• Cltsp

50-tals temat rullar vidare

Halloj! Den gamla tråden var stängd så jag tog initiativet till en ny! :) Här kommer alla länkar igen som fanns i den gamla tråden

Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.h...

Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-30 11:40
    www.thevintageweddingdresscompany.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-10 10:38
    50s-style-wedding.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 21:55
    offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

• Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare
  • Junebug

Hej!

Länge sen jag var inne här nu, har också haft fokus på julen och vi gifter oss ju 21 augusti så det är ingen panik direkt.

Ang engelska snapsvisor; var på ett amerikansk/svenskt bröllop i somras och där hade de "översatt" helan går så att de engelsktalande kunde sjunga med, det blev väldigt lyckat! Här är texten:
    Hell and gore,
    shun gop, Father Allan, lallen lay.
    Hell and gore,
    shun gop, Father Allan lay.
    Oh, handsome in the Hell and tar,
    hand, Ay Hell are half and four.
    Hell and gore -
    - Shun gop, Father Allan lay!

Pinupp skrev 2009-12-07 09:02:10 följande:
    ... E det nån som har nån bra snappsvisa på engelska? Vi har gäster från Holland som kommer..
  • Junebug

Make up store har bra smink till bra priser tycker jag! Kan även tipsa om läppstift från smashbox, finns i fina nyanser och håller bra. Mycket handlar nog om hur man grundar, om man kör med primer och hela kitet bör det hålla! Sen får man väl köra lite touch-ups om man nu skulle gråta lite under vigseln.. :)

ActDontTalk skrev 2009-12-17 11:04:23 följande:
    någon som har tips på bra, hållbart smink? jag är särskilt ute efter flytande eyeliner som inte rasar efter två timmar. har provat loreals och hm:s egna, men tycker inte att någon av dem är särskilt bra. lorealen blir liksom glansig, och det ser ut som om man är supersvettig på ögonlocket, och hm:s är ju inte så hållbar.kanske även tips på schysst läppstift i fin färg, rouge, underlag?
  • teak
    Junebug skrev 2009-12-19 12:18:36 följande:
    Make up store har bra smink till bra priser tycker jag! Kan även tipsa om läppstift från smashbox, finns i fina nyanser och håller bra. Mycket handlar nog om hur man grundar, om man kör med primer och hela kitet bör det hålla! Sen får man väl köra lite touch-ups om man nu skulle gråta lite under vigseln.. :)
    jag har även hört att Make Up store gör bra sminkningar, vet dock inte om de gör till bröllop. Fast det borde de ju göra. Jag har bokat håruppsättning hos min frisör och på deras hemsida står det sminkning. Men nu blir jag lite fundersam ifall jag måste står för sminket, någon som vet hur det brukar vara?
  • Junebug

Smink bör sminkösen absolut stå för, har aldrig hört talas om något annat? Men vill du ha lösögonfransar eller någon specifik nyans på läppstiftet kanske du måste köpa själv.
    Får jag fråga vad du betalar för hår & smink? Har ingen koll på vad det kostar, ett par tusen?

teak skrev 2009-12-20 08:47:54 följande:
    jag har även hört att Make Up store gör bra sminkningar, vet dock inte om de gör till bröllop. Fast det borde de ju göra. Jag har bokat håruppsättning hos min frisör och på deras hemsida står det sminkning. Men nu blir jag lite fundersam ifall jag måste står för sminket, någon som vet hur det brukar vara?
  • Cltsp

Jag gjorde hår och smink på samma ställe. Jag tror att min sminkning kostade ca 1000 kr. jag fick stå för lösögonfransarna själv annars ingick allt smink.

• teak

God Jul på er alla. Hoppas julafton och dagarna efter varit bra.

Vet inte om denna fråga varit aktuell här tidigare. Men vilka låtar har ni tänkt att ha på bröllopet. Jag tänker i kyrkan och som första låt (bröllopsvalsen)?
    Kommer ni att ha fortsätta 50-tals temat även i detta valet?

Vi har bestämt en låt, den ska en tjej sjunga i kyrkan, det är Kent och låten Utan dina andetag.

• teak
    ActDontTalk skrev 2009-11-22 12:02:25 följande:
    jag har redan köpt min ring, hittade den jag ville ha och turligt nog var det nedsatt pris på den fram till nyår, så vi passade på redan nu. dessutom har vi inte någon stor budget till bröllopet, annars hade jag lätt kunnat brassa på! ;)
    Har suttit och kollat på Kaplan auktioner. Någon som handlat där? Såg två ringar som jag tycker ser fina ut, men jag är rädd att jag inte tycker någon är fin i verkligheten. Hmmm ...
  • ActDontTalk
    teak skrev 2009-12-26 11:55:59 följande:
    vilka låtar har ni tänkt att ha på bröllopet. Jag tänker i kyrkan och som första låt (bröllopsvalsen)?Kommer ni att ha fortsätta 50-tals temat även i detta valet?Vi har bestämt en låt, den ska en tjej sjunga i kyrkan, det är Kent och låten Utan dina andetag.
    vi ska ev ha strangers in the night som ingångslåt, med frank sinatra, mest för att jag älskar frank. och sen vill jag ha en solist som sjunger postal service - such great heights, och utgångsmusik blir antingen monty pyton - always look on the bright side of life, eller timo räisänen/ maia hirasawa - i got you babe. tror jag? det är så himla svårt!
    vi ska inte ha någon brudvals så det har vi inte tänkt på.
  • teak
    ActDontTalk skrev 2009-12-29 20:57:42 följande:
    vi ska ev ha strangers in the night som ingångslåt, med frank sinatra, mest för att jag älskar frank. och sen vill jag ha en solist som sjunger postal service - such great heights, och utgångsmusik blir antingen monty pyton - always look on the bright side of life, eller timo räisänen/ maia hirasawa - i got you babe. tror jag? det är så himla svårt!vi ska inte ha någon brudvals så det har vi inte tänkt på.
    Vi gillar också Frank Sinatra, så någon av hans låtar har vi också funderat på. Strangers in the night finns också bland våra funderingar, samt it had to be you.
    Jag gillar även earth angel (buddy holly). Men vi funderar på en till sång till vår solist. Svårt.

Som brudvals har vi funderat på Teenesse waltz, den har ju gjorts av jättemånga artister, så vi får se vilken variant vi väljer. Kanske blir någon annan sång.

Psalmer då?
  • KatjaB
    teak skrev 2009-12-20 08:47:54 följande:
    jag ska sminka mig på makeupstore, de tar 1400 för sminkningen och då får man med deras "i do" box med smink så man även kan bättra på brudmakeupen under kvällen, tropr boxen ligger på 8-900 kr egentligen. Så jag tycker det är helt okej.
    Hår gör jag hos frisören som tar 1800 för bara håret, hade hon även sminkat så var det 700 kr till, men då ingår ju inget smink som man får ta med sig heller.
Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare