• Cltsp

50-tals temat rullar vidare

Halloj! Den gamla tråden var stängd så jag tog initiativet till en ny! :) Här kommer alla länkar igen som fanns i den gamla tråden

Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.h...

Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-30 11:40
    www.thevintageweddingdresscompany.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-10 10:38
    50s-style-wedding.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 21:55
    offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

• Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare
  • ActDontTalk

haha, vad roligt teak!

jag hittade i orange på buttricks hemsida, men det är lite fel färg. då kallade de för papplykta, men när jag googlade det så fanns det ingen annanstans.

• fiffi1985

ser ut som typ crepe papper (visst heter det så?) sånt där tunt prassligt papper som man gjorde pyssel med i skolan.

finns säkert på panduro eller liknande!

• teak
    ActDontTalk skrev 2009-12-09 16:29:20 följande:
    jag behöver hjälp!hur översätter man dessa honeycomb tissues på svenska? Vad heter de och är det någon som vet var man kan köpa sådana här?www.marthastewartweddings.com/article/paper-g...
    har du hittat något ställe i sverige där man kan köpa dessa?
  • ActDontTalk

nej jag har inte gjort det än, jag vet vet inte riktigt vart jag ska leta. men som fiffi1985 skrev så kanske de finns på panduro. tyvärr bor jag i en stad där panduro inte finns, men jag tänkte jag skulle kika i göteborg när vi ska dit i mellandagarna, så ska jag nog hoppa in på buttricks också, eftersom att de hade dem i orange på hemsidan. har du något annat bra förslag på vart de kan finnas teak?

• teak
    ActDontTalk skrev 2009-12-11 09:48:52 följande:
    nej jag har inte gjort det än, jag vet vet inte riktigt vart jag ska leta. men som fiffi1985 skrev så kanske de finns på panduro. tyvärr bor jag i en stad där panduro inte finns, men jag tänkte jag skulle kika i göteborg när vi ska dit i mellandagarna, så ska jag nog hoppa in på buttricks också, eftersom att de hade dem i orange på hemsidan. har du något annat bra förslag på vart de kan finnas teak?
    nej jag har ju inte det. Vi har inte heller panduro där jag bor. Om man visste vad de kunde heta skulle det ju vara lättare att leta.

Hur går det annars med planeringen?
  • teak

Det kanske är för att julen närmar sig, för bröllopsplaneringen står helt still. Någon annan som känner samma sak?
    Inte för att jag är så stressad över det heller, det är ju länge kvar till maj.

• ActDontTalk

Jag håller med dig teak, det står ganska still nu. Antagligen är det julen som spelar in här, man ska hinna med så mycket annat just nu.

Vi lämnade in våra ringar till guldsmeden för att göra om dem så de blir som vi vill ha dem, för en väldigt liten summa. Det är typ det enda jag väntar på just nu.
    Och så ska jag hitta silkespapper, för jag hade tänkt att göra något sådant här eventuellt.

www.projectwedding.com/wiki/show/diy-bunting-101

fast i mer vimpelformat, i olika rosa och blå nyanser. varje fall prova om det blir fint. men återigen så krävs ett besök i göteborg och deras stora panduro.

hur går det annars för er?

• teak
    ActDontTalk skrev 2009-12-14 14:49:30 följande:
    Jag håller med dig teak, det står ganska still nu. Antagligen är det julen som spelar in här, man ska hinna med så mycket annat just nu. Vi lämnade in våra ringar till guldsmeden för att göra om dem så de blir som vi vill ha dem, för en väldigt liten summa. Det är typ det enda jag väntar på just nu.Och så ska jag hitta silkespapper, för jag hade tänkt att göra något sådant här eventuellt.www.projectwedding.com/wiki/show/diy-bunting-...fast i mer vimpelformat, i olika rosa och blå nyanser. varje fall prova om det blir fint. men återigen så krävs ett besök i göteborg och deras stora panduro.hur går det annars för er?
    Jo det står ju som sagt lite still just nu.
    Men vi har bokat kyrka, bokat ställe till festen, bestämt meny. Inbjudningarna är utskickade. Jag har köpt klänning, bett en kollega sy en underkjol så jag får mera lyft i kjolen. Har bokat fotograf, frisör och en som ska sjunga i kyrkan. Toastmaster är ordnat. Köpte lite dekorationssaker på IKEA, (galej och dekorationssand). Men sedan är det ju massor av saker kvar.

Har varit och provat ringar, men velar. Så det avvaktar vi till efter jul/nyår. Jag har provat stjärnringen, men vet inte.
  • Erese

Hej hopp!

Har varit borta läääänge nu. Vår planering inför bröllopet kommer upp på tapeten då och då. Eftersom vi bytt plats för bröllopet vart vi tvungna till att ta tag i att hitta en ny festlokal och plats för vigsel. lokal har varit bokat nu i en längre tid men kruxet har varit att hitta vigsel plats och inte tala om tiden till att hitta en vigsel plats.Men nu har vi entligen hittat en plats..pjuh!

Så här långt har vi kommit:

klädsel. Båda har påbörjat, vi har grunden klännning, byxor m.m. Men annat ska till komma som underkjol..slöja,tiara eller inget, skjorta, accesoarer m.m.

lokal. Bokad!

kyrka. Bokad!

Frisör: Har ev hittat en, det kommer gå på max 3000kr (priset beror på hur många konsultationer och provning som behövs)

Inbjudnings kort. I planerings skede.

• ActDontTalk

någon som har tips på bra, hållbart smink? jag är särskilt ute efter flytande eyeliner som inte rasar efter två timmar. har provat loreals och hm:s egna, men tycker inte att någon av dem är särskilt bra. lorealen blir liksom glansig, och det ser ut som om man är supersvettig på ögonlocket, och hm:s är ju inte så hållbar.

kanske även tips på schysst läppstift i fin färg, rouge, underlag?

Svar på tråden 50-tals temat rullar vidare