• Chris24

    Orientalisk Bröllop! Del 3

    Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

    Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

    Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

  • Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Chris24

    Zaffe är en liten orkester/dansgrupp som kommer först hem till dig bruden, inviger dig för du ska bli brud och följer dig ner mot bilen till kyrkan, sen i kyrkan har vissa zaffe där dem "dansar" in med den låten ni väljer till kyrkan, och sen invigningen i restaurangen (eller lokalen) som dem kommer in med antigen mannen först o sen bruden eller dem tillsammans, man bestämmer själv och även där har man valt låtarna då.. haha, urmysigt! Kanske mer av en libanesisk tradition?

    Har du ingen bild på din klänning Meis? Det vill jag se! Betalar ni själva för bröllopet eller är det hans föräldrar? han själv kanske? man vet ju aldrig hur alla följer traditionerna nuförtiden =)

    Jag funderar på att köpa den där Liposinol för att gå ner i vikt, piller som binder fett efter varje måltid och gör så man äter mindre, det kan jag behöva för att gå ner mina kilon! Har gått ner 2kg nu, har 2mån på mig innan Libanon resan

  • Mirey

    Chris, jag ska kanske träfa en vän snart, sen ikväll ska jag träffa Shabbe o han ska ge mej inbjudningskorten!! Han hämtade ut dom igår... Håller med dej man vil inte sminka sej sj fastän man kan sminka fint. Bara pressen att d måste va perfekt skulle jag inte klara av!! Ja jag kommer va fett stressad, får fjärilar i magen nu.

    Meis, d kan va mkt möjligt. Om jag inte minns fel så va d 450kr per pers de räknade... Vad ska du ha för färgtema?!!

    Zaffe, kolla youtube ;)

  • Mirey

    Chris, jag lär inte ha sån zaffe hahaha!! I Sverige lixom. Men vi ska absolut gå in i lokalen till en zaffe låt... tillsammans!!
    Vafan e d för piller ta inte sånt!!!

  • mrsya

    Chris- ja vi ska ha lite zaffe :) De ska komma hem till mig bara. Funderade på om vi skulle ha dem senare också, men vi skiter i det :)
    Jo jag har bilder på klänningarna (det är två..haha har beslutsångest), den ena fanns redan i butiken, de hyr ut den, och den andra är beställd, måste testa båda och avgöra sen. Bilder ska finnas på min sida, om jag gjort rätt.
    Det är i princip jag och han som betalar. Hans föräldrar är pensionerade så jag tror inte de sitter på så mkt :) Han har en äldre bror som är tät som vi ska låna av.

    Mirey- Jag ska ha klassiskt och romantiskt rött.
    Men jag har ett bekymmer, som jag egentligen lagt bakom mig. Min svägerska ska vara tärna (jag har inte valt det, de har det som familjetradition) och hon köpte klänning utan att kolla med mig, och den är typ lila. Först tänkte jag ändra tema, till lila, men sen täntke jag: jag skiter i henne, jag kör mitt race. Folk kommer fatta att det är hon som är knas...

  • Mirey

    Meis, Va e d för klänning du har beställt? Måste inte du betala extra för den om du ska ta den som de redan har i butik? Visa klänningarna!!!

    Men vafan gjorde hon d för? Jag gick i fredags runt med min svägerska o köpte en tillsammans lixom... lila =) Din svägerska kan va en av mina tärnor hahaha! Men asså, tänkt absolut inte på d!! Jag ville juh först att tärnorna skulle ha peach (temat, tror jag haha!) men sen spårade d ut till lila... o jag kommer nog inte ha lila som tema... först va jag emot d, ville att de skulle ha samma som temat... men d blir väl ändå fint? Allt behöver juh inte matcha har jag kommit fram till?!

    Hur gamla e ni Meis?

  • Mirey

    Ja då va d nog bara jag här! SKa kila iväg nu. Hörs senare tjejer! Kramar.

  • mrsya

    Mirey- Du får absolut ta henne som din tärna :P Hon är inte så rolig haha. Nej men jag håller med dig, allt behöver inte matcha. Har släppt det nu. Hon får göra som hon vill. INte värt att tjafsa om liksom.
    Butiken jag beställt ifrån är min kompis mammas. Hon har sagt att om jag beställer en klänning så måste jag inte köpa den utan jag får hyra den, och den som hon redan har, den finns ju redan som uthyrningsklänning.

    Jag fyller 25 (-85:a), 2 dagar innan bröllopet, och han fyller 27 i år (-83:a). Ni då Mirey?

    JAg har lagt upp bilder på klänningarna, syns inte dem?

  • Mirey

    Meis, haha vrf e hon ej rolig? Ska ni åka på smekmånad sen? Hur länge har ni vart ihop o hur träffades ni?!

    Jag e 25 o han 28, vi fyller 26 o 29 i år.... OOOH MYYYYY GOOOOOOOOOD!! Vad hemskt d där såg ut o lät!! Fyfan jag dör... iaf... vi ser ut som 20, 23 typ hahahaha!! Får leva på d.
    Vad gör ni annars vad jobbar ni med?

    Ska se om man kan ser klänningarna...

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3