• fru AM

    Summan av kardemumman - livets väsentligheter

    Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

    Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

    Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

    Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

    Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

    Nu kör vi vidare!

    Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

  • Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

    Snaily ... ahhhh, du tänkte så! Japp, han finns där för allmänt beskådande medan han själv försöker vara superanonym och har inte lagt upp några kort eller annat. En del av hans vänner som även känner mig har förstått att det är roligare att ha mig som vän istället .

  • Lapinette

    Sweet - vi snackar om snygga män dvs våra egna !

    Du vet klockan är 17.00 här och då slutar många på jobbet dvs det blir tomt här på BT i några timmar. Själv ska jag ju inte ut och åka skridskor ikväll så jag tänkte nog sitta här en stund till och försöka göra lite nytta .. .hmmm... tror ni på den?!!

  • muggles

    Det är konstigt för innan jag träffade min man hade jag en viss utseendetyp som jag alltid föll för. Min förra sambo hade precis den typen el ja, såg ut så alltså. Lite sportig fotbollskille typ, lång, smärt, jeans, keps. En sån som är sexig i jeans och vit t-shirt. Men inte ser så bekväm ut i kostym

    Ibland kan Miss X säga "han var din typ" och då vet jag precis hur han såg ut.

    Men min man ser inte ut så och ändå var det som jag brukar säga "en tegelsten i huvudet" när vi träffades. Den attraktionen jag har känt för honom har jag aldrig känt för ngn annan. Kände aldrig så starkt för min förra sambo som jag ändå var ihop med i 8 år. Konstigt hur man kan falla för ngt utseendemässigt som ändå inte triggar ngt (attraktionen). Sedan tycker jag min man är snygg, bara att han inte är den där sportiga typen.

  • sweetstreet

    Hm, tycker det där med utseende är skitsvårt!
    Jag tycker inte ajg är särksilt kräsen men det är FÅ män jag verkligen tycker är sådär övermåttan snygga!!
    och de som jag kan tycka ser bra ut ska alltid har lite mer än ett fagert ansikte och en bra kropp. Det där lilla EXTRA som jag itne kan sätta fingret på, måste finnas??

    Dessutom har jag insett att jag är svagare för svarta män rent generellt......

  • muggles
    Lapinette skrev 2010-01-25 17:03:51 följande:
    Ahhh... den Freddie! Ja, han är det inget fel på.
    Jo det finns ett fel: han är för kort!
  • sweetstreet

    haha!
    jag har nog ingen typ, mer än att jag inte faller alls för korta män.
    Låter kasnke itne bra i jmställdhetens namn, men jag kan inte hjälpa det.
    De kan vara hur snygga som helst, men är de under typ 180 sm går de bara fetbort rent attraktionsmässigt för min del.....

    Konstigt va?!? För själv är jag ju kort!!!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter