• Cltsp

50-tals temat rullar vidare

Halloj! Den gamla tråden var stängd så jag tog initiativet till en ny! :) Här kommer alla länkar igen som fanns i den gamla tråden

Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.h...

Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-30 11:40
    www.thevintageweddingdresscompany.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-10 10:38
    50s-style-wedding.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 21:55
    offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

• Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare
  • Junebug

En liknande den du hade, ungefär! :)

Cltsp skrev 2009-11-11 21:07:14 följande:
    vad letar du efter för typ av klänning?
  • Cltsp
    Junebug skrev 2009-11-15 19:54:21 följande:
    En liknande den du hade, ungefär! :)
    Finns det ingen dolly couture klänning du gillar ??
  • fiffi1985

sivletto var jättebra, plus att det finns en riktig butik så man kan prova kläderna också.

vi ska gifta oss i kyrkan vid min sambos morföräldrars landställe och sen ha festen på landet. får hoppas på fint väder för dom har en underbar trädgård.

• ActDontTalk

Cltsp - jag älskar ditt flor! har du gjort det själv?

• Cltsp
    fiffi1985 skrev 2009-11-16 13:16:27 följande:
    sivletto var jättebra, plus att det finns en riktig butik så man kan prova kläderna också.vi ska gifta oss i kyrkan vid min sambos morföräldrars landställe och sen ha festen på landet. får hoppas på fint väder för dom har en underbar trädgård.
    Det låter som ett jättemysigt upplägg :)
  • Cltsp
    ActDontTalk skrev 2009-11-16 21:02:41 följande:
    Cltsp - jag älskar ditt flor! har du gjort det själv?
    Åh tack! Nej jag har inte gjort det själv även om det säkert skulle gå om man är pysslig. Jag har beställt det från prickigkatt.se Jag mailade och berättade hur jag ville ha det och så gjorde de ett efter mina önskemål.

Jag ville gärna ha ett flor som man lätt kunde ta av sig efter middagen så då kändes det som en bra lösning att kombinera det med ett diadem. Jag tycker det är jättefint när man han floret runt om hela huvudet fastsatt med någon dekoration men tycker också att det är snyggast om man har uppsatt hår vilket jag inte skulle ha.

Hur har du tänkt att göra med håret eller med hårprydnader?
  • ActDontTalk
    Cltsp skrev 2009-11-17 21:22:53 följande:
    Åh tack! Nej jag har inte gjort det själv även om det säkert skulle gå om man är pysslig. Jag har beställt det från prickigkatt.se Jag mailade och berättade hur jag ville ha det och så gjorde de ett efter mina önskemål. Jag ville gärna ha ett flor som man lätt kunde ta av sig efter middagen så då kändes det som en bra lösning att kombinera det med ett diadem. Jag tycker det är jättefint när man han floret runt om hela huvudet fastsatt med någon dekoration men tycker också att det är snyggast om man har uppsatt hår vilket jag inte skulle ha.Hur har du tänkt att göra med håret eller med hårprydnader?
    Jag har inte riktigt bestämt mig än med håret. Jag sitter och försöker hitta snygga frisyrer, genom att googla på 50tals kändisar, men det är så svårt att välja! Jag har ganska långt lockigt hår, och kort rak lugg, så jag kan ju inte få till den där snygga bakåtlockade luggen, ala´Marilyn eller så. Men jag funderar på en half-updo, och göra en upptuperad bulle, om man säger så, även om det känns mer 60-tal än 50 tal.
    Birgitte Bardot har ju ganska sköna frisyrer tycker jag annars. Har köpt två olika pärldiadem/tiaror till, men jag skulle hellre vilja ha flor tror jag.

Någon som har tips på hur man kan duka upp runda bord till middagen? Dekoration och sådär. Vi ska köra mycket på pastellfärger, mest rosa och blått. (Och prickigt)

Hur går det för er andra blivande brudar? Hur långt har ni kommit?
  • fansanb

Hej!
    Vilken kul tråd!! Har letat som 17 efter roliga sidor om temat och så har ni ju samlat en hel bunt här! Toppen!:)

• Cltsp
    ActDontTalk skrev 2009-11-17 22:55:08 följande:
    Jag har inte riktigt bestämt mig än med håret. Jag sitter och försöker hitta snygga frisyrer, genom att googla på 50tals kändisar, men det är så svårt att välja! Jag har ganska långt lockigt hår, och kort rak lugg, så jag kan ju inte få till den där snygga bakåtlockade luggen, ala´Marilyn eller så. Men jag funderar på en half-updo, och göra en upptuperad bulle, om man säger så, även om det känns mer 60-tal än 50 tal.Birgitte Bardot har ju ganska sköna frisyrer tycker jag annars. Har köpt två olika pärldiadem/tiaror till, men jag skulle hellre vilja ha flor tror jag.Någon som har tips på hur man kan duka upp runda bord till middagen? Dekoration och sådär. Vi ska köra mycket på pastellfärger, mest rosa och blått. (Och prickigt)Hur går det för er andra blivande brudar? Hur långt har ni kommit?
    Kanske denna brudfrisyr skulle kunna passa dig??
    www.adventuresoflazygirl.com/2008/11/and-finally-the.html
  • teak

åh här vill jag vara med. Vi gifter oss 15 maj och jag gillar 50-tal. Så det blir nog lite inspiration därifrån. Jag har valt en kortare klänning och ska få hjälp att sy en underkjol, så det blir lite härligt lyft i den.
    Ska nog köpa flor på prickig katt, tack för tipset!
    Har köpt hårblomma från HM, så jag har nog tänkt pyssla lite själv. Få se hur det går. Sedan letar jag nu gröna skor med öppen tå.

Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare