang, men jag har noll koll på os i år (förutom de bilder en kompis som jobbar med produktionen lägger upp på FB ).

*HEJA VICKAN*

tinga - Grattis till skofynd! Jag fyndade också häromveckan (tror jag skrev om det här) på vincent, två par vårskor för 300kr totalt! Storlek 26 fick jag köpa (motsvarar 25 i andra skor), de ser enorma ut men jag litar verkligen på tjejen som har butiken. De ena paret är ganska rejäla så de tänkte jag han kan ha med raggsockar i början när det fortfarande är lite kallt.

sweet - Får man inte pinkeye just av att snorbakterier letar sig upp i ögat? Om det nu är samma som ögoninfektion som de kallar det här, men jag är rätt säker. Hoppas det inte är det hon drabbats av hur som helst (på mina killar var det ingen tvekan, en massa gult var som klibbade ihop ögonfransarna), för det är ju jättejobbigt att ha ett i övrigt friskt barn hemma om man är dålig själv!! Krya-på-dig-kram!

Kram till snorkis också! För mig försvann huvudvärken under graviditeten precis som för telis, men den har faktiskt inte kommit tillbaka för mig, så jag tror på stress och jobb som utlösande faktor i mitt fall.
    Telis - Dricker du tillräckligt med vatten? Man behöver JÄTTEMYCKET vatten när man ammar! Mycket mer än i vanliga fall. Upplever jag iaf.

Nu håller lillebror på att somna i babysittern vilket jag inte vill, bäst jag plockar upp honom (så vi kan somna båda två i soffan)!

• Lapinette

Jag har missat "alla" guldmedaljer på tv men däremot läst om dem dagen efter i tidningen. Har inte tålamod att sitta framför tv'n och invänta att det ska bli guld och vill självfallet inte missa de underbara dansarna som närmar sig finalen i "So you think you can dance". Igår var det flera danser som var helt sagolika.

Nå väl, när jag kom hem från träningen igår så låg det ett paket på hallgolvet. Misstänksamt likt det jag skickade till mugglan för några veckor sedan. Attans vad nyfiken jag blev ... slut upp det och inuti låg ytterligare ett paket, med rosett och en present från gulliga mugglan . Tack, jag blev överraskad och glad!

Tänker på det ibland vilka bra vänner man har fått här via cyberspace. Och förresten tjejer var det inte vääääldigt länge sen vi hade en brunch?

• Tinga

Koko - vad härligt att höra att Lillebror blivit en sådan solstråle! Allting blir mycket lättare när man har med glada barn att göra. Och visst är det kul att fynda! Snacka om att man känner sig nöjd med sig själv sen.

• Tinga

Lappis - vad trevligt att flera danser var bra igår kväll, för här spelades SYTYCD in (på DVD med hårddisk, PB ) för att avnjutas i helgen. Då vet jag att vi har något att se fram emot.

• Fru E

God Morgon!

Hinner knappt in här denna veckan och om en halvtimme åker jag till Polen för att se nya paprikor

Alla fester/kalas i helgen gick jättebra! Lite stressigt har det allt varit med alla förberedelser med mat och fika när vi var 14 st på både fredag samt söndag. Under lördagen var vi dessutom på kalas hela dagen för makens brorson i hålan en timme bort. Visst är det roligt att fylla år men tur att vi bara gör det en gång om året

Tinga-muffinsen blev bra fick smeknamnet "Hattifnatt"

Måste säga att det var väldigt trevliga människor vi träffade igår förmiddag på kliniken. Träffade först läkaren som gick igenom vår journal och ställde lite frågor. Sen var det dags för ultraljud och kolla så att allt såg bra ut vilket det gjorde. Även maken fick titta alla detaljer, såg måttligt road ut men ändå lite intresserad tror jag.
    Haha läkaren frågade om jag fått all min information från FL men jag sa att jag fått den från bekanta som gått igenom ivf, sant ändå.
    Efter att läkaren skrivit ut recept, korta metoden gonaf-f 150, så träffade vi sköterskan som berättade mer detaljerat om hur det går till. Nog rätt bra för maken att veta lite mer om vad de gör och hur det går till. Nu är han även mästare på att sticka sprutan i mig med rätt dos än så länge är det han som kommer att få spruta tror jag eftersom jag har en viss fobi för sprutor *ryser*

Om vi vill kan vi köra igång i början på mars när tanten kommer så nu går det fort vilket både är spännande och skrämmande. Maken har lite svårt att smälta allting men efter lite prat så tror jag att han kommer i mål han med. Läkaren frågade om han ville vara med i operationssalen vid ÄP och insättningen men får se vad svaret blir, tror han är lite nervös men lite coolt att se sitt ev framtida barn redan några timmar gammalt

• Lapinette

Fru E - vad spännande, inte långt kvar!

Tinga - igår var det ett riktigt bra avsnitt, flera höjdardanser.

• fru AM

EA: Grattis till lyckat läkarbesök (och påläst läkare som kände till FL ... ingen jag träffat i vården har känt till sajten, som faktiskt är en stor informations- och DESinformationskanal för många kvinnor i fertil ålder).
    Jag håller tummarna för er. Starta i mars!!!

Koko: Tack för sängtips! Du har alltså sett den i verkligheten, våningssängen? Är den stabil?JAg tyckte den var jättesnygg - och precis den funktionen som vi behöver till Livias & Hektors rum. Egentligen hade jag velat ha sängarna i omlott/ i vinkel mot varandra men med den höjdskillnaden, men man kan inte få allt.

Björn Ferry - aldrig hört talas om honom tidigare ... är det Bryan Ferrys okände son (som är oväntat bra på skidor)?

VICKAN, TROLLET! Go, go, go!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge