• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • MittiPrickBrud

    Jajamensan, nu har jag träffat sötaste Cantaton!
    Det var trevligt och givande tycker jag! Får se vad det kan leda till... Gotjejen, tack för "dejten" !

    Jag funderar också på VV som viktmetod. Det är mycket som lagt sig till rätta lite väl stadigt på min 160 cm kropp och jag behöver få bort dem! Har stor kunskap (tycker jag!) om bra mat, men lyckas ändå gå upp mer o mer för vart år som går. Nu ska det bli ändring.

    Kram o på återhörande!

  • MittiPrickBrud

    ...hm.. kanske min röst passar bäst för jazzlåtar...

  • Aleta

    Då kan vi sjunga duetter.


    MittiPrickBrud skrev 2010-01-20 18:24:55 följande:
    ...hm.. kanske min röst passar bäst för jazzlåtar...
  • Aleta

    Jaha, nu har vi hittat en häst. Jag menar verkligen hittat!
    När jag skulle skjutsa dottern till minimusikalträningen så stod det en liten shettis utanför garaget.
    Det var en svart hingst med jättelång man, han hade väl känt doften av våra ston. Efter en hel del pyssel lyckades jag fånga honom och sedan var det bara att kasta sig i bilen och iväg. Mamma ringde polisen under tiden.

    Nu har jag pratat med en granne som också har häst och hon tror att det är samma hingst som var här för några år sedan. Den gången fångade hon in den, men ingen hörde av sig. Tillslut åkte de runt och letade och hittade ett ställe (nästan 2 mil bort) som hade shettisar. När de frågade om de inte saknade en så sa de: "Va, lever han? Vi trodde att han hade blivit träffad av blixten."

    Hur konstig är man om man inte ens letar efter sin häst? Eller åtminstone ringer polisen och säger att den är saknad?

    Jaja, han har mat och vatten och nu vet jag ungefär var ägaren bor...Får se om jag lyckad få tag på människan.

  • Frulle

    Men gud! haha..
    Ja det lär ju inte vara varje dag man HITTAR en häst!


    Aleta skrev 2010-01-20 19:53:01 följande:
    Jaha, nu har vi hittat en häst. Jag menar verkligen hittat!När jag skulle skjutsa dottern till minimusikalträningen så stod det en liten shettis utanför garaget.Det var en svart hingst med jättelång man, han hade väl känt doften av våra ston. Efter en hel del pyssel lyckades jag fånga honom och sedan var det bara att kasta sig i bilen och iväg. Mamma ringde polisen under tiden.Nu har jag pratat med en granne som också har häst och hon tror att det är samma hingst som var här för några år sedan. Den gången fångade hon in den, men ingen hörde av sig. Tillslut åkte de runt och letade och hittade ett ställe (nästan 2 mil bort) som hade shettisar. När de frågade om de inte saknade en så sa de: "Va, lever han? Vi trodde att han hade blivit träffad av blixten."Hur konstig är man om man inte ens letar efter sin häst? Eller åtminstone ringer polisen och säger att den är saknad?Jaja, han har mat och vatten och nu vet jag ungefär var ägaren bor...Får se om jag lyckad få tag på människan.
  • Aleta

    Jag blev jätterädd först! Det var något svart som stod och lurade i mörkret, jag trodde att det var en hopkrupen människa.


    Frulle skrev 2010-01-20 19:58:08 följande:
    Men gud! haha.. Ja det lär ju inte vara varje dag man HITTAR en häst!
  • dfk

    Sonja, det är 9-åringen som har börjat. Jag tror det kommer att passa henne väldigt bra, att få utlopp för olika karaktärer och känslor. Vad kul, att du också har spelat teater.
    Förresten så känner jag igen mig mycket på morgonkaoset som du beskrev hemma med barnen. Nu händer det mindre sällan, då de blir större och större. Man vill ju inte börja dagen med konflikter...

  • Aleta

    Visst är det helt otroligt!
    Nu har jag kollat på eniro.se och det finns ungefär 15 som bor i byn där vi tror att den hör hemma. Jag ringer imorgon och frågar om någon vet vem som har shettisar som de inte saknar...


    passionsblomman skrev 2010-01-20 20:00:19 följande:
    Aleta: Träffad av blixten?
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången