• Chris24

    Orientalisk Bröllop! Del 3

    Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

    Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

    Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

  • Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • JG x 2

    Nä girls... off to work... kort dag idag förhoppningsvis..,
    Kram på er alla så länge

  • mrsya

    Jessika- Hoppas ni slipper ställa in och att dina föräldrar hänger på. Ja, jag tycker faktiskt att det är kul med många gäster. Huvudsaken att det inte blir trångt, och det har jag kollat upp att det inte blir :)

    Chris- ja vi har skurit ner, tro det eller ej :)
    Libanon, spännande, då kan det inte gå fel med smink o hår ;)
    Blir det två bröllop? Marocko också? Lyxigt :)
    Min hy är inte den bästa, ibland är det bättre, ibland sämre. Men den är inte svår att sminka. Jag sminkade mig hos make up store en gång när jag var gäst på ett bröllop. Under festen så kletades sminket ihop. Det var dock mkt varmt den dagen både ute och inne. Men fan, jag vill inte ha det så om jag ska vara brud. Det ska hålla även om jag bastar :P

  • Chris24

    ha en bra dag Jessika! Hoppas ni kommer fram till nåt bra och lönsamt för er alla till bröllopet med dina föräldrar!

  • mrsya

    Chris- Jag kan/vill nog inte sminka mig själv, tror jag kommer skaka som ett löv :P

    Mirey- Jag hade också hellre valt Mona Lisa men tror det blir för litet tyvärr :(
    Dessutom har Fadi och Najib (hans kollega) sagt att de ska göra om mkt i lokalen, fixa banderoller/tyg i taket (ni fattar), förbättra konditioneringen, byta belysning till spotlights samt placera brudparet på andra sidan (där sångaren brukar stå) och göra större och finare bakom brudparet.
    Att det skiljde 50 tusen, shit! När hade ni pratat med Fadi om priserna?

  • Mirey

    Chris, din lilla kämpe!! Håller med om att d inte skulle se bra ut, men samtidigt om du verkligen inte kan så kan du lixom inte... men d e bra att du går dit o visar framfötterna även om du e sjuk, iaf i början ;)

  • Chris24

    Meis, usch det vill du verkligen inte! Fan,tänk om sminket kletar ner sig liksom, på ens dag, uuurk, haha! Därför vi har bröllopet i Sep i Libanon, så det inte blir för varmt

    Vi har vårt bröllop den 25:e sep i Libanon, lördagen efter, den 2:a okt har vi vår bröllopsfest i Marocko så vi är glada med detta Meis Vi får ju stöd från mina föräldrar och hans pappa ordnar allt i Marocko så vi lyxar till det, en gång i livet du vet! Vi har som Mirey har här i Sverige, någon som fixar allting till oss, vi ska dock ner den 28:e mars och ordna klart och godkänna allt såklart innan vi säger Ja för viglsen och så i Libanon. Jag längtar såklart!!

    Men kolla med Jano som Alex har rekommenderat till mir, hon verkar superbra! Kolla med Mirey så kan ju hon maila dig uppgifterna?

    Men jag gillar också stora bröllop, det blir liksom en riktig stooor festkänsla! Ska ni ha zaffe också?

  • Mirey

    Meis, jag förstår att kan bli lite trångt i Mona Lisa.
    Juste, luftkonditioneringen, d finns typ ingen i kyrkans lokal har jag hört... folk svettas som grisar. Hoppas d gör nått åt d! Tyckte oxå att platsen för honnörsbordet borde va där sångaren står hehe. Men alla ändringar låter super juh, kommer bli jätte fint!
    Vi träffade Fadi o Najib i aug-okt typ... mm d e mkt pengar asså.

    Jag va där på en förlovning i fredags, i den lilla lokaen ovanför där ni ska ha festen! Tänkte att nästa gång jag kommer hit, kommer jag komma dit som BRUUUUD!!

  • Chris24

    Nej, jag kan sminka bra, jag hade nog kunnat sminka mig själv faktiskt men jag vill inte för jag vill känna mig lite mer glamour och speeeecial Din dag liksom som brud med allt detta!

    Mir gumman, du kommer o stå där som bruuuuud! MY GOD!! Jag kan se hur nervös du är och STRESSAD för att nåt ska gå fel, herregud jag kan se det framför mig!! hahaha, stressa mindre kvinna!!

    Nej, som jag sa igår Mir, jag visar framfötterna och jag försöker och visa dem att jag är intresserad o ska bli TL hela tiden..
    Va gör du idag Mir?

  • mrsya

    Chris- Ja verkligen lyxigt, som du säger, en gång i livet, what the hell :)
    Ang. smink, verkligen, man vill INTE se ut som "hej kom o hjälp mig" på den stora dagen. Vi har också en som fixar det mesta åt oss, känns skönt!
    Jo jag ska höra med Mirey hur det går med provsminkningen. Tar gärna emot goda råd.
    Vad menar du med zaffe, känner verkligen igen det :/

    Mirey- Ja precis, ändringarna låter super. Ser fram emot o se alla förändringar sen. OKej, ni träffade de senare än oss. Jag tror att vi fått billigare pris. För vi pratade med de typ för ca 1 år sedan. Sist vi pratade med dem så sa dem att det är dyrare nuförtiden..KAn hända att det blev dyrare efter vår bokning.
    Ja visst är det läskigt...känns som att gången fram till altare är suuuuperlång..

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3