• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Alexxxi

Åhh va härligt, vinprovning i Kefraya! Låter så lyxigt=) Hur känns d att vara gift med en libanes? Har du vant dig vid alla traditioner och måsten, hehe?

• Zouzou

Ja hoppas kunna åka dit, vi har tänkt på det ett tag :)

Tror jag vant mig rätt bra faktiskt! Allt med släkten o så har gått väldigt smidigt. Det är väl mer med dom praktiska sakerna. I Norden har jag alltid varit så självständig o så men här är jag mer beroende av Joe.Och att det händer en massa oväntat ALLTID :D fast det är charmen också, ett härligt levande ställe och alltid nåt att göra :)

Trevlig helg tjejer!

• Zouzou

Tror jag vant mig rätt bra faktiskt! Allt med släkten o så har gått väldigt smidigt. Det är väl mer med dom praktiska sakerna. I Norden har jag alltid varit så självständig o så men här är jag mer beroende av Joe.Och att det händer en massa oväntat ALLTID :D fast det är charmen också, ett härligt levande ställe och alltid nåt att göra :)

Trevlig helg tjejer!

• Zouzou

Trevlig helg tjejer!

• Mirey

Hej tjejer!!

Jessica, jag tycker d blir fint med dom färgerna!! Men som sagt, lite silver inte allt för mkt!! Jag hade tänkt att lägga in liiiiite guld (ja Alex!) pga inbjudningskorten!

Heidi, d låter bra med musiken så kan ni bestämma allt själva!
    Ja d e juh ett helt annat liv där nere, men d e kul! Man kan aldrig känna sej ensam iaf...

Igår va jag o min svägerska o kollade i massa brudaffärer, hon skulle köpa en klänning. Hon hittade en jättefin klänning, Maggie Sottero! Sen va vi på Shabbes kusins förlovningsfest. D va stort, som ett bröllop fast mindre människor haha men jättekul! Lärde mej massa dabke danser snabbt, folk blev förvånade haha! Nu kan jag knäcka på bröllopet!

Idag ska jag jobba stängning, imorn ska jag jobba på dan!

Trevlig helg på er!

• Mirey

förrästen, jag klarade tentan!!! e så jävla glad!

• JG x 2

GRATTIS!!! till den klarade tentan!!!

Jag skall nog ha rött tema, hittade en riktigt fin färg igår till min tärnas klänning... Dock finns inte den klänningen hon vill ha i rött... suck!

Kollade blommor igår med, jag fick en j*vla massa gjort igår rent sagt. Kom fram till en en droppformad bukett med röda rosor och ytterst lite brudslöja, klassiskt vacker. Och sen till det och lite silver pärlor och lite silver strån till det.
    Kommer vara relativt yvig men ändå kompakt. Nu skall jag bara framföra det till de grekiska floristerna... undras hur det skall gå...

Hittade även en "festklänning" till att ha på mig på mottagningen efter bröllopet. Enkel och fin och framför allt fullt dansbar, I like ALOT!!!
    Funderar på om jag skall gå och beställa den nu efter jag druckit kaffe och tagit en cigg!!! :S

• Mirey

Tack =D

Men måste din tärnas klänning va i samma färg som temat? Jag ville juh ha så i början men blev ej av. Mina ska nog ha lila klänningar o jag vill juh ha peach på blommorna tror jag.

Buketten låter jättefiiin!

Ska du byta om efter kyrkan lr?!

• JG x 2

Jag vill ha tärnan i samma färg. Men vi får se hur det blir. Tror det kanske det blir för rörigt med färgerna annars.

Jag tänkte byta om under festens gång, typ efter huvudrätten eller något likande, men är inte helt säker!

• Mirey

Men vrf har tärnan valt en färg o inte efter de färgerna du ska ha på tema?

Näää jag tycker du ska ha kvar din klänningen tills du kommer hem ;) Det är ju d som e hela grejeeen!! Vet att d inte e lätt o dansa haha men man får kämpa! Min klänning e iofs inte sååå stor som din (finns i galleriet) men den är tung!!

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3