• Cltsp

    50-tals temat rullar vidare

    Halloj! Den gamla tråden var stängd så jag tog initiativet till en ny! :) Här kommer alla länkar igen som fanns i den gamla tråden

    Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.h...

    Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

    Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

    Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

    Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

    Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

    Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

    Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

    Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-30 11:40
    www.thevintageweddingdresscompany.com/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-10 10:38
    50s-style-wedding.blogspot.com/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 21:55
    offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

  • Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare
  • KajsaKakan

    ActDontTalk - ett tips är att Iron and Wine har gjort en jättefin aukustisk cover på Such Great Heights. Kanske kan funka som inspiration för eventuell solist?

  • Junebug

    Vi gillar också Frank Sinatra och har funderat på 'It had to be you' eller 'I get a kick out of you' att dansa första dansen till (beroende på vilken typ av dans vi kör).
    Men jag älskar också Ella Fitzgerald och det lutar därför åt att vi kommer dansa swing till hennes 'cheek to cheek'.
    Det är så svååårt när det finns så många bra låtar! :)

    En kompis till oss är en fenomenal jazz-saxofonist och han har lovat att spela i kyrkan. Funderar på vilken låt bara.. Kanske 'close to you' med carpenters. Och som utgångslåt blir det nog 'all you need is love' eller 'when I'm 64' med Beatles.

    A kiss to build a dream on med Louis Armstrong är också bra!

  • Cltsp

    Frank Sinatra är verkligen jättebra! Vi hade tänkt att ha "Fly me to the moon" men det blev inte så.

    Junebug, dansa till Ella Fitzgerald låter hur mysigt som helst! Passar säkert jättebra in i temat också :D

    Appropå smink, hur har ni tänkt att sminka er?? Jag ville ju ha lite Marilyn-känsla på mitt bröllop med kajal, lösögonfransar och rött läppstift. Jag var och gjorde en provsminkning några veckor innan och fick nästan panik. Jag tyckte det såg jätte överdrivet ut och kände mig inte alls bekväm. På bröllopsdagen sedan så kändes det istället så rätt, när man får på sig allt annat så ser det ju bra ut som en helhet :) bara ett tips ifall ni får panik efter provsminkning haha

  • KatjaB

    "fly me to the moon" har vi också funderat på, eller "come fly with me".

    jag var och provsminkade mig på makeupstore för ett tag sedan, behövde handla lite nytt smink så jag bokade festmakeup där smink ingår i priset. Hon sminkade mig med inspiration av marilyn men inte fullt så pastelligt. Blev riktigt bra och hade bara lösögonfransar längst ut, så att de inte kändes störande. Blev jättefint.


    Cltsp skrev 2010-01-02 10:45:30 följande:
    Frank Sinatra är verkligen jättebra! Vi hade tänkt att ha "Fly me to the moon" men det blev inte så.Junebug, dansa till Ella Fitzgerald låter hur mysigt som helst! Passar säkert jättebra in i temat också :DAppropå smink, hur har ni tänkt att sminka er?? Jag ville ju ha lite Marilyn-känsla på mitt bröllop med kajal, lösögonfransar och rött läppstift. Jag var och gjorde en provsminkning några veckor innan och fick nästan panik. Jag tyckte det såg jätte överdrivet ut och kände mig inte alls bekväm. På bröllopsdagen sedan så kändes det istället så rätt, när man får på sig allt annat så ser det ju bra ut som en helhet :) bara ett tips ifall ni får panik efter provsminkning haha
  • KatjaB

    om nån är intresserad finns 2 bilder från makeupstore sminkningen i mitt galleri (dessvärre bara svartvita) hon sa att de lägger ner mer tid på sminket och sminkar något mörkare så det blir mer "sug i blicken" som hon uttryckte det, sen till bröllopet så att det gör sig bättre på korten osv.

  • Junebug

    Jättesnygg sminkning!

    Var inne på din sida och kikade, och jeeesus vad mycket ni har hunnit med redan! vi gifter oss 1 ½ månad senare men har inte gjort hälften av vad ni har.. :)
    Bör man boka smink, tårta etc redan nu? Vad sa de när du bokade, var du ute i god tid eller hade de redan fått andra förfrågningar?


    KatjaB skrev 2010-01-02 12:25:17 följande:
    om nån är intresserad finns 2 bilder från makeupstore sminkningen i mitt galleri (dessvärre bara svartvita) hon sa att de lägger ner mer tid på sminket och sminkar något mörkare så det blir mer "sug i blicken" som hon uttryckte det, sen till bröllopet så att det gör sig bättre på korten osv.
  • KatjaB

    de garvade lite och sa att jag var tidigt ute
    Grejen var att jag skulle uppdatera sminkväskan så jag passade på att få en sminkning och då testade vi nåt i stil med vad jag vill ha till bröllopet för skojs skull, så då bokade vi samtidigt tid för sminkning till bröllopet och när det var gjort tänkte jag att det är lika bra att boka tid för frisör också så att skönhetsbiten är klar.


    Junebug skrev 2010-01-03 21:47:23 följande:
    Jättesnygg sminkning! Var inne på din sida och kikade, och jeeesus vad mycket ni har hunnit med redan! vi gifter oss 1 ½ månad senare men har inte gjort hälften av vad ni har.. :)Bör man boka smink, tårta etc redan nu? Vad sa de när du bokade, var du ute i god tid eller hade de redan fått andra förfrågningar?
  • Lian1972

    Hej alla!

    "Hoppar" in här, min sambo och jag gifter oss oxå den 15 maj! Med 50-tals tema "light". Att jag säger "light" är eftersom vi verkligen verkligen har en tajt budget, typ nästan ingen alls... Så vi tänker försöka göra det bästa med det vi har. Och för det behövs inspiration, a lot of it, så jag är SÅ :) att jag hittade denna tråd!

  • teak

    Sitter och letar någon bolero eller liknande. Är rädd för att det kan bli lite kallt utan något över axlarna.

    Har hittat en bolero som jag tycker verkar vara supersnygg, men priset är ju dyrare än min klänning. FInns på angelinas
    www.angelinas.se/visa_produkt.asp&t=Bolero

    Någon som vet var jag kan hitta något liknande men betydligt billigare.

    Ska ni ha något över axlarna? Vad i så fall?
    Behöver alla tips jag kan få.

  • teak
    Junebug skrev 2009-12-30 13:36:04 följande:
    Vi gillar också Frank Sinatra och har funderat på 'It had to be you' eller 'I get a kick out of you' att dansa första dansen till (beroende på vilken typ av dans vi kör). Men jag älskar också Ella Fitzgerald och det lutar därför åt att vi kommer dansa swing till hennes 'cheek to cheek'. Det är så svååårt när det finns så många bra låtar! :)En kompis till oss är en fenomenal jazz-saxofonist och han har lovat att spela i kyrkan. Funderar på vilken låt bara.. Kanske 'close to you' med carpenters. Och som utgångslåt blir det nog 'all you need is love' eller 'when I'm 64' med Beatles.A kiss to build a dream on med Louis Armstrong är också bra!
    Vi har nog bestämt vilken brudvals vi ska ha.
    Det blir nog tennessee waltz med Patsy Cline




    Tror den kan passa till 50-tals temat och lagom takt.
Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare