• elinile

Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?

Fler än jag som har svårt att låta bli kakor, godis o annat gott trots att jag så gärna vill gå ner i vikt... Känner mig helt hopplös... Ingen karaktär för fem öre!

Jag vill ner iaf 7 kilo. Någon som känner igen sig o vill följas åt o peppa varandra på vägen??

• Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?
  • elinile

Gick en långrunda innan hämtning på dagis idag igen. Har hittills gått 6943 steg idag... Men det måste bli många mer ju!
    Tyvärr slarvade jag lite vid lunch nu och tog en kaka, men det kändes inte alls bra... Säger som kaksmulan, ni dök upp i huvudet på mig. Får nog försöka få er att dyka upp innan jag tar något nästa gång...

MsMinelli: Jag väger mig bara en gång i månaden, passar på när lilltösen är på bvc. Hittills har jag mest bara stått still på samma vikt, vilket jag är lite imponerad av ändå eftersom jag vräkt i mig sista tiden. Men det är väl amningens hjälp. Tänk om jag ätit nyttigt istället... Lätt o va efterklok!
    Smidigt för dig med gångavstånd till jobbet o ha friskis så nära. AVIS!!!

• kaksmulan

nu har jag laddat kylskåpet med massa goda frukter bra att ha till hands
    Förr gjorde jag ofta fruktsallad med kanel på super gott att äta då man är lite sugen på något på kvällen

• elinile
    kaksmulan skrev 2009-11-11 18:50:34 följande:
    nu har jag laddat kylskåpet med massa goda frukter bra att ha till hands Förr gjorde jag ofta fruktsallad med kanel på super gott att äta då man är lite sugen på något på kvällen
    Bra tips!!

Förresten... Vart tog alla vägen??
  • Zephiennia

Jadu, bra fråga!
    Själv har jag gått en 45 minuters promenix med hunden i rask takt så här på kvällen. Är ganska gött både att få motionera och att veta att hunden är trött och go när man kommer hem.

• lillalyckan

Behöver ni en till i ert lilla gäng? Jag skulle också vilja vara med nämligen Vi skulle gifta oss 2011 var det tänkt men nu har vi flyttat det så att det blir redan om ett år! Och jag som tänkte att jag har gott om tid att gå ner i vikt på! Stod framför fiket på jobbet och fudnerade på vilken choklad jag skulle äta när jag insåg att jag bara har lite drygt ett halvår på mig att gå ner de där tio kilona jag inte vill bära på längre! Stressed out! Så nu har jag börjat med Modifast. Inte helt och hållet men när jag jobbar så försöker jag klara mig på pulver iaf. Juni-juli vill jag köpa klänningen så då vill jag vara färdigbantad!

• Maldita

Jag vill också gå ner ca fem kilo. Jag är inte överviktig men har lagt på mig fyra kilo bara sen i somras. Det oroar mig lite att jag tycks ha lagt till mig med dåliga vanor. Vi gifter oss i Juli 2010 så det är ju ett tag kvar men vill komma igång nu innan jul så att jag inte i januari plötsligt har 8 kg att gå ner istället för fyra-fem... Såå, ökade promenader med vovven är vad som gäller nu!

Mina största frestelser är chips, öl, vin och nötter. Samt kvällsmys framför tv.n. Svårt att bryta och det är ju så förbaskat tråkigt att inte krypa upp framför tvn med sambon kl åtta och tugga på något gott... Speciellt nu när hösten har kommit med mörker och kyla. Men nu äre slut med det!

• 1 Grevinnan

Vi får försöka peppa varann!! Gå ut och gå istället, då kan man inte äta på nåt, men det är jäkligt svårt när man sitter i soffan framför TVn. Ett tips istället för chips och jordnötter är att äta coctailtomater, naturella nötter och frön, tranbär, torkade aprikoser och att göra avokadodipp och dippa morätter, gurka etc som inte är så mkt kalorier i.
    Oftas vill man ju bara ha nåt att nibbla lite på.
    jag brukar köra på dessa grejer, men när min blivande öppnar en påse lantchips är det svårt att stå emot.
    Eller om vi köper kebab, då tar jag kebab med sallad eller ris, han tar alltid pomme.
    Jag är inte tjock, men har gått upp 10 kg sen vi träffades för 3,5 år sedan... då var jag iofs väldigt smal, men ändå.

Jag kan rekomendera GI-metoden, vi äter mest Gi och kör en "kur" ibland utan kolhydrater, det hjälper.

Jag slutade helt med bröd och drog ner lite på alkoholen och gick ner 2 kg på en månad.

Det går! skam den som ger sig!

• majsan801

GI är kanon har också kört "kurer" ibland eller avgiftning som jag kallar det. Då kör jag stenhårt utan kolhydrater i 1v och brukar gå ner ca 5kg på det. Nu har jag gått upp eftersom jag födde barn för 3 månader sen. Så min plan är att kura snart men det får bli efter nyår när alla frestelser lagt sig.

• elinile
    majsan801 skrev 2009-11-13 10:18:55 följande:
    [citat]
    GI är kanon har också kört "kurer" ibland eller avgiftning som jag kallar det. Då kör jag stenhårt utan kolhydrater i 1v och brukar gå ner ca 5kg på det. Nu har jag gått upp eftersom jag födde barn för 3 månader sen. Så min plan är att kura snart men det får bli efter nyår när alla frestelser lagt sig.
    [/c

5 kg på EN VECKA?? Jag vill också! Kanske inte så bra nu när man ammar... Vad äter du under den där veckan?
  • elinile

Har inte varit särskilt duktig idag. Stora tösen går inte på dagis på fredagar så det blev ingen promenad dit o dessutom behövdes det städas idag, så det passade jag på att göra medan båda sov en stund. Men ikväll har det varit "fredagsmus" på hög nivå (stora dottern säger mus i stället för mys... ), chips, popcorn, godis o kladdkaka. Vi hade lite kompisar här. Men nu blir det inte mer sånt den här helgen!! Ska försöka iaf. Har ju varit väldigt duktig i veckan måste jag säga. Inte ätit alls mycket mot vad jag brukar.

Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?