• Cltsp

50-tals temat rullar vidare

Halloj! Den gamla tråden var stängd så jag tog initiativet till en ny! :) Här kommer alla länkar igen som fanns i den gamla tråden

Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.h...

Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-30 11:40
    www.thevintageweddingdresscompany.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-10 10:38
    50s-style-wedding.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 21:55
    offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

• Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare
  • KatjaB
    teak skrev 2009-11-28 20:05:49 följande:
    ja det är ju inte dumt ifall man har mamma som är så duktig.Jag får ge mig ut och leta lite och se ifall jag hittar något som passar.Vilken fin bild du har i ditt galleri på sid 2. Jättefin frisyr.Har du köpt flor och hårsmycke färdigt eller ska du pyssla ihop något?
    köper färdigt, iallafall hårsmycket. Vet itne om det blir för mycket med ett smycke på floret jag hittade också, och då är det ju bättre att göra ett själv som blir mycket billigare än att köpa det i mitt galleri för dryga 1000-lappen.

Såg i en tidning förresten en jättefin sjal från lindex i offwhite i gammaldags och romantisk stil som skulle kunna funka att ha över axlarna. 199 kr så det var ju inte så fasligt dyrt heller.
  • teak

jag skulle kunna tänka mig någon liknande "kofta" som det finns på dessa bilder
    www.dollycouture.com/custom_order

Jag funderar även på vad man ska ha på benen, alltså strumpbyxor eller liknande. Vad ska ni ha?

• teak

Var och hälsade på mina föräldrar i helgen och då visade min mamma de handskar hon hade på sitt bröllop 1961. Blev faktiskt lite sugen på att ha dem. Är det någon annan som kommer att ha handskar.

• ActDontTalk

jag vet inte riktigt än, jag har ett par supertjusiga handskar från 60-talet också, som jag köpte från tradera, helt oanvända i originalpåse och lappar och hela kittet. Min blivande tycker det är lite too much, men jag vet inte. Jag tycker det är hemskt flott!

• teak

ska på ikea på fredag, sitter och funderar på dukning och annan dekoration. Passa på att handla där eftersom det är så billigt.
    Hur ska ni dekorera och duka?

Jag har funderat lite på att ha vita dukar, med någon grönt mönstrad tapet som smal löpare längst bordet. Sedan ha värmeljushållare i klarglas med eventuellt gröna värmeljus. Sedan skulle jag nog vilja ha lite vita blommor på bordet också. Hmmm.

• fiffi1985
    teak skrev 2009-11-30 21:27:14 följande:
    jag skulle kunna tänka mig någon liknande "kofta" som det finns på dessa bilderwww.dollycouture.com/custom_orderJag funderar även på vad man ska ha på benen, alltså strumpbyxor eller liknande. Vad ska ni ha?
    [/citat]

jag tänkte nog ha strumbyxor med söm bak på benen, lite pinup känsla
    teak skrev 2009-12-02 20:00:33 följande:
    [citat]
    ska på ikea på fredag, sitter och funderar på dukning och annan dekoration. Passa på att handla där eftersom det är så billigt. Hur ska ni dekorera och duka?Jag har funderat lite på att ha vita dukar, med någon grönt mönstrad tapet som smal löpare längst bordet. Sedan ha värmeljushållare i klarglas med eventuellt gröna värmeljus. Sedan skulle jag nog vilja ha lite vita blommor på bordet också. Hmmm.
    jag har sett ett jätte fint tyg på panduro, mintgrönt med vita prickar. men där är det ju så dyrt med tyg, tänkte kolla på ikea också om jag hittar nåt liknande där.
  • ActDontTalk
    teak skrev 2009-12-02 20:00:33 följande:
    ska på ikea på fredag, sitter och funderar på dukning och annan dekoration. Passa på att handla där eftersom det är så billigt. Hur ska ni dekorera och duka?Jag har funderat lite på att ha vita dukar, med någon grönt mönstrad tapet som smal löpare längst bordet. Sedan ha värmeljushållare i klarglas med eventuellt gröna värmeljus. Sedan skulle jag nog vilja ha lite vita blommor på bordet också. Hmmm.
    Jag håller på och fixar med det där med dukningen. Jag har köpt runda ljusrosa dukar här på BT för bara 400:-, sån jäkla tur kände jag.
    Sen ska jag sy löpare av lakan, och ha glasklara värmeljushållare. Tror de hette galej från IKEA. Sen har jag ljusblå servetter med vita prickar och bordsskyltarna är i samma färg. Jag ska ha filmisar som bordsplacering. Längre än så har jag dessvärre inte kommit. Ni andra då?
  • teak
    ActDontTalk skrev 2009-12-03 11:30:54 följande:
    Jag håller på och fixar med det där med dukningen. Jag har köpt runda ljusrosa dukar här på BT för bara 400:-, sån jäkla tur kände jag.Sen ska jag sy löpare av lakan, och ha glasklara värmeljushållare. Tror de hette galej från IKEA. Sen har jag ljusblå servetter med vita prickar och bordsskyltarna är i samma färg. Jag ska ha filmisar som bordsplacering. Längre än så har jag dessvärre inte kommit. Ni andra då?
    Det låter som du kommit långt i planeringen. Jag köpte åtta paket med GALEJ värmeljushållare på IKEA igår. Räcker inte det, så har jag bekanta som har sådana redan, så jag ska nog kunna låna ihop till önskad mängd. Köpte även vitt dekorgrus som jag ska i botten på ljushållarna och vanliga värmeljus.

Prickiga servetter, vart har du hittat sådana?
  • teak

Fiffi1985: har du hittat några strumpbyxor med söm bak på benen? Det är precis sådana jag också skulle vilja ha. Några tips vart man kan köpa sådana? Vilken kulör ska du ha?

• fiffi1985

såg på sivlettos hemsida att dom har, länk finns i trådstarten.

bor du i stockholm? för jag vet att det finns på beyond retro på åsögatan också. där har dom också MASSOR med underkjolar. var där idag och höll på att svimma! tyll från golv till tak och dessutom står det en skylt om att vill man ha nån annan färg eller storlek är det bara att fråga.

Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare