• elinile

    Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?

    Fler än jag som har svårt att låta bli kakor, godis o annat gott trots att jag så gärna vill gå ner i vikt... Känner mig helt hopplös... Ingen karaktär för fem öre!

    Jag vill ner iaf 7 kilo. Någon som känner igen sig o vill följas åt o peppa varandra på vägen??

  • Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?
  • elinile
    Tausen skrev 2009-11-25 16:55:35 följande:
    Visst är man bra på att hitta anledningar som gör att man "får" äta lite sött hela tiden: Idag har jag varit så duktig...men det är ju så synd om mig...en kaka gör inget...efter denna ska jag sluta helt...m.m. m.m.
    Kunde varit jag som skrev det där...
  • kaksmulan

    ahhhh va jag är sötsugen!!!!!!!!!!! vet de finns kakor i skåpet, en inre kamp pågår just nu en halva skriker jag vill jag vill den andra halvan gör allt för att kämpa emot!!!!
    Jag är sååå duktig att tänka att EN kaka är inte så farligt men sen blir jag bara ännu mer sugen och helt plötsligt har jag smygit i mig ytterligare en kaka!

    Nej jag får inte måste låta bli...vill ju VERKLIGEN VERKLIGEN gå ner i vikt tills de är dax att klä sig i en vacker brudklänning!!!

  • Tausen

    Tänk på dig i din fina klänning...utan mage!!
    Elle ännu bättre på bröllopsnatten då man inte kan dölja nåt..


    kaksmulan skrev 2009-11-26 09:18:36 följande:
    ahhhh va jag är sötsugen!!!!!!!!!!! vet de finns kakor i skåpet, en inre kamp pågår just nu en halva skriker jag vill jag vill den andra halvan gör allt för att kämpa emot!!!!Jag är sååå duktig att tänka att EN kaka är inte så farligt men sen blir jag bara ännu mer sugen och helt plötsligt har jag smygit i mig ytterligare en kaka!Nej jag får inte måste låta bli...vill ju VERKLIGEN VERKLIGEN gå ner i vikt tills de är dax att klä sig i en vacker brudklänning!!!
  • Tausen

    Vad DÅLIG jag är! Tog en ruta choklad av bara farten...Nää nu ska jag iväg och träna, får springa lite extra på löpbandet så jag blir av med den igen..

  • kaksmulan

    Tausen skrev 2009-11-26 10:14:35 följande:


    Tänk på dig i din fina klänning...utan mage!!Elle ännu bättre på bröllopsnatten då man inte kan dölja nåt..
    Tack nu har man ju två saker att kämpa för se snygg ut i klänning och utan klänning hade tänkte på de förut hihihi
  • kaksmulan
    Tausen skrev 2009-11-26 10:17:42 följande:
    Vad DÅLIG jag är! Tog en ruta choklad av bara farten...Nää nu ska jag iväg och träna, får springa lite extra på löpbandet så jag blir av med den igen..
    ja vanan att bara ta bara för att det finns...hopplöst... borde tömma alla skåp på gosaker så man inte KAN ta bara för att de finns.
    Men du är ju duktig som ska i väg och träna själv får de bli en promenad innan jobbet
  • elinile

    Ja, det är precis likadant för mig. Har jag tagit en kan jag lätt trycka i mig många fler, för man blir bara mer sugen... Nu har jag lyckats hålla mig 2 hela dagar utan vare sig kakor eller godis! Jag är stolt över mig själv!!

    Försöker också tänka på klänningen så fort jag blir sugen, men det har inte funkat så bra än. Måste verkligen tänka mer på det, för jag VILL INTE se ut så här 15 maj!!!


    kaksmulan skrev 2009-11-26 09:18:36 följande:
    ahhhh va jag är sötsugen!!!!!!!!!!! vet de finns kakor i skåpet, en inre kamp pågår just nu en halva skriker jag vill jag vill den andra halvan gör allt för att kämpa emot!!!!Jag är sååå duktig att tänka att EN kaka är inte så farligt men sen blir jag bara ännu mer sugen och helt plötsligt har jag smygit i mig ytterligare en kaka!Nej jag får inte måste låta bli...vill ju VERKLIGEN VERKLIGEN gå ner i vikt tills de är dax att klä sig i en vacker brudklänning!!!
  • fansanb

    Hänger gärna på här! Måste få gnälla av mig lite..:)
    Förlovade oss i augusti och planerade då att gå ner 3-5 kilo inför bröllopet. Nu har jag istället gått upp 5 kilo sen den dagen!! Så nu jag har ännu mer att gå ner och mindre tid att göra det på.. Suck..!!
    Köpte äntligen gymkort häromdagen iaf, men åkt på en förkylning direkt efter:(

  • ActDontTalk

    elinile - jag känner precis som du! jag KAN inte se ut såhär den 15 maj, för då skulle jag se ut som en stoppad korv i klänningen. Och än är det nästan för långt fram till bröllopet, för det känns bara som en hägring.

    skulle köpt ett kort till simhallen i veckan, men vaccinet satte verkligen stopp för det. det går ju inte simma när man har ont i armen.. men nästa vecka banne mig. då ska jag ta tag i det. vad hade inte varit härligare än att ha en snygg rygg och en slimmad midja i klänningen liksom?

Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?