• Martinaa

    JUNI 2010 nr 4

    Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

    Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

    Okej, då kör vi!

  • Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Vi2010
    jättejättemycket skrev 2010-02-21 09:16:54 följande:
    Nån som kan hjälpa mig med "namn på färg"Vi ska ha färgtema: Vitt, silver och lila.Problemet är att jag inte vet vad den lila färgen kallas.Lavendel? syren? Ljung?Vi vill alltså ha en ganska varm och rätt så ljus lila färg. Inte skarp lila. Mer som syrener...inte dom blå utan dom rosa/lila. Nån som förstår hur jag menar? Nu tjejer, nu närmar det sig...4 månader kvar.Jag får lite ångest när jag ser hur långt ni alla har kommit...=) ///N
    Vi gifter oss också 19 juni och har lila/vitt/silver som tema :)
    Den lila vi ska ha verkar vara samma som du är ute efter namnet på, jag kallar den för ljung.
  • miaik

    HK8:

    Haha, min hubby har gömt undan min vigselring för att jag inte ska nöta på den för mycket. Har lyckats tjata mig till att få använda den typ 3 gånger á 10 min.. :)
    Jag vet ju att han har rätt men jag gillar den så mycket och den passar så bra på mig.. haha.

    Har ständigt mardrömmar om att han tappar bort den/ glömmer den hemma och inser det när vi landar i Thailand (där vi ska gifta oss)

  • yatzy86

    Herregud denna tråd har jag ju helt missat om det är någonstans jag ska vara med så är det väl här!! :D

    Vi gifter oss den 5 Juni :D

  • HK8

    miaik: Jag får inte prova min ring längre, jag tjatade och tjatade förra gången (som också var den sista) men han sa ett bestämt NEJ! Tillslut fick jag prova den och jag LOVADE att det var sista gången innan bröllopet.
    Jag ska fråga EN gång till innan bara, för jag måste ju veta så att den passar då också, kanske har gått upp eller ner i vikt så att jag inte kan ha den sen?! Hehe.. Alltid något att skylla på :)
    Den 3/3 är det 100 dagar kvar för oss som gifter sig de 12/6! Vilket bara är några stycken? Det är ju alldeles snart!

  • HannaoMarkus

    Jag har en fundering! Jag hade tänkt sjunga en sång på bröllopet till Markus...utan att han vet om det. :) Detta är något jag är livrädd för men jag vet att han kommer att älska. Men jag vill ju inte sjunga en tråkig sång om jag nu ska sjunga. Vill sjunga en sång som verkligen har talande text och som är fin och kanske inte för svår att sjunga. Tänkte om någon här har tips på sånger??
    Jag har själv funderat på from this moment...men jag gillar inte hela den låten...texten är HELT UNDERBAR...men den är lite skrikig...ingen som hört den i något annat utförande?

  • Martinaa

    Hanna:
    En väldigt fin och passande låt är ju Sonja Aldéns Du är allt (sök på Youtube om du inte hört den) som är som klippt och skuren. Dock är den lite uttjatad redan, men om den är ny för er funkar den ju bra :)

    Tina Arena och Marc Anthony gör en duett ihop som heter "I wanna spend my lifetime loving you". Längesen jag hörde den så vet inte om den går att framför själv?

  • HannaoMarkus

    Tack Martinaa! :)

    Sonja Aldens låt är ju helt underbar i texten också. Älskar speciellt den sista versen. :) Men jag tycker den är lite smörig...fast det kanske beror på vem som spelar och hur dom spelar?!
    Haha...eller så är jag bara för kräsen! :)

    Jag ska kolla upp den andra låten! :)

  • Plutten2010

    Jag har aldrig direkt gillat Ulf Lundell men vi ska ha Kärleken förde oss samman under vigseln. Har fastnat för den riktigt ordentligt och texten är väldigt fin.. =)


    HannaoMarkus skrev 2010-02-22 20:54:36 följande:
    Tack Martinaa! :)Sonja Aldens låt är ju helt underbar i texten också. Älskar speciellt den sista versen. :) Men jag tycker den är lite smörig...fast det kanske beror på vem som spelar och hur dom spelar?!Haha...eller så är jag bara för kräsen! :)Jag ska kolla upp den andra låten! :)
  • HannaoMarkus

    Gillade inte heller den med Ulf men lyckades hitta en länk på youtube där det var en kvinna som sjöng och den var ju jättefin. Vacker o kärleksfull utan att bli för mycket. :)

  • Plutten2010

    Exakt! Vi ska också ha en kvinna som sjunger den i kyrkan och det kommer bli perfekt!

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4